  • 231. Data: 2021-11-19 17:07:36
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2021 16:53:18 +0100, J.F napisał(a):

    > Ale co - chcesz gory na te bloczki zbudowac, czy studnie wykopac?
    >
    > I co - przy drodze takie szyby, lina, i bloczek bedzie ciągnąl
    > samochody? :-)

    Ty zamiast oglądać śmieszne kotki na jutubie byś sam poszukał:
    http://www.instsani.pl/1226/grawitacyjne-magazyny-en
    ergii
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 232. Data: 2021-11-19 18:19:14
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.11.2021 o 08:13, heby pisze:

    > Pewnie że możesz. Jednak analogia idiotyczna:
    > a) woda jest tania, do czynności mycia. Gdyby była droga miałbyś
    > automaty wrzutowe obok kranu.

    Jak wrzutowe? A nie mogą być kryptograficzne kurki? Albo ... wrzutowe do
    prądu zamiast tych pieprzonych kryptograficznych?

    > b) nie ma elektrowni fotowodnych produkujących wodę na dachach suwerena
    >
    > Czyli, postaraj się bardziej z analogiami, ta jest kiepska.

    Ty się postaraj ogarnąć całość zagadnienia a nie tylko te swoje pomysły.

  • 233. Data: 2021-11-19 18:41:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-11-2021 o 16:53, J.F pisze:

    > "bez wiekszego problemu" - czyli moze nie tak zle :-)

    Całkowicie nierealne.
    Znaczy da się, ale jak jedziesz z Zakopanego do Krakowa i to w korku....

    > Kto tu doswiadczony - jak samochod pokazuje, ze w baterii przybyło
    > 40kWh, to ile pokazuje ładowarka - pobrano 40kWh, 45kWh, 50 kWh ?

    Zależy jaka ładowarka.
    DC straty bierze na siebie, w AC straty są po stronie ładowarki w
    samochodzie.

  • 234. Data: 2021-11-19 18:43:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 15:22 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    ..
    > Hello J.F.,
    > Wednesday, November 10, 2021, 11:34:21 AM, you wrote:
    > [...]
    10m/data=!3m1!1e3?hl=pl&authuser=0
    75y,349.55h,76.36t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipN4EWguM
    X2xou4u01IZyCWjOuRVfuTi_zEAFlzG!2e10!3e11!6shttps:%2
    F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipN4EWguMX2x
    ou4u01IZyCWjOuRVfuTi_zEAFlzG%3Dw203-h100-k-no-pi-2.6
    486156-ya265.91385-ro3.5296144-fo100!7i7680!8i3840?h
    l=pl&authuser=0

    > Tylko wiesz, ze z takiego daszka nad parkinkiem to mozna ze 1.5kW
    > wycisnac w pelnym sloncu,

    W sierpniu miałem 15 kW z 30 paneli 500W.
    Centralna Polska.
    Z tagiego "daszka" w Dubaju możesz mieć 30-40kW w pełnym słońcu.

    TG

  • 235. Data: 2021-11-19 20:09:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/11/2021 18:19, ii wrote:
    > Jak wrzutowe? A nie mogą być kryptograficzne kurki? Albo ... wrzutowe do
    > prądu zamiast tych pieprzonych kryptograficznych?

    Mogą być. Ale mogą być też znacznie łatwiejsze. Podpinasz wtyczkę do
    gniazdka i finito. Sam się ślicznie rozliczy, nie musisz nawet wyjmować
    portfela, karty czy drobnych.

    > Ty się postaraj ogarnąć całość zagadnienia a nie tylko te swoje pomysły.

    Całośc zagadnienia jest dawno ogarnięta, to tylko koserwatywne patrzenie
    ogranicza rozwiązania.

  • 236. Data: 2021-11-19 23:37:43
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.11.2021 o 20:09, heby pisze:

    > Mogą być. Ale mogą być też znacznie łatwiejsze. Podpinasz wtyczkę do
    > gniazdka i finito. Sam się ślicznie rozliczy, nie musisz nawet wyjmować
    > portfela, karty czy drobnych.

    I co z tego?

    > Całośc zagadnienia jest dawno ogarnięta, to tylko koserwatywne patrzenie
    > ogranicza rozwiązania.

    Ty jesteś dawno ogarnięty :-)

    Żeby jakaś usługa była powszechna zapewniający ją muszą mieć interes.
    Np. mając gniazdko w swoim garażu muszę coś z tego mieć, że ktoś mi
    przyjedzie i zablokuje wjazd. I po co mi do tego kryptografia we wtyczce
    mojego lub niemojego samochodu?

