  • Data: 2011-05-16 22:04:28
    Temat: Re: Taka sobie fotka z fuji S200EXR...
    Od: "Gil" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No szczerze mówiąc, patrząc zarówno kształt histogramu jak i nienaturalną
    > czerń, nie wpadł bym na to że to jest bez obróbki. Wręcz przeciwnie,
    > wygląda jakby ktoś obciął celowo cienie (poprzez np. "auto levels" i to
    > z dość znacznym marginesem obcinania ogonów).
    > W każdym razie zdjęcia z mojego fuji zdecydowanie tak NIE wyglądają...
    > Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,

    Patrząc na histogram widzę, że to jest zdjęcie bez obróbki.
    Rozłożone dokładnie na lewo i prawo. Aparat nie poradził z prawidłowym
    naświetleniam. Innaczej - sytuacja przerosła jego możliwości. Ale nie ma sie co
    dziwic. Lustrzanka za 3000 zł z obiektywem (ale to nie ważne) za drugie tyle
    naświetliła by tak samo źle.
    Może lepiej naświetliłby Nikkon D7000 gdzie jest system pomiaru TTL z
    wykorzystaniem 2016-pikseowego czujnika RGB. Albo jakiś full frame.
    Ja tu nie kpię z tego aparatu tylko widzę, że jest zero postępu i jak ktoś
    wcześniej pisał Fuji 5600 zrobiłby tak samo dobre zdjęcie o ile nie lepsze
    (mniej pixeli na matrycy i mniejsze szumy).
    Taka sytuacja jak na zdjęciu niestety wymaga wsparcia dedykowanych programów
    graficznych. Nawet przy daleko lepszym sprzęcie.
    Różnica jest taka, że posiadacz tego lepszego sprzętu użyje odpowiedniego softu
    i pokaże dobre zdjęcie. A nie jak tu. Jakość sprzed pięciu lat plus marketing.
    Toteż nie krytykuję aparatu ale kładę go na półke - kolejny kompakt nie warty
    uwagi.