  • Data: 2011-10-04 15:21:05
    Temat: Re: Taka prośba o przysługę dla graficznie obeznanych
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    się nie znam. Przychodzę z uwagą na temat "Po obróbce..
    > warto?"
    > Wiem o co Ci chodzi. Zdjęcie ma być atrakcyjne dla przeciętnego widza
    > więc dodanie kontrastu i podostrzenie wydaje się sensowne. Pamiętaj
    > jednak, że każda operacja odbiera, nie dodaje.

    rzeczywiscie , najczesciej przy obrobce cyfrowej rachunkowo czegos sie
    odejmuje .
    Ale co ?
    To co wystepuje w nadmiarze na zdjeciu a niekoniecznie musi
    wystepowac w naturze lub tez w naszym wyobrazeniu o zdjeciu..
    Z tego punktu widzenia odejmowanie jest czyms bardzo korzystnym

    To tak jakbyc mial dlugi w banku i ktos odejmowal Ci te dlugi
    splacajac za Ciebie.
    I co- dlatego ze jest to odejmowanie - mialoby to byc czyms
    niekorzystnym?

    Operand odejmowania jest rownie naturalny jak operand dodawania. Zaden
    z nich nie jest z definincji ani lepszy ani gorszy.