  • 237. Data: 2021-11-20 17:13:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/11/2021 23:37, ii wrote:
    > I co z tego?

    Wygoda. Z tego powodu masz w portfelu kartę debetową i są miejsca, gdzie
    wygenerowało to nowe zachowania ludzi, bo jest wygodne.

    Podjechałeś pod prace, wpinasz kabel i już. 20 sekund. Po to potrzebne
    są rozwiązania informatyczne.

    > Ty jesteś dawno ogarnięty :-)

    Zgadza się, dziękuję, że doceniasz.

    > Żeby jakaś usługa była powszechna zapewniający ją muszą mieć interes.

    No właśnie. Dtatego parowozy nie mają przyszłosci. Niby kto ma mieć
    interes w budowaniu torów? Trzeba by być totalnym frajerem, natomiast co
    innego klepanie obręczy do furmanek, to ma przyszłość tu i teraz.

    Konserwatyzm to choroba.

    > Np. mając gniazdko w swoim garażu muszę coś z tego mieć, że ktoś mi
    > przyjedzie i zablokuje wjazd.

    Metoda dyskutowania przez skrajnosci jest słaba.

    Nigdzie nie pisałem o prywatym garażu. Mowa była o parkingach pod pracą,
    parkingach publicznych itd itp.

    > I po co mi do tego kryptografia we wtyczce
    > mojego lub niemojego samochodu?

    Tobie nic. Na całe szczęscie, w koncepcji nie chodzi o taki przypadek
    jak prywatny garaż. Aczkolwiek nie widze problemu aby gniazdgo wystawało
    na płocie, jesli ktoś chce sobie tam zaparkować i jest miejsce na drodze
    publicznej. Ależ proszę.

  • 238. Data: 2021-11-20 18:33:15
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 20.11.2021 o 17:13, heby pisze:

> [...]
    > wygenerowało to nowe zachowania ludzi, bo jest wygodne.
    >
    > Podjechałeś pod prace, wpinasz kabel i już. 20 sekund. Po to potrzebne

    To nie warunkuje istnienia usługi a metody płatności są już powszechnie
    używane bez TPM. Jedną z przeszkód pod pracą może być brak parkingu. Na
    parking czeka się w kolejce pracowniczej około 6 lat. Tak jest w firmie,
    która ma bardzo duże osiągnięcia w ekologii w transporcie.

> [...]
    >
    > Metoda dyskutowania przez skrajnosci jest słaba.
    >
    > Nigdzie nie pisałem o prywatym garażu. Mowa była o parkingach pod pracą,

    Prywatny garaż ... pracodawcy. Parking publiczny to ... ładowarki
    działają bez TPM. Kluczem do ich istnienia lub nieistnienia jest interes
    ich właścicieli lub jego brak a nie to, że mają bądź nie mają TPM. TPM
    to tylko jeden z aspektów realizacji usługi.

> [...]
    > jak prywatny garaż. Aczkolwiek nie widze problemu aby gniazdgo wystawało
    > na płocie, jesli ktoś chce sobie tam zaparkować i jest miejsce na drodze

    Dokładnie o prywatny garaż chodzi, jako jedno z wielu miejsc gdzie
    samochody można ładować. Może teraz dopracowujesz koncepcję, ale to nie
    zmieni, że problem jej realizowalności nie bierze się z nieistnienia TPM
    tylko z braku motywacji do udostępniania gniazdek. Uwierz mi, ja mam
    elektryki i ja wiem dlaczego nie udostępniam gniazdek które mam, nie
    udostępniła go firma którą o to pytałem, nie udostępnił kolega z
    panelami, spółdzielnia mieszkaniowa i nie wiem kto tam jeszcze.

  • 239. Data: 2021-11-20 18:49:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/11/2021 18:33, ii wrote:
    > To nie warunkuje istnienia usługi a metody płatności są już powszechnie
    > używane bez TPM.

    Czy ktoś zakazuje ich używania?

    > Jedną z przeszkód pod pracą może być brak parkingu.

    Ba, ja widzę również np. niebezpieczeństwo trafienia meteorytem, które
    całkiwice dyskwalifikuje pomysł.

    > Na
    > parking czeka się w kolejce pracowniczej około 6 lat.

    Tak, niewątpliwie gdzieś w ścisłym centrum Paryża jest taki mityczny
    parking, gdzie czeka się 6 lat na miejsce. Tak tak, to w zasadzie czyni
    pomysł inwalidnym. Wszak skoro nie masz miejsca do parkowania to trudno
    dyskutować o ładowaniu braku samochodu. Znakomity argument, choć nie
    wiem czy nie pasował by do jakiejś innej dyskusji. Schowaj go sobie na
    później, uznajmy że nie padł.

