  • Data: 2012-10-18 21:04:06
    Temat: Re: Takie czasy... :)
    Od: Michal <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-17 13:52, Przemysław Ryk pisze:
    > Dnia Wed, 17 Oct 2012 02:13:48 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > Serio? Bo na 486SX 25MHz z 8MB pamięci trzeba było trochę detale obniżać... :)

    Zależy jakim: Strike Commander w tamtych czasach na 486SX 40 MHz (*)
    z 8 MB RAM i też 80MB HDD Maxtrora chodził u mnie doskonale.

    *
    Inna sprawa, że to był UMC U5 S40 - wydajność stałoprzecinkowa
    praktycznie jak 486 DX2 66 Intela, do tego małoprądożerny i zimny (nie
    wymagał nie tylko wentylatora, ale nawet radiatora) - chyba najlepszy
    486 jeśli chodzi o IPC i wydajność/zużycie energii.
    Szkoda że UMC (i inni producenci) poza Intelem i AMD oraz wegetującą VIA
    wycofało się z rynku CPU x86. Do tego AMD pod nowym kierownictwem
    wykonuje dziwne ruchy, przebąkuje o utracie znaczenia x86 i skupieniu
    się na ARM, kolejne obsuwy w 2013/14 r. ulepszenia architektury obecnie
    bardzo średnich FXów itp. Oby nie skończyło się to praktycznie dominacją
    Intela i cenami jak w połowie lat 90., gdy za w miarę wydajny CPU
    nadajacy się do pracy i czegoś więcej niż sprawdzenia sieci trzeba było
    zapłacić na dzisiejsze ceny bliżej 2000 zł (taka była IMHO wartość
    700-800 zł w 1996 r.), bo stracimy na tym wszyscy.

    --
    /MB