    From: Sc0rpi0 <s...@f...polbox.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Taki sobie programik - czy ju? jest napisany?
    Date: Mon, 19 Jul 2010 02:23:34 +0200

    Jacek Czerwinski nabazgrolił(a):

    > Odcinanie bym widzial jesli da sie zapewnic sortowanie A i B np. po
    > nazwie lub innym atrybucie bedacym elementem porownania.

    W sumie skoro i tak musimy sprawdzić całe A to chyba niepotrzebne jest
    całkowite porównywanie zawartości, spokojnie wystarczy sprawdzanie
    skrótów jakichś X bajtów pliku i dopiero gdy to okaże się być spełnione
    porównanie po kolei wielkości i w końcu zawartości plików.

    Mając skrót kilkubajtowy, plus jakiś mały znacznik, o który plik chodzi
    i nieprzesadną ilość plików do sprawdzenia to spokojnie całość można
    w pamięci nawet trzymać. Trzeba wtedy przelecieć A i zrobić tablicę
    skrótów+indeksów i tylko to posortować. Np. jeżeli skróty wielkości
    dajmy na to 12 bajtów, 4 bajtowy wskaźnik/indeks pliku i z milion
    plików do sprawdzenia na przenośnym to jest to raptem 16MB tablicy.
    Oczywiście takie podejście to konieczność najpierw przelecenia po A
    na pendrivie i zrobienia tej tablicy. Potem już tylko jechać po kolei
    po wszystkich plikach B, skrót tych X bajtów, próba jego znalezienia
    w posortowanej tablicy (to nic nie jest). Nie ma, to dalej, a jest to
    sprawdzenie wielkości pliku i jak się zgadza to dopiero porównanie
    zawartości i ew. akcja "znaleziono duplikat".

    > Jesli kursorem A poszedlem za daleko w stosunku do B, nie ma sensu isc
    > dalej, teraz nadganiamy B.
    > Ale chyba naturalny interfejs pozyskiwania zawartosci katalogu nie ma
    > sortowania sortowania (znam windows).

    Tyle, że po nazwie nie ma sensu sortować, bo po zawartości porównujemy.

    --
    Sc0rpi0 - [...] jakiś dziwak rzucał im pocięte kawałki drutu. Powiedziałem,
    że [...] nie jadają tego. -Nie zależy mi na tym, by go jadły - odparł, [...]