  • 111. Data: 2021-11-11 18:56:54
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2021 o 18:53, ii pisze:

    > Twizy

    :P

    --
    Shrek

  • 112. Data: 2021-11-11 19:50:38
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.11.2021 o 17:46, Shrek pisze:

> [...]
    > powierzchni tej "dzielnicy" jest poktyta panelami to daje nam 4 200m2
    >
    > Standardowy panel ma 1,7m2 i 335 watówco daje 0,2kW/m2 w "standard test
    > condiotions" (które jak wiadomo w niczym standardowych nie przypominają
    > - btw - tu jest prawidłowa odpowiedź jeśli chodzi o sprawność w sensie
    > fizycznym - 20% w idealnych warunkach.
    >
    > No dobra - więc w tych idealnych warunkach to miasteczko dostanie
    > 4,2*0,2=840kW . Dużo czy mało?
    >
    > Ciekawostka - oni na stronie piszą, że 10MWp mają - my będziemy budować
    > ponoć dokładnie 10MW pod jelenią górą i będziemy potrzebować 22ha. Oni

    Widać twoje obliczenia bzdurne są.

    > No i jak są tacy zeroemisyjni to odłączyć ich od sieci i zobaczymy jak
    > sobie poradzą w nocy:P

    Po co ich odłączać od sieci? Przecież oni dają dodatkową energię w
    szczycie energetycznym. To jest bzdurzenie do kwadratu. Nie masz wpływu
    na to, jak ludzie wykorzystują energię bo oni za to płacą a nie Ty.
    Możesz sobie panele dać na dach i coś z używania przez innych zwróci Ci się.

  • 113. Data: 2021-11-11 20:43:06
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-11-listopada-2021 o 17:50, ii pisze:
    > Lepiej ochronisz planetę zmieniając pojazd na nowszy, bardziej ekologiczny.

    NIEKONIECZNIE

    Jeśli faktycznie ocieplenie jest już za progiem ;)

    To trzeba MNIEJ KUPOWAĆ żeby ratować.

    Zdziwiony. No właśnie. Obłuda ekofaszystowska wyłazi.

  • 114. Data: 2021-11-11 20:45:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-11-listopada-2021 o 17:57, ii pisze:
    > Nie sądzę. Są jeszcze prostsze niż samochody elektryczne.
    Nie o prostotę chodzi tylko o ślad ;_)

  • 115. Data: 2021-11-12 06:26:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2021 o 19:50, ii pisze:

    > Widać twoje obliczenia bzdurne są.

    Albo ich. To tylko ulotka reklamowa;)

> [...]
    > na to, jak ludzie wykorzystują energię bo oni za to płacą a nie Ty.
    > Możesz sobie panele dać na dach i coś z używania przez innych zwróci Ci

    Dlatego że są zeroemisyjny a sieć w dubaju jest emisyjna. Więc albo są i
    wtedy of grid, albo tylko chłyt materkingowy.

    --
    Shrek

  • 116. Data: 2021-11-12 09:38:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Są, lecz różne mody bywają (wąskie wysokie, niskie szerokie, w wykuszach, szklana
    ściana od południa, ...) do tego obecnie jest
    furtka "wg projektanta" (za karę powinni tam mieszkać).
    Przy szerokich wszystkich oknach do podłogi (a jeszcze "najlepiej" jak wszystkie okna
    to drzwi balkonowe) nie masz gdzie mebli
    ustawić itp. itd.

    -----

  • 117. Data: 2021-11-12 16:04:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ii" napisał w wiadomości grup
    W dniu 09.11.2021 o 07:24, Shrek pisze:

    >I co z tego? Prądu potrzebujemy w szczycie energetycznym, który za
    >dnia jest. Oświetlenie to pikuś.

    Akurat szczyty sa u nas dwa.
    Jeden dzienny, a drugi wieczorny - ok 19-20.

    I skad ten wieczorny?
    Ludzie swiatla zapalaja, czy obiady gotuja na elektrycznych kuchniach?
    A moze komputery i telewizory wlaczaja?

    Nowoczesne swiatla duzo mocy nie biora ...

    I ten wieczorny wyzszy niz ten dzienny.

    J.

  • 118. Data: 2021-11-12 16:09:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu środa-10-listopada-2021 o 22:36, ii pisze:

    >Jesteś jeszcze jaskiniowcem w kwestiach ekologicznych.

    >Ci na wyższym poziomie wiedzą że:

    >Jeśli na prawdę chcesz chronić planetę to nie kupiłbyś żadnego
    >samochodu i jeździł tym co masz.

    No ... wezmy lodowke.
    Nowa bardziej oszczedna, czy to lepiej zrobiona, czy izolacja w starej
    zdegradowana ...
    i jak ci z rachunku wychodzi, ze nowa zaoszczedzi pradu przez 10 lat
    tyle co kosztuje ... wymieniac, czy nie ?

    >To już lepiej kupić używany i dojeździć ile się da.

    Ale juz dojezdzilem. I co:
    -naprawiac stary,
    -kupic uzywany,
    -kupic nowiutki, Euro ho-ho ..

    J.

  • 119. Data: 2021-11-12 16:12:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >przypominają - btw - tu jest prawidłowa odpowiedź jeśli chodzi o
    >sprawność w sensie fizycznym - 20% w idealnych warunkach.

    Chyba nawet mniej - bo zakladaja, ze pada jakies 1300W/m2.

    Sa tez lepsze ogniwa, 30%, ale ... zapewne drogie, kosmicznie drogie
    :-)

    >No dobra - więc w tych idealnych warunkach to miasteczko dostanie
    >4,2*0,2=840kW . Dużo czy mało?

    Zalezy. Ile to jedno Porsche wymaga do ladowania? 350kW ?

    >Ciekawostka - oni na stronie piszą, że 10MWp mają - my będziemy
    >budować ponoć dokładnie 10MW pod jelenią górą i będziemy potrzebować
    >22ha. Oni mają 45ha całości - to się nie spina:P

    Piszesz o osiedlu czy tej farmie/elektrowni?

    >No i jak są tacy zeroemisyjni to odłączyć ich od sieci i zobaczymy
    >jak sobie poradzą w nocy:P

    Stac ich na baterie.

    J.

  • 120. Data: 2021-11-12 16:16:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.11.2021 o 16:04, J.F. pisze:

    > I skad ten wieczorny?
    > Ludzie swiatla zapalaja,

    Światła w domu, światła na ulicy, grzanie obiadów, czajniki, telewizory
    (te już trochę ciągną - 20M*100W to juz 2 GW), kąpiele i prysznice (pal
    sześć grzanie, bo większość inaczej, ale wnieś 200 litrów wody na 8
    pietro;)) transport tej wody do budynku w ogóle.

    > I ten wieczorny wyzszy niz ten dzienny.

    I w sumie nic dziwnego. W pracy to masz gówniany komputer 2% w stresie
    jak sprawdza orto w wordzie i troszkę oświetlenia a w domu to się
    rozrywek, ciepełka i światła zachciewa.

    --
    Shrek