  • 81. Data: 2021-11-10 14:57:22
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:618ba6aa$0$535$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 10.11.2021 o 11:48, J.F. pisze:

> [...]

    _Maktoum_Solar_Park

    >Jeden gigawat z hakiem - niby nieźle ale to raptem dwa przestarzałe
    >bloki polskiej elektrowni na węgiel;)

    Jak przestarzale to 3, 4, 5 ...

    Ale w Dubaju 3mln mieszkancow mieszka.

    Hm, ciekawe - w calych ZEA mieszka 9mln, a elektrowni maja razem 28GW.
    Z grubsza tyle co my, a na glowe to 3-4 razy wiecej.

    Po co im tyle pradu ....

    >TLDR? pobieżnie to domyślam się że na cosinus fi rżną?

    Troche watpie. Nowoczesne LED, staranny projekt - i wyjdzie.

    Tylko czemu Philips tego na caly swiat nie produkuje?
    Emir dotuje, emir doplacil do fabryki, to przez 10 lat nie wypada,
    czy jak emir chcial najlepsze, to dostal najlepsze :-)

    >Klient się powinien orientować? Przecież ich telemarketerzy łowią:P

    No ale potem jakas oferta z liczbami jest.

    >A chuj to dewelopera obchodzi. Ważne że pustak tanszy niż okno.

    Pewnie tak, ale norm jakis nie ma na okna?

    J.

  • 82. Data: 2021-11-10 14:58:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.11.2021 o 14:46, J.F. pisze:

    > Jakbym chcial znac srednioroczna moc, to madrze,
    > jakbym "rzeczywista produkcje w stosunku do przewidywanej" ...
    > to chyba glupio przewidywac, ze solary beda w nocy pracowac :-)

    No trochę głupio. A z wiatrakami jak - liczyć tylko gdy wieje wiatr i to
    większy niż OIDP 6m/s? Na tej zasadzie to można skonstruować dość prosto
    urządzenie o 100% (nie wiem jak to nazwać, bo to przecież tak naprawdę
    nie rozmawiamy o sprawności w sensie fizycznym powiedzmy "efektywności"
    choć z angielska to to samo) "efektywności". Będzie zajebiście
    "efektywne" tylko potrzebuje takich warunków, że po prostu nie działa
    wcale;). Coś jak powiedzenie, że elektrownia działa, tylko wungla
    zabrakło...

    Tak naprawdę, podstawowy wniosek jest taki, że jak chcesz wiedzieć ile w
    ciągu roku wyprodukujesz energii... to trzeba moc szczytową podzielić
    przez 10 i pomnożyć przez ilość godzin w tym roku.

    --
    Shrek

  • 83. Data: 2021-11-10 15:05:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/11/2021 11:36, J.F. wrote:
    > A w jakim kontekscie to pisal ... bo moze mial racje :-)

    Nie pamiętam. ALe chyba nie ma takiego konekstu w okolicy dyskotowania o
    ekologii.

  • 84. Data: 2021-11-10 15:07:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.11.2021 o 14:57, J.F. pisze:

    >>> https://en.wikipedia.org/wiki/Mohammed_bin_Rashid_Al
    _Maktoum_Solar_Park

    > Jak przestarzale to 3, 4, 5 ...

    Standardowy przestarzały blok ma 500MW. są stare 200, no ale za
    przestarzałe to weźmy te z końca lat 70. Dobra 2,5 bloku.

    No tylko wiesz - obok dyskutujemy jak to liczyć... W nocy nie. Pewnie
    jak policzysz ilość wyprodukowanej energii to będzie tyle co jeden blok:P

    > Hm, ciekawe - w calych ZEA mieszka 9mln, a elektrowni maja razem 28GW.
    > Z grubsza tyle co my, a na glowe to 3-4 razy wiecej.

    Jakoś mnie to nie dziwi. Tak naprawdę ilość zużytej energii jest wprosto
    powiązana z bogactwem. Dlatego to trochę zabawne jak bogaci strofują
    biednych o tym co2.

    > Po co im tyle pradu  ....

    Klima, samochody elektryczne, rozrywka, metro, lotniska. Życie na
    poziomie wymaga energii;)

    > Troche watpie. Nowoczesne LED, staranny projekt - i wyjdzie.

    No dobra - ale co tam jest bo nie chce mi się 30 minut słuchać?

    > No ale potem jakas oferta z liczbami jest.

    No i? Przecież w tej ofercie jest Ep:P

    > Pewnie tak, ale norm jakis nie ma na okna?

    Są - i tu pewnie były najmniejsze jakie się da, a być może i mniejsze.

    --
    Shrek

  • 85. Data: 2021-11-10 15:13:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No trochę głupio. A z wiatrakami jak - liczyć tylko gdy wieje wiatr i
    >to większy niż OIDP 6m/s?

