    From: "Kamil" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Tania plujka - Canon MP282 czy HP 1050A?
    Date: Mon, 28 Jan 2013 21:23:51 +0100

    Użytkownik "Leszek K." napisał:

    > A to ciekawe. W lecie urlopowałem się ponad miesiąc i ni mi nie zaschło.

    Widocznie moczyłeś i podlewałeś to coś, co Ci nie zaschło :)

    > Zasycha nie wkład tylko dysze, a to bardziej kwestia konstrukcji drukarki
    > (dobrego uszczelnienia zaparkowanej głowicy/ automatycznego czyszczenia)

    Jasne, że dysze. Jednak wkłady też zasychają, chociaz nie po 3 dniach. Mam
    kika takich, w których atrament stężał wewnątrz. To badziew produkowany w
    garażu nie wiadomo z czego. Dedykowane udrażniacze nie skutkują, bo skład
    tego niby atramentu jest inny. Wrażliwa BC-21e tego nie toleruje. Próba
    drukowania na takim zaschniętym atramencie kończy się jej uszkodzeniem. I
    tak ma większość drukarek atramentowych. To kwadratura koła. Drukujesz mało,
    chcesz mieć wysoką jakość to plujka. Z tym, że nie możesz żałować na
    oryginalne atramenty. Dużo drukowania to laser.

    > 1000 stron to może by wydrukowało tekstu a nie foto.

    Oczywiście tekstu. Do foto są inne głowice i atramenty. Do Canona serii 4xxx
    jest głowica BC-22e, która w danych ma podane 20 stron A4 foto. Nie wiem,
    czy to nie pomyłka. Co ciekaweto kolory są bardziej odporne na zasychanie.

    Pzdr