  • 41. Data: 2019-05-02 09:32:20
    Temat: Re: Taksówkarz. pieszy poczekałby 10 sekund.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-02 o 09:27, TadeuszM pisze:
    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Puszczasz pieszego, zatrzymujesz się, chociać PoRD zabrania zatrzymywać
    > się.

    Rzygać się chce, jak się słyszy ten bzdurny argument półdebilków. Przed
    ulicą główną też się nie zatrzymujesz, jak chcesz zobaczyć, czy nic nie
    jedzie?

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2019-05-02 09:33:10
    Temat: Re: Taksówkarz. nie włazić bezpośrednio pod jadący pojazd.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-02 o 09:28, TadeuszM pisze:
    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak naprawdę to pieszy ma obowiązek nie włazić bezpośrednio pod jadący
    > pojazd, dotyczy to także przejscia dla pieszych.

    Z tego wniosek, że każde potrącenie pieszego to wina pieszego. Zamknijmy
    sądy, bo Tadzio objawił nam się ze swoją mądrością.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2019-05-02 09:34:51
    Temat: Re: Taksówkarz
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 May 2019 07:17:31 +0200, Shrek napisał(a):

    > Mówiłeś:P A w zasadzie to msz rację - nie mówiłeś, tylko pisałeś;)
    Aż przejrzałem swoje posty w wątku i nie znalazłem. Weź pokaż :) A poza
    tym nie sprzeczajmy się o słowa. Wyjaśniam że chodzi mi o taką
    procedurę:
    1.Patrol podejmuje decyzję o inerwencji czyli podchodzi do człowieka.
    2. Włącza nagrywanie.
    3 Kończy interwencję czyli odchodzi - człowiek ma być żywy i zdrowy
    chyba że sam zaczął strzelać.
    4. Wyłącza kamerę.
    Wytłumacz mi jak krowie na rowie czemu taka interwencja nie może być
    dostępna on-line? Albo z 5-minutowym shiftem? Albo godzinnym czy
    1-dniowym?

    > Tak jak napisałem - na zasadzie informacji publicznej.
    Co to niby ma być ta "informacja publiczna"?

    > Ale to w normalnym kraju - u nas kulsony to służba polityczna pod ochroną partii,
    > a partia i państwo jest własnością naczelnika.
    Takie upolitycznienie policji skutkuje stronniczością w stosunku do
    przestępstw związanych z partią. To niewielki odsetek. W całej
    pozostałej reszcie stosuje się zwykłe miary, więc nie tragizuj. Każda
    policja łapie złodziei, nawet te z dyktatur.

    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 44. Data: 2019-05-02 09:42:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 May 2019 09:34:51 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
> [...]
    > Wytłumacz mi jak krowie na rowie czemu taka interwencja nie może być
    > dostępna on-line? Albo z 5-minutowym shiftem? Albo godzinnym czy

    a) ale po co, skoro nikt nie zglasza pretensji,
    b) prywatnosc i RODO ... czy czlowiek sobie zyczy ?
    c) ilu policjantow musialoby zamazywac te obrazy

> [...]
    > pozostałej reszcie stosuje się zwykłe miary, więc nie tragizuj. Każda
    > policja łapie złodziei, nawet te z dyktatur.

    Nie kradnij, rzad nie lubi konkurencji :-)

    J.

  • 45. Data: 2019-05-02 09:45:14
    Od: "TadeuszM" <t...@f...pl>

    > Przed ulicą główną też się nie zatrzymujesz, jak chcesz zobaczyć, czy nic
    > nie jedzie?
    > --
    > Liwiusz

    Pieszy poczekałby 10 sekund i przeszedłby bez problemu.

    Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:

    2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w
    odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem;

  • 46. Data: 2019-05-02 09:49:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-02 o 09:45, TadeuszM pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pieszy poczekałby 10 sekund i przeszedłby bez problemu.

    Czy taką samą logikę Tadka spod budki z piwem stosujesz w przedmiocie
    pojazdów, którym masz ustąpić pierwszeństwo?

    > Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    >
    > 2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w
    > odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem;

    To jak, głupiutki Tadziu, jedziesz na rympał przez skrzyżowanie z
    główną, aby się przypadkiem nie zatrzymać?

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2019-05-02 09:50:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Tak jak napisałem - na zasadzie informacji publicznej. Ale to w
    > normalnym kraju - u nas kulsony to służba polityczna pod ochroną partii,
    > a partia i państwo jest własnością naczelnika. Przecież nikt nie ma
    > wątpliwości jak to działa, więc po prostu się w tych realiach nie da.
    > Niezależnie od tego co sądzimy o biznesach pewnego austriaka, to faktem
    > jest że następnego dnia po podjeciu działań przez prokuraturę naczelnik
    > zjawia się zupełnie bez krępacji u prokuratora generalnego, jako swojego
    > podwładnego.

    Podwladnego to sie wzywa :-)

    Poza tym niezaleznie od tego czy wezwal czy nie, to sprawa nie wyglada
    na taka, ktora powinna sie prokuratura zajmowac.
    Ot, zwykla sprawa cywilna.

    A dla mediow ciekawa, bo:
    -pokazuje po co Kaczynski chcial wygrac wybory w Warszawie,
    -pokazuje co mial zrobic Jaki, deklarujacy ze wiecej drapaczy nie
    bedzie,
    -ciut pokazuje, co sie tam dzialo - jakies koperty, Kaczynskiemu sie
    dyrektorzy uwlaszczaja ... ale w prywatnej firmie wolno.

    J.

  • 48. Data: 2019-05-02 09:51:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 May 2019 09:42:56 +0200, J.F. napisał(a):

    > a) ale po co, skoro nikt nie zglasza pretensji,
    Widzę że nigdy nie zostałeś pobity przez glinę. Nie przyszło ci do głowy
    że nikt nie zgłasza pretensji bo nie ma cienia dowodu? A w sądzie
    zeznanie dwóch gliniarzy przeciwko jednemu podejrzanemu przegrywa.
    > b) prywatnosc i RODO ... czy czlowiek sobie zyczy ?
    Popytaj znajomych, zrób ankietę. Ja tam bym sobie życzył.
    > c) ilu policjantow musialoby zamazywac te obrazy
    Po co? Nagrania z kamer powinny leżeć ustawowy okres czasu, powiedzmy
    miesiąc. Kto został poszkodowany, mógłby się poskarżyć i miałby szansę
    otrzymac zadośćuczynienie. A nadgorliwy gliniarz czy gliniarz-sadysta
    przestał by być gliniarzem i odtąd bił by tylko żonę. A zamazywaniem
    starych nagrań może zająć się komputer.

  • 49. Data: 2019-05-02 09:52:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 May 2019 09:27:35 +0200, TadeuszM napisał(a):

    > Puszczasz pieszego, zatrzymujesz się, chociać PoRD zabrania zatrzymywać się.
    > A pieszy poczekałby 10 sekund i przeszedłby bez problemu.

    I jak bryki jadą sznurem to mógłby sobie stać i godzinę.

  • 50. Data: 2019-05-02 09:58:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 May 2019 09:33:10 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Z tego wniosek, że każde potrącenie pieszego to wina pieszego. Zamknijmy
    > sądy, bo Tadzio objawił nam się ze swoją mądrością.

    Kłócicie się o pietruszkę. Jest pojęcie "wymusić pierwszeństwo". Otóż
    pieszy, tak jak i każdy uczestnik ruchu, ma nie wymuszać pierwszeństwa
    kiedy go ma. Co się sprowadza do dwóch rzeczy - on ma zaczekać aż
    kierowca go przepuści a kierowca ma obowiązek go przepuścić. Z czego
    dosyć jednoznacznie wynika że jak widzisz pieszego który najwyraźniej
    chce przejść, to musisz zwolnić a nawet zatrzymać się jak pieszy
    bojaźliwy i na to czeka.