    > Tak jest w firmie,
    > która ma bardzo duże osiągnięcia w ekologii w transporcie.

    A nie powinni mieć równiez jakiś osiągnięć w zwykłym transporcie? Nawet
    takich niewielkich, jak parking przed własną firmą?

    Wyciągasz nieskończenie kretyński przykład który ma być rozciągnięty,
    jak rozumiem, na całośc zgadnienia, jako gwóźdź do trumny. Serio?

    Ja bym się zastanowił nad tym czy w ogóle warto produkować samochody,
    skoro jedna firma na świecie nie ma parkingu. To może być jakiś
    argument, choć głośno bym się nim nie chwalił na Twoim miejscu.

    > Prywatny garaż ... pracodawcy.

    Jeśli Twój pracodawca ma 1 miejsce w prywatnym garażu, które ktoś może
    mu zająć, to szczerze podpowiem ci: zmień pracodawcę, bo to imbecyl.

    > Parking publiczny to ... ładowarki
    > działają bez TPM.

    Owszem. ALe nie pojmujesz pomysłu. Pomysł jest z *wolnym* ładowaniem, z
    lampy ulicznej, garażu firmy, budki telefonicznej, automatu z colą.
    Takim ładowaniem na 7h.

    A nie ładowarki 1MW.

    > Kluczem do ich istnienia lub nieistnienia jest interes
    > ich właścicieli lub jego brak a nie to, że mają bądź nie mają TPM. TPM
    > to tylko jeden z aspektów realizacji usługi.

    Świetnie. Tylko, że z TPM sprawa zaczyna się robić o tyle interesująca,
    że punktów ładowania możesz mieć o wiele więcej. Wszędzie tam, gdzie
    jest obecna infrastruktura. Czyli pod latarnią na przykład. Nie jest
    potrzeba ładowarka z miliony. Potrzebny jest moduł kryptograficzny za
    kilka $ w pudełku za kilkaset.

    Jedziesz na plażę i podpinasz się pod byle gniazdko udpstepnione przez
    miasto. Po 4h losowania czerniaka wracasz i jedziesz do domu. Nic więcej
    nie trzeba.

    > Dokładnie o prywatny garaż chodzi

    Więc wykluczmy ustawowo prywatne garaże jako miejsca ładowania cudzych
    samochodów. Poświęćmy ten promil promila przypadków dla dobra ludzkości.

    >, jako jedno z wielu miejsc gdzie
    > samochody można ładować.

    Kto właścicielowi zabroni ładować choćby dzisiaj?

    > Może teraz dopracowujesz koncepcję

    Jest wystarczajaco dopracowana, choć oczywiście nie wziąłem pod uwagę
    pracodawców-imbecyli, dzięki za zwrócenie uwagi.

    >, ale to nie
    > zmieni, że problem jej realizowalności nie bierze się z nieistnienia TPM
    > tylko z braku motywacji do udostępniania gniazdek.

    Dzięki kryptografii możesz sobie te ganizadka udostępnić gdziebądź. Z
    najbliższej latarni. W zasadzie to z każdej latarni.

> [...]
    > udostępniła go firma którą o to pytałem, nie udostępnił kolega z
    > panelami, spółdzielnia mieszkaniowa i nie wiem kto tam jeszcze.

    A kto mówi o udostepnianiu przez ludzi prywatnych w ogóle? Ona mają być
    udostępnione przez infrastrukture miejską i parkingi.

    Zamiast dupnych ładowarek ładujących tesle w 30 sekund, niech pojawią
    się gniazdka ładujące małe elektryki w 6h.

    Skończy się biadolenie debili o tym, że samochody stoją pod pracą
    bezuzytecznie. No to będą użytecznie stały, zawiozą prąd do domu i będa
    nocą oddawać.

  • 240. Data: 2021-11-20 20:31:51
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 20.11.2021 o 18:49, heby pisze:

> [...]
    > dyskutować o ładowaniu braku samochodu. Znakomity argument, choć nie
    > wiem czy nie pasował by do jakiejś innej dyskusji. Schowaj go sobie na

    Jesteś totalnym durniem. Najpierw piszesz o parkingu zakładowym a jak Ci
    podaję ile trzeba czekać na otrzymanie miejsca na takim parkingu to
    twierdzisz, że nie o tym mowa. No dureń do kwadratu.