  • 51. Data: 2017-08-24 17:36:12
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.08.2017 o 10:37, RadoslawF pisze:

    > Na poprzednie pytanie nie odpowiedziałeś a mnie oskarżasz o
    > protekcjonalne traktowanie innych.

    Przecież wyrażnie odpowiedziałem, miałeś wątpliwości to jeszcze raz
    potwierdziłem. Czego konkretnie nie rozumiesz?

    > O ile jam mam podparcie w sprawach sądowych wygranych przez
    > tych co straty ponieśli to wy wyskakujecie z jakimiś wydumanymi
    > przykładami,

    Nie rób pewexu - my tu o ekonomii a nie o procesach odszkodowawczych
    rozmawiamy. Masz zysk, to masz zyska. Strata w myśl księgowości to jest
    dochód na minusie, a nie że mógłbyś zarobić więcej.

    > Chcesz porozmawiać o prawie pracy i o problemie że pracodawca
    > wypłacił o 2k za mało? porozmawiaj z kimś innym.

    Nie bardzo interesują mnie twoje problemy finansowe. Zwracam tylko
    uwagę, że według powszechnej wiedzy (możesz zapytać dowolnego
    księgowego) strata to jest ujemny dochód. Koniec dowodu.

    EOT.

    Shrek

  • 52. Data: 2017-08-24 23:06:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-24 o 11:09, ddddddddddddd pisze:

    > Nie przyniesie strat właścicielowi*

    Przyniesie. I już pisałem dlaczego.

    > *-chyba że właściciel będzie też prezesem i odpowiednio szybko nie
    > ogłosi upadłości

    > Nie, pogadaj o tym z księgową.

    Pogadałem, przerobiłem tez osobiście.

    > Obniżą przychód FIRMY a nie WŁAŚCICIELA

    Jak przychód firmy spadnie to zyski właściciela nie spadną?
    A może uważasz że wzrosną?

    > słyszałeś w ogóle o istnieniu innych form działalności niż jednoosobowa
    > działalność gospodarcza?

    To co pisze dotyczy firm zatrudniających pracowników a nie jednoosobowych.
    Pensja dla ludzi na wypowiedzeniach to też zysk właściciela?

    > Dla mnie EOT bo nie ma sensu, według ciebie właściciel odpowiada całym
    > majątkiem za swoją spółkę i nic tego nie zmieni.

    Nigdzie nie napisałem że odpowiada prywatnym majątkiem.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2017-08-24 23:08:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-24 o 17:36, Shrek pisze:

    > Przecież wyrażnie odpowiedziałem, miałeś wątpliwości to jeszcze raz
    > potwierdziłem. Czego konkretnie nie rozumiesz?

    Wcale nie odpowiedziałeś.

    > Nie rób pewexu - my tu o ekonomii a nie o procesach odszkodowawczych
    > rozmawiamy. Masz zysk, to masz zyska. Strata w myśl księgowości to jest
    > dochód na minusie, a nie że mógłbyś zarobić więcej.

    Czyli twoja ekonomia jest oderwana od życia i obowiązujących przepisów?

    > Nie bardzo interesują mnie twoje problemy finansowe. Zwracam tylko
    > uwagę, że według powszechnej wiedzy (możesz zapytać dowolnego
    > księgowego) strata to jest ujemny dochód. Koniec dowodu.

    Nie rozmawiamy o moich problemach finansowych.

    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2017-08-24 23:44:31
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 24.08.2017 o 22:06, RadoslawF pisze:

    > Przyniesie. I już pisałem dlaczego.

    > Pogadałem, przerobiłem tez osobiście.

    to zmień księgową.

    > Jak przychód firmy spadnie to zyski właściciela nie spadną?
    > A może uważasz że wzrosną?

    nie mówię o zysku właściciela, a o braku straty. Zysk to może mieć w tym
    czasie z kolejnej takiej firmy. Zmień księgową

    > To co pisze dotyczy firm zatrudniających pracowników a nie jednoosobowych.
    > Pensja dla ludzi na wypowiedzeniach to też zysk właściciela?

    ty znowu o zysku. Pensja pracowników w żaden sposób nie wpływa na
    _stratę_ właściciela. Jeżeli zaplanował że z tej gałęzi nie będzie miał
    zysków, to w żaden sposób nie generuje to jego straty.
    Zysk właściciela zależy od zysku firmy, strata nie. Koniec.

    EOT

    Łukasz

  • 55. Data: 2017-08-25 15:55:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-24 o 23:44, ddddddddddddd pisze:

    > to zmień księgową.

    Sam zmień. Moja przetrwała bez strat kontrolę skarbówki.

    > nie mówię o zysku właściciela, a o braku straty. Zysk to może mieć w tym
    > czasie z kolejnej takiej firmy. Zmień księgową

    Nie mówię o zysku z kolejnej firmy pokrywającej stratę z pierwszej.
    Zacznij czytać ze zrozumieniem.

