  • 71. Data: 2021-11-10 11:34:21
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:618b9bd8$0$519$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 10.11.2021 o 11:07, J.F. pisze:

    >Tak - stała słoneczna to coś ponad 1,3kW/m2 ale na granicy atmosfery.
    >Te testowe 1kW/m2 to tylko gdzieniegdzie osiągane i to w południe
    (astronomiczne). No i pewną wadą jest to, że na pustyni na ogół nikt
    nie
    mieszka - BTW - dubaj to skąd ma energię? Bo jak oni nie mają ze
    słońca,
    to wiadomo że to ściema - mają kasę, słońce i co za darmo nie biorą?;)

    > Producent nie musi robic panelu na Polske, wiec jak gdzies taka moc
    > pada,
    > to jest to dobry parametr.

    Może i dobry - tyle że nie wiem czy to potem dobrze materkingowo, że
    masz 1 kW, czy źle jak się klient zorientuje że 1kW to średnio 100W -
    taki chłyt;)

    > Mozna doswietlic lusterkiem :-)

    To może po prostu oświetlać domek cioci jadzi skomplikowanym systemem
    luster. Co prawda nie działa wtedy kiedy potrzeba, ale panele też
    nie:P

    --
    Shrek

  • 72. Data: 2021-11-10 11:36:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Nov 2021 11:12:52 +0100, J.F. napisał(a):

    > głupek czy nie - sam tego nie wymyslil.
    Być może ale zacytował.

    > O widzisz, srednia roczna wydajnosc energetyczna ... jaka jest w
    > Polsce,
    > a jaka na Saharze ?
    Użyj googli, Luke :)

    > A 10% to w stosunku do czego bys policzyl :-)
    Wcale bym nie liczył ponieważ brakuje mi założeń. A poza tym, wszystko
    juz policzono, wystarczy poszukać.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 73. Data: 2021-11-10 11:48:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Tak - stała słoneczna to coś ponad 1,3kW/m2 ale na granicy atmosfery.
    >Te testowe 1kW/m2 to tylko gdzieniegdzie osiągane i to w południe
    >(astronomiczne).

    Poza południem gorzej ? Nawet, jak panele przekrecic?

    No tak, droga w atmosferze dłuższa, rozpraszanie większe.

    >No i pewną wadą jest to, że na pustyni na ogół nikt nie mieszka

    To zaleta - pełno miejsca na panele :-)

    >- BTW - dubaj to skąd ma energię? Bo jak oni nie mają ze słońca, to
    >wiadomo że to ściema - mają kasę, słońce i co za darmo nie biorą?;)

    Zapewne maja z ropy lub gazu. Ale to zaszlosci historyczne.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Mohammed_bin_Rashid_Al
    _Maktoum_Solar_Park

    A popatrz na ta ciekawoste - Dubai Lamp
    https://www.youtube.com/watch?v=klaJqofCsu4

    Sciema? Nie zdziwilbym sie bardzo ... ale nie zdziwi mnie tez, ze to
    nie sciema.

    > Może i dobry - tyle że nie wiem czy to potem dobrze materkingowo,
    > że masz 1 kW, czy źle jak się klient zorientuje że 1kW to średnio
    > 100W - taki chłyt;)

    Rozbieznosc i tak jest duza, ze klient powinien sie orientowac, ze to
    nie to samo.

    Tylko warto z klientem porozmawiac i w umowie/ofercie zapisac,
    zeby nie zadzwonil w srodku nocy z reklamacja :-)

    >To może po prostu oświetlać domek cioci jadzi skomplikowanym systemem
    >luster. Co prawda nie działa wtedy kiedy potrzeba, ale panele też
    >nie:P

    Do oswietlania wystarczą okna. A tu chodzi o cieplą wode, zimne
    powietrze, czy ładowanie samochodu.

    P.S. widzialem wlasnie jakies nowe mieszkanie ... ciemno w pokojach.
    Okna za male. W zasadzie to duzo za małe, jak patrze na swoje.
    Ktos przyżydził na kosztach ?

    Ale ... ciakawe - czy wydatek na oswietlenie latem mniejszy niz
    oszczednosci na ogrzewaniu zimą?

    Te LEDy wydajne są, szczegolnie te dubajskie :-)

    J.

  • 74. Data: 2021-11-10 12:02:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.11.2021 o 11:48, J.F. pisze:

    > Poza południem gorzej ? Nawet, jak panele przekrecic?

    No gorzej. Więcej atmosfery do przebycia chociażby.

    > To zaleta - pełno miejsca na panele :-)

    Tylko trzeba to dalej przesłać. Na tysiące kilometrów na ogół;)

    > Zapewne maja z ropy lub gazu. Ale to zaszlosci historyczne.

