  • 11. Data: 2011-05-16 16:50:02
    Temat: Re: Taka sobie fotka z fuji S200EXR...
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Robert_J napisał:
    > Od wielu lat używam fuji (teraz S5600, wcześniej S3000) i
    > zgadzam się co do zimnych kolorów. Natomiast nie co do
    > mdłych :-). One są po prostu chłodne, co nie jest żadnym
    > problemem. Zależy co kto lubi :-).

    Wysyłając znajomym zdjęcia z Fuji zwyczajowo dodaję z automatu 15
    punktów nasycenia i wszystkim się podoba :)

    m.

  • 12. Data: 2011-05-16 16:50:11
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Mon, 16 May 2011 09:44:23 +0200, Robert_J napisał(a):

    > Od wielu lat używam fuji (teraz S5600, wcześniej S3000) i zgadzam się co
    > do zimnych kolorów. Natomiast nie co do mdłych :-). One są po prostu
    > chłodne, co nie jest żadnym problemem. Zależy co kto lubi :-).

    te aparaty dają dużą możliwość regulacji nasycenia - jeśli ktoś
    zażyczyłby sobie z mojego mieć zimne kolory, to tylko chwila klikania w
    menu i takie będą :-)

    > Ten aparat to rozumiem nowość? Szczerze mówiąc nie zauważam różnicy w
    > stosunku do S5600 :-). Prócz ceny oczywiście...

    No, parę dodatków ma, jak choćby sanki do lampy, o większej ilości
    pikseli i dłuższym obiektywie nie wspominając. Tym niemniej kupiłem go,
    bo S7000 odmówił współpracy, a nie chciałem wchodzić w używki.

    --
    pzdr
    meping

  • 13. Data: 2011-05-16 22:04:28
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > No szczerze mówiąc, patrząc zarówno kształt histogramu jak i nienaturalną
    > czerń, nie wpadł bym na to że to jest bez obróbki. Wręcz przeciwnie,
    > wygląda jakby ktoś obciął celowo cienie (poprzez np. "auto levels" i to
    > z dość znacznym marginesem obcinania ogonów).
    > W każdym razie zdjęcia z mojego fuji zdecydowanie tak NIE wyglądają...
    > Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,

    Patrząc na histogram widzę, że to jest zdjęcie bez obróbki.
    Rozłożone dokładnie na lewo i prawo. Aparat nie poradził z prawidłowym
    naświetleniam. Innaczej - sytuacja przerosła jego możliwości. Ale nie ma sie co
    dziwic. Lustrzanka za 3000 zł z obiektywem (ale to nie ważne) za drugie tyle
    naświetliła by tak samo źle.
    Może lepiej naświetliłby Nikkon D7000 gdzie jest system pomiaru TTL z
    wykorzystaniem 2016-pikseowego czujnika RGB. Albo jakiś full frame.
    Ja tu nie kpię z tego aparatu tylko widzę, że jest zero postępu i jak ktoś
    wcześniej pisał Fuji 5600 zrobiłby tak samo dobre zdjęcie o ile nie lepsze
    (mniej pixeli na matrycy i mniejsze szumy).
    Taka sytuacja jak na zdjęciu niestety wymaga wsparcia dedykowanych programów
    graficznych. Nawet przy daleko lepszym sprzęcie.
    Różnica jest taka, że posiadacz tego lepszego sprzętu użyje odpowiedniego softu
    i pokaże dobre zdjęcie. A nie jak tu. Jakość sprzed pięciu lat plus marketing.
    Toteż nie krytykuję aparatu ale kładę go na półke - kolejny kompakt nie warty
    uwagi.

  • 14. Data: 2011-05-16 22:21:31
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 17 May 2011 00:04:28 +0200, Gil napisał(a):

> [...]
    > Jakość sprzed pięciu lat plus marketing. Toteż nie krytykuję aparatu ale
    > kładę go na półke - kolejny kompakt nie warty uwagi.

    tym aparatem można zrobić zdjęcie w RAW i je odpowiednio obrobić. Tyle że
    nie to było moim celem. Nie tak dawno dyskutowaliśmy o jpg-ach z tych
    aparatów i taki jpg pokazałem. Co więcej ten plik też można skorygować i
    mam czym go zrobić, ale tego nie zrobiłem z powodu jak wyżej.