> [...]
    > zysków, to w żaden sposób nie generuje to jego straty.
    > Zysk właściciela zależy od zysku firmy, strata nie. Koniec.

    Tyle że nie rozpatrujemy firmy w której właściciel nie zaplanował zysku.
    Rozpatrujemy normalna gdzie właściciel po to zainwestował aby zarobić.
    Przynajmniej ja taką rozpatruje, bo ty to chyba jakąś inną.

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2017-08-25 16:24:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-18 o 12:42, T. pisze:

    >To nie eAutostrada to linia tramwajowa.
    >A już myślałem że zrobią coś na ładowanie indukcyjne.

    Dla tirow wystarczy taka linia tramwajowa.

    J.

  • 57. Data: 2017-08-25 18:27:08
    Od: p...@g...com

    Głównym elementem systemu jest inteligentny pantograf zainstalowany na ciężarówce o
    napędzie hybrydowym. Takie ciężarówki charakteryzują się zerowym współczynnikiem
    emisji spalin, gdy działają w ramach systemu, a przy utracie kontaktu z linią
    zasilającą automatycznie załączają silnik hybrydowy i od razu są gotowe do podróży na
    standardowych jezdniach.

    Już widzę jak dziesiątki ba setki przewoźników z wschodniej Europy rzucają się
    kupować te ciężarówki aby przejechać ułamek trasy ;-)

  • 58. Data: 2017-08-25 18:33:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-08-25 o 15:55, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Rozpatrujemy normalna gdzie właściciel po to zainwestował aby zarobić.
    > Przynajmniej ja taką rozpatruje, bo ty to chyba jakąś inną.

    Kolego Radosławie, opisze przypadek rzeczywisty z prośbą o wyjaśnienie.
    Kilka lat temu X był właścicielem w pewnej spółce
    , która sprzedawała dobra techniczne na rynku przemysłowym.
    Założona po to, żeby na niej zarobić czyli tak jak chcesz rozpatrywać.
    Trzech udziałowców - każdy po 2000zł kapitału.
    Przez cztery lata przyniosła kilkaset tysięcy zysku, który
    podzielili czy wyjęli udziałowcy z tej spółki z zachowaniem wszelkich
    prawideł podatkowych. Po czterech latach zatrudnili menedżera
    jako prezesa spółki, sami udziałowcy pozostawali na własnych działalnościach
    okresowo biorąc jakieś zlecenia ze spółki. Spółka zatrudniała też 4 osoby,
    majątek jedynie sprzęt biurowy wartości 10 tys (2 laptopy, kopiarka).
    Po kolejnych dwóch latach spółka zaczęła mieć problemy,
    nadal płaciła pensje i zlecenia ale już wykazywała stratę.
    Ale właściciele mieli się dobrze, spółka płaciła im zlecenia, nie
    brakowało im niczego.
    Spółka, żeby się ratować brała kredyty, spłacała jakoś stare
    zobowiązania i jechała
    na stałej małej stracie, ale właściciele mieli co chcieli.
    Pracownicy powoli zaczęli odchodzić, bo były problemy z terminowym
    płaceniem wynagrodzeń. Przez te kilka lat spółka miała rosnącą stratę,
    ale właściciele
    w PITach mieli kilkaset tysięcy dochodu. Teraz chyba powoli te długi
    spółki uniemożliwią już zaciąganie kolejnych zobowiązań, więc pewnie
    prezes zgłosi upadłość. Do spłacenia jakieś drobiazgi, trochę zusów,
    trochę kontrahentów -
    pewnie zostaną niezaspokojeni, bo prezes dochował terminów z KH,
    a spółka nie ma majątku.

    Mógłbyś mi wytłumaczyć gdzie w Twojej klasyfikacji mieści się ten
    przypadek, że
    spółka właściciela ma stratę a właściciele mają niezły dochód?

  • 59. Data: 2017-08-25 19:30:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-25 o 18:33, cef pisze:

    > Mógłbyś mi wytłumaczyć gdzie w Twojej klasyfikacji mieści się ten
    > przypadek, że
    > spółka właściciela ma stratę a właściciele mają niezły dochód?

    W klasyfikacji oszustw.
    Bo płacili udziałowcom a nie płacili podatku.

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2017-08-25 19:59:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W klasyfikacji oszustw.
    >Bo płacili udziałowcom a nie płacili podatku.

    Zaraz zaraz - czy sie myle, czy spolka zoo moze zlecac cos udzialowcom
    i placic im pieniadze.
    Oczywiscie te wyplaty podlegaja stosownym podatkom, ale nie jako
    dywidendy.

    W szczegolnosci placic/rozliczac podatki moga sami udzialowcy, jesli
    zlecenia wykonuja w ramach prowadzonej prywatnie dzialalonosci
    gospodarczej.

    J.