    From: Luke <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Tani kompakt z data na zdjeciach
    Date: Mon, 07 Dec 2009 16:36:10 +0100

    Wojtekk pisze:

    > Użytkownik "Luke" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Do tego służy odpowiednia opcja w menu lub przycisk "display" obok
    > wyświetlcza. Data wyświetla się na wyświetlaczu razem ze zdjęciem.
    > Aparaty nie nanoszą graficznie daty na zdjęcie, gdyż jest to
    > nieodwracalne psucie zdjęca, nie ma to praktycznego zastosowania.
    > Funkcja ta wbudowana jest w przeglądarki i programy do drukowania zdjęć.
    > Drukując bezpośrednio z aparatu na drukarkę też można włączyć nanoszenie
    > daty.
    >
    > Pozdrawiam
    > Wojtek

    Prosze, nie mow mi co ma praktyczne zastosowanie, a co nie ma. Data ma
    byc naniesiona na zdjecia raz na zawsze. Zdjecia wedruja czasem do
    roznych komputerow, swoich, obcych gdzie nie ma mozliwosci bawienia sie
    w dodawanie daty. Nikt tez nie bedzie sprawdzal co tam w exifie siedzi.
    To ma byc dowod, czasem na szybko na budowie, ze cos jest zle
    zaprojektowane, zle dostarczone. Wiekszosc zdjec nie bedzie nigdy
    drukowanych, a nawet jak, to nikt nie ma czasu na zabawy.
    I owszem istnieja (istnialy) aparaty z taka funkcja psujaca zdjecia, np
    sony dsc-s80. Niestety spadl z 35 m i juz go nie ma.
    Sorry za nerwy, ale pare odpowiedzi w poscie, z tego czesc moja, a
    praktycznie zadna konkretna.