    --
    pzdr
    meping

  • 15. Data: 2011-05-16 22:36:34
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

> [...]
    > aparatów i taki jpg pokazałem. Co więcej ten plik też można skorygować i
    > mam czym go zrobić, ale tego nie zrobiłem z powodu jak wyżej.

    No to pokaż po obrobieniu. Pisałeś, że lekko suwakiem można przesunąć w RT.
    To myślę, że masz też RAW. Ja wrzuciłem to zdjęcie w RT i też w Nikon Capture.
    Wiele nie osiągnałem bo zdjęcie było źle naświetlone. ]
    Takie zdjęcia nalezy niedoświetlać aby cos uratować przy dobrej matrycy.
    Teraz kupa. Prześwietliłeś. Z prześwietlonego nic nie da sie uratować.

  • 16. Data: 2011-05-16 22:39:05
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 17 May 2011 00:36:34 +0200, Gil napisał(a):

> [...]
    > Takie zdjęcia nalezy niedoświetlać aby cos uratować przy dobrej matrycy.
    > Teraz kupa. Prześwietliłeś. Z prześwietlonego nic nie da sie uratować.

    niestety miałem mało miejsca na karcie i wyłączyłem zapis RAW. Ale z tym
    zdjęciem powalczę :->

    --
    pzdr
    meping

  • 17. Data: 2011-05-16 22:49:01
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > niestety miałem mało miejsca na karcie i wyłączyłem zapis RAW. Ale z tym
    > zdjęciem powalczę :->
    > meping

    Z tym zdjęciem już nie walcz bo szkoda czasu.
    Zobacz jaki masz suport to wywoływania zdjęć RAW.
    Nie wierz w JPG z apratu jak masz niebo w górze. Jak nie nie jest niebieskie to
    niedoświetlaj -1
    Albo więcej o zachodzie.

  • 18. Data: 2011-05-16 22:55:44
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 17 May 2011 00:36:34 +0200, Gil napisał(a):

    > Takie zdjęcia nalezy niedoświetlać aby cos uratować przy dobrej matrycy.
    > Teraz kupa. Prześwietliłeś. Z prześwietlonego nic nie da sie uratować.

    Może podziałam jeszcze jutro, ale tak po mojemu po pierwszej zabawie
    suwaczkami to wydaje mi się, że jesteś w błędzie - nie ma problemu, aby
    zlikwidować przepały, tyle że z jednolicie biało-szarego nieba błękitu
    nie uzyskasz. Problemem jest zlikwidowanie niedoświetleń na drzewach i
    bez RAW to się raczej nie uda. To zdjęcie po mojemu należałoby mocniej
    naświetlić (robiąc RAW) i potem się bawić, jeśli już tak teoretyzujemy.
    Aczkolwiek mi się podobają takie niedoświetlenia w tej scenerii...

    --
    pzdr
    meping

  • 19. Data: 2011-05-16 23:00:04
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 17 May 2011 00:49:01 +0200, Gil napisał(a):

    > Z tym zdjęciem już nie walcz bo szkoda czasu. Zobacz jaki masz suport to
    > wywoływania zdjęć RAW.

    jak dla mnie zadowalający

    > Nie wierz w JPG z apratu jak masz niebo w górze.

    zazwyczaj robię jpg+raw, aczkolwiek jpg-i z tego aparatu bardzo mi się
    podobają

    > Jak nie nie jest niebieskie to niedoświetlaj -1
    > Albo więcej o zachodzie.

    wiem jak to działa... :-> Dziś prześwietlałem znacznie więcej aby
    wyciągnąć to co chciałem :->

    --
    pzdr
    meping