    A z wiatrakami nie.
    I tu te 10% moze byc prawdziwe w Niemczech.

    >Tak naprawdę, podstawowy wniosek jest taki, że jak chcesz wiedzieć
    >ile w ciągu roku wyprodukujesz energii... to trzeba moc szczytową
    >podzielić przez 10 i pomnożyć przez ilość godzin w tym roku.

    Albo poszukac odpowiednich danych, bo przeciez to od warunkow zalezy.

    A dla nas to znaczy, ze zamiast 30GW w elektrowniach trzeba miec
    ze 200GW w wiatrakach ... czyli jakies 100 tys wiatrakow po 2GW.
    Wiatrak na 3 km^2.

    No dobra - polowa tego, druga polowa w PV.

    Ale za to jak dmuchnie ... co my z ta energia zrobimy - gory bedziemy
    przenosic ? :-)

    J.

  • 86. Data: 2021-11-10 15:22:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,
    Wednesday, November 10, 2021, 11:34:21 AM, you wrote:
    [...]

    >Osiedle w Dubaju, parking zadaszony panelami, energia służy do
    >napędzania klimatyzacji całego osiedla i ładowania samochodów.
    >Nawet, jakby brakło dostaw energii, to na osiedlu klima działa.
    >https://www.google.com/maps/@25.0275436,55.2738211,
    310m/data=!3m1!1e3?hl=pl&authuser=0
    >https://www.google.com/maps/@25.02876,55.2750205,3a
    ,75y,349.55h,76.36t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipN4EWgu
    MX2xou4u01IZyCWjOuRVfuTi_zEAFlzG!2e10!3e11!6shttps:%
    2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipN4EWguMX2
    xou4u01IZyCWjOuRVfuTi_zEAFlzG%3Dw203-h100-k-no-pi-2.
    6486156-ya265.91385-ro3.5296144-fo100!7i7680!8i3840?
    hl=pl&authuser=0

    Tylko wiesz, ze z takiego daszka nad parkinkiem to mozna ze 1.5kW
    wycisnac w pelnym sloncu,
    i na ladowanie samochodu bedzie troche malo ... choc jak przez pare
    godzin codziennie ...

    J.

  • 87. Data: 2021-11-10 16:01:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.11.2021 o 15:13, J.F. pisze:

    > A z wiatrakami nie.

    No dobra - czemu wiatraki jak nie wieje to tak, a panele jak nie świeci
    to nie? Poważnie pytam. Albo porównujemy, albo nie.

    > I tu te 10% moze byc prawdziwe w Niemczech.

    nie wiem jak w niemczech - u nas jest koło 10 procent. W niemczech
    zapewne podobnie.

    > Albo poszukac odpowiednich danych, bo przeciez to od warunkow zalezy.

    No ale dla polski wychodzi z grubsza przez 10 (mówię o solarach)

    > Ale za to jak dmuchnie ... co my z ta energia zrobimy - gory bedziemy
    > przenosic ? :-)

    Połową wiatraków będziemy kręcić w druga stronę, żeby przestało wiać:P

    A tak na poważnie - to chyba śmigło w chorągiewkę i zatrzymać. Z tymi
    ujemnymi cenami to tak na poważnie, że coś z tą energią trzeba zrobić bo
    jak nie to jebnie czy jakaś "sztuczka" księgowa.

    --
    Shrek

  • 88. Data: 2021-11-10 17:13:29
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-11-05 o 16:56, K pisze:
    > https://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-101
    61697/Volvo-says-electric-car-making-emissions-70-HI
    GHER-petrol.html

    > W skrocie produkcja XC40 powoduje 70% wiekszy slad weglowy niz wersja
    > benzynowa i musi przejechac 70tys mil (112kkm) aby byc mniej szkodliwym
    > niz benzyniak. Mozna zminiejszyc dystans do 30tys mil jesli bedzie
    > ladowany tylko zielona energia, a z tym roznie bywa. Co jesli takie auto
    > nie dojedzie takiego dystansu z roznych powodow, albo jak bedzie
    > wygladala pojemnosc baterii po 100kkm?
    >
    > Tylko dizel!

    Żebym nie robił śladu węglowego to zaraz po wyjściu z kotłowni dobrze
    wycieram nogi o słomiankę.

  • 89. Data: 2021-11-10 18:07:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Nov 2021 15:13:16 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale za to jak dmuchnie ... co my z ta energia zrobimy - gory bedziemy
    > przenosic ? :-)

    Wodór robić, chłopie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 90. Data: 2021-11-10 22:36:58
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.11.2021 o 20:08, _Master_ pisze:

    > Ale go kupiłeś i powiększyłeś w ten sposób ŚLAD WĘGLOWY
    >
    > Ty FASZYSTO ;-)

    Wiesz z ilu części składa się spalinowy?!