  • 51. Data: 2021-08-05 14:52:22
    Temat: Re: Tani i dobry miernik mocy?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Aug 2021 13:40:50 +0200, PeJot wrote:

    > A skąd mnie wiedzieć ? :)

    Zmierzyc !

    > Raczej mnie *nie* zmieniono licznika, reszta ma już elektroniczne.

    Pytanie bylo, czy Ty jeden operatora zmieniles, czy odwrotnie - Ty
    jeden nie zmieniles :-)

    Jeszcze jest niby wersja, ze wczesniej cos protestowales, i twoj
    licznik jako jedyny ma wazna legalizacje ... ale watpie, to raczej nie
    tak sie decyzje podejmuje.

    J.

  • 52. Data: 2021-08-05 15:00:36
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 05.08.2021 o 14:52, J.F pisze:

    > Zmierzyc !

    Może i miałbym czym zmierzyć, ale po co mi wiedzieć ? Jest l.
    indukcyjny, to niech sobie będzie. Darmowej składowej stałej nie
    zamierzam wykorzystywać :)

    > Jeszcze jest niby wersja, ze wczesniej cos protestowales, i twoj
    > licznik jako jedyny ma wazna legalizacje ... ale watpie, to raczej nie
    > tak sie decyzje podejmuje.

    W sumie chyba napiszę do operatora, z ciekawości.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 53. Data: 2021-08-05 15:12:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Aug 2021 15:00:36 +0200, PeJot wrote:

    > Może i miałbym czym zmierzyć, ale po co mi wiedzieć ? Jest l.
    > indukcyjny, to niech sobie będzie.

    Ale moze Cie okradaja?
    I to jeszcze bezczelnie - magnes hamujacy sie zestarzal od starosci, a
    oni cie beda straszyc, ze sam przykladales inny magnes.

    > Darmowej składowej stałej nie
    > zamierzam wykorzystywać :)

    Moze warto sprawdzic jak liczy :-)

    > W sumie chyba napiszę do operatora, z ciekawości.

    Z prosba o wyjasnienie czy o nowy licznik?

    No, ciekaw jestem odpowiedzi ... "obywatelowi sie nie nalezy"
    czy "wymieniamy tylko przeterminowane lub uszkodzone liczniki".

    Bo ustawa jest, a rzeczywistosc ... jak widac :-)

    J.

  • 54. Data: 2021-08-05 19:09:01
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 05.08.2021 o 15:12, J.F pisze:

    > Z prosba o wyjasnienie czy o nowy licznik?
    >
    > No, ciekaw jestem odpowiedzi ... "obywatelowi sie nie nalezy"
    > czy "wymieniamy tylko przeterminowane lub uszkodzone liczniki".
    >
    > Bo ustawa jest, a rzeczywistosc ... jak widac :-)

    Ja wiem.......Może zostawię sprawę w trybie stand-by :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 55. Data: 2021-08-05 20:43:48
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 8/5/2021 o 2:52 PM, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Jeszcze jest niby wersja, ze wczesniej cos protestowales, i twoj
    > licznik jako jedyny ma wazna legalizacje ... ale watpie, to raczej nie

    Osobiście miałem przez 5 lat elektroniczny, skończyła się legalizacja.
    Przyjechali mili panowie z PGE i wymienili na mechaniczny, który ma
    legalizację na 15 lat...

    Jak powiedzieli teraz wszędzie takie zakładają tylko przedpłacone
    liczniki montują elektroniczne bo muszą być. Ktoś w końcu
    policzył że elektroniczne bez modułu komunikacji są droższe w
    eksploatacji niż mechaniczne ze względu na rzadsze wymiany.

    --
    pzdr, j.r.

  • 56. Data: 2021-08-15 15:02:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mój obecny (stary) miernik to ten:
    www.manualsdir.com/manuals/834231/silvercrest-energy
    -monitor.html
    Coś jest może uszkodzone w torze zasilania 3V (2x LR44), albo potrzebuje bardzo
    świeże baterie.
    Ciekawostka: wyjąłem stare pastylki (Maxell odpowiednik LR44), mierzę je dla
    sprawdzenia multimetrem i... w jednej odwrócona
    polaryzacja :-o
    Jedna pastylka coś około 0,5-0,7V, druga około 0,3-0,5V tyle że z zamienioną
    biegunowością.
    Nie wiedziałem o takim zjawisku.

    -----