  • Data: 2012-02-07 08:59:09
    Temat: Re: Takie tam o pikselach
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-02-07 09:48:58 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > To jest porównanie matrycy 12Mpx z 24Mpx traktowanej jakby miała 12Mpx.
    > Bo często te 24 (no, na razie 16) megapikseli ma się ''darmo'', czy się
    > chce, czy nie - darmo, znaczy w cenie matrycy o niższej rozdzielczości.
    > I narzeka się na to, jaki to paskudny obraz przez te piksele, a jak
    > widać, jest odwrotnie. Choć mam wrażenie, że większość nie widzi...

    Twój eksperyment wyszedł dość pokrętnie i tak naprawdę niewiele
    udowadnia. Matryca matrycy nierówna i nie liczy się w niej wyłącznie
    ilość MPx, a znacznie bardziej technologia która stoi za senselami,
    obróbką toru analogowego, cyfrowego itd. - pod tym względem wciąż
    odbywa się jakiś postęp i zwykle nowe jest jednak nieco lepsze od
    poprzedników. Patrząc na ostatnie Sonowskie 16 vs. poprzednie 12 (z np.
    D90, czy D300s) jest postęp pokroju 0,5 może 1 EV w dziedzinie
    gładkości wysokich ISO. I w gratisie większe ~15% pliki które trzeba
    przechować i obrobić. Nie przyglądałem się jeszcze efektom z nowy
    Soniaczy 24 MPx, acz już się pojawiają kwękania, że jest przeciętnie.

    de Fresz