    From: "Q" <n...@s...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Tania plujka - Canon MP282 czy HP 1050A?
    Date: Thu, 24 Jan 2013 14:43:54 +0100

    > Z ciekawości umiesz czytać co tam jest napisane ??

    Pewnie umie i dobrze napisal.
    Ten model biznesu (doecelowe zarabianie na uzytkowaniu/serwisowniu)
    jest wprowadzany w wielu firmach i funkcjonuje od wielu lat czy dekad.

    Z mojej strony - bojkotuje koncern HP,
    czyli zostal mi Canon, Brother, ew. Epson -
    do 300zl, kolorowa, dobra jakosc wydruku (male fonty, kolory),
    tanie zamienniki, mile widziane wifi i/lub ethernet.

    Co sie nie psuje? (CISSa sobie na razie daruje)

    ------
    Jak wynika z komunikatu prasowego HP, spółka zawarła ugody z dwoma dużymi
    dystrybutorami sprzętu - warszawskim Action SA i wrocławską spółką AB SA.
    Poszło o naruszanie patentów amerykańskiego giganta dotyczących wkładów
    atramentowych do drukarek

    Action i AB zobowiązały się do "zaprzestania sprzedaży wkładów atramentowych
    naruszających prawa własności intelektualnej HP, zarówno na terenie Polski,
    jak i innych krajów, w których spółki te prowadzą swoją działalność".
    Ponadto Action zwrócił amerykańskiemu koncernowi część kosztów związanych z
    procesem, AB ma zaś zniszczyć wszelkie zapasy produktów, które doprowadziły
    do sporu.

    Ugody ze spółkami Action i AB obejmują niżej wymienione wkłady atramentowe:

    HP 21, HP 22, HP 27, HP 28, HP 56, HP 57, HP 300, HP 301, HP 336, HP 337, HP
    338, HP 339, HP 342, HP 343, HP 344, HP 350, HP 351 i HP 901.
    ------
    http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13281842,HP_pozw
    al_polskie_firmy__Za_patent_na_wklady_atramentowe.ht
    ml