  • 1. Data: 2009-04-03 12:29:25
    Temat: Tani szeroki kąt do 400D
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Witam.
    Czy ktoś ma i może się wypowiedzieć na temat tego szkiełka
    Obiektyw potrzebny do amatorskiego focenia - ma dawać lepsiejszy obraz
    niż ki(j)towy... :)

    Będę bardzo wdzięczny.

  • 2. Data: 2009-04-03 12:43:05
    Temat: Re: Tani szeroki kąt do 400D
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Olek pisze:
    > Witam.
    > Czy ktoś ma i może się wypowiedzieć na temat tego szkiełka

    Nie analizowałem nigdy jakości kitów Canona, ale od Nikonowych to sa
    Sigma jest zdecydowanie gorsza.

    > Obiektyw potrzebny do amatorskiego focenia - ma dawać lepsiejszy obraz
    > niż ki(j)towy... :)

    Musisz się zdecydować - albo tani, albo lepsiejszy :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 3. Data: 2009-04-03 12:53:28
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Olek" <o...@u...eu> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Czy ktoś ma i może się wypowiedzieć na temat tego szkiełka
    > Obiektyw potrzebny do amatorskiego focenia - ma dawać lepsiejszy obraz niż
    > ki(j)towy... :)

    Zwykły kit jest lepszy od tej Sigmy. Jak chcesz coś lepszego to kup kita w
    wersji ze stabilizacją. Na szerokim końcu bardzo dobre szkiełko. Na długim
    końcu mniej dobre, ale i tak lepsze niż ta sigma.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 4. Data: 2009-04-03 13:10:24
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Winetoo wrote:

> [...]
    > wersji ze stabilizacją. Na szerokim końcu bardzo dobre szkiełko. Na długim
    > końcu mniej dobre, ale i tak lepsze niż ta sigma.

    dzięki o to mi chodziło!

    pozdr
    Olek

  • 5. Data: 2009-04-03 13:48:32
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Olek pisze:
    > Witam.
    > Czy ktoś ma i może się wypowiedzieć na temat tego szkiełka
    > Obiektyw potrzebny do amatorskiego focenia - ma dawać lepsiejszy obraz
    > niż ki(j)towy... :)

    18-55 IS jest lepszy od zwykłego 18-55. A potem, w kategorii lepszy,
    zaczynają się ceny od 2 tyś zł do góry.

    --
    f1969

  • 6. Data: 2009-04-04 11:36:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Winetoo pisze:
    > Zwykły kit jest lepszy od tej Sigmy. Jak chcesz coś lepszego to kup kita w
    > wersji ze stabilizacją. Na szerokim końcu bardzo dobre szkiełko. Na długim
    > końcu mniej dobre, ale i tak lepsze niż ta sigma.

    Dziwne, bo już kilka sprawdzałem i jest dokładnie odwrotnie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 7. Data: 2009-04-04 19:43:06
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Dziwne, bo już kilka sprawdzałem i jest dokładnie odwrotnie.

    Faktycznie dziwne. Używałem wersję z IS i bez IS. W obu szeroki kąt był
    wyraźnie ostrzejszy od tele. Z tym, że w IS nienajlepszy mam tylko "pełny
    wysuw" (ciut szerzej i już jest lepiej). Sytuacja jest szczególnie wyraźna
    przy otwartej przysłonie.

    --
    Lol

  • 8. Data: 2009-04-06 08:05:17
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wysuw" (ciut szerzej i już jest lepiej). Sytuacja jest szczególnie wyraźna

    U mnie wersja bez IS jest dobry od 18-35 dalej średnio. Wersja IS Bardzo
    dobra od 18 do 35, później dobra a na samym końcu dostateczna. Piszę o
    pełnej dziurze. Przy zcym na długim końcu ta "pełna dziura" to f/5.6 więc
    nawet nie bardzo jest co przymykać.

    Pozdrawiam
    Winetoo