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Mohammed_bin_Rashid_Al
    _Maktoum_Solar_Park

    Jeden gigawat z hakiem - niby nieźle ale to raptem dwa przestarzałe
    bloki polskiej elektrowni na węgiel;)

    > A popatrz na ta ciekawoste - Dubai Lamp
    > https://www.youtube.com/watch?v=klaJqofCsu4

    TLDR? pobieżnie to domyślam się że na cosinus fi rżną?

    > Rozbieznosc i tak jest duza, ze klient powinien sie orientowac, ze to
    > nie to samo.

    Klient się powinien orientować? Przecież ich telemarketerzy łowią:P

    > Do oswietlania wystarczą okna. A tu chodzi o cieplą wode, zimne
    > powietrze, czy ładowanie samochodu.

    No tylko jak ciocia jadzia ma prace to właśnie wtedy jej i jej samochodu
    nie ma wtedy kiedy działa:p Jak nie ma pracy to albo nie ma kasy, albo
    ją umie liczyć:P

> [...]
    > Ktos przyżydził na kosztach ?
    >
    > Ale ... ciakawe - czy wydatek na oswietlenie latem mniejszy niz

    A chuj to dewelopera obchodzi. Ważne że pustak tanszy niż okno.

    --
    Shrek

  • 75. Data: 2021-11-10 12:02:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Być może ale zacytował.

    >Użyj googli, Luke :)

    >Wcale bym nie liczył ponieważ brakuje mi założeń. A poza tym,
    >wszystko
    >juz policzono, wystarczy poszukać.

    No to on poszukał :-)

    A ja sie dopytuje o założenia - chocby czy te 10% to
    srednia roczna wydajnosc energetyczna dla Niemiec
    dzielona potem przez
    moc znamionowa*24h*365 dni
    czy
    moc znamionowa*12h*365 dni

    :-)

    J.

  • 76. Data: 2021-11-10 12:08:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.11.2021 o 12:02, J.F. pisze:

    > A ja sie dopytuje o założenia - chocby czy te 10% to
    > srednia roczna wydajnosc energetyczna dla Niemiec
> [...]

    Przez 24. MOże głupio, może mądrze. No ale jak chcesz porównać z innymi
    źródłami... to chyba jednak mądrze, choć głupio brzmi. No albo po prostu
    nie porównujemy i tyle - tylko wtedy to już bardziej kwestia religijna a
    nie naukowa;) Z drugiej strony - elektrownie też nie pracują ciągle na
    pełwn gwizdek, ale nie dlatego że nie mogą a nie ma potrzeby - to jednak
    co innego.

    --
    Shrek

  • 77. Data: 2021-11-10 12:58:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Nov 2021 12:02:12 +0100, J.F. napisał(a):

    > No to on poszukał :-)
    No to chujowo poszukał. Do szukania wymagana jest odrobina rozumu.

    > A ja sie dopytuje o założenia
    Oj, przecież założenia każdy sobie robi sam. Zrób sobie jakieś :) A jak
    ci za trudno, może ktoś inny się założeniami pochwalił, poszukaj :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 78. Data: 2021-11-10 13:25:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, November 10, 2021, 11:34:21 AM, you wrote:

    [...]

    > (astronomiczne). No i pewną wadą jest to, że na pustyni na ogół nikt
    > nie mieszka - BTW - dubaj to skąd ma energię? Bo jak oni nie mają ze
    > słońca, to wiadomo że to ściema - mają kasę, słońce i co za darmo nie biorą?;)

    Osiedle w Dubaju, parking zadaszony panelami, energia służy do
    napędzania klimatyzacji całego osiedla i ładowania samochodów.
    Nawet, jakby brakło dostaw energii, to na osiedlu klima działa.
    https://www.google.com/maps/@25.0275436,55.2738211,3
    10m/data=!3m1!1e3?hl=pl&authuser=0
    https://www.google.com/maps/@25.02876,55.2750205,3a,
    75y,349.55h,76.36t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipN4EWguM
    X2xou4u01IZyCWjOuRVfuTi_zEAFlzG!2e10!3e11!6shttps:%2
    F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipN4EWguMX2x
    ou4u01IZyCWjOuRVfuTi_zEAFlzG%3Dw203-h100-k-no-pi-2.6
    486156-ya265.91385-ro3.5296144-fo100!7i7680!8i3840?h
    l=pl&authuser=0

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 79. Data: 2021-11-10 13:53:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > napędzania klimatyzacji całego osiedla i ładowania samochodów.
    > Nawet, jakby brakło dostaw energii, to na osiedlu klima działa.

    O kurdę. To ci co szukali u nas _inwestorów_ żeby pod warszawą coś
    takiego zbudować:)

    --
    Shrek

  • 80. Data: 2021-11-10 14:46:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Przez 24. MOże głupio, może mądrze.

    Jakbym chcial znac srednioroczna moc, to madrze,
    jakbym "rzeczywista produkcje w stosunku do przewidywanej" ...
    to chyba glupio przewidywac, ze solary beda w nocy pracowac :-)

    J.