  • 101. Data: 2021-11-11 15:16:20
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2021 o 13:26, ii pisze:

    > I co z tego? Prądu potrzebujemy w szczycie energetycznym, który za dnia
    > jest. Oświetlenie to pikuś.

    Oczywiście że potrzebujemy. Tylko bzdurą jest że sobie naładujemy tym
    elektyki i że nie potrzebyujemy sieci energetycznej z backupem w postaci
    energetyki zawodowej,

    --
    Shrek

  • 102. Data: 2021-11-11 16:20:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Thursday, November 11, 2021, 2:50:21 PM, you wrote:

    > A tam nie korzystają ze słonecznej energii?
    > Tzn jakoś bardziej intensywnie niż np w Norwegii czy Kanadzie?

    Korzystają. A ktoś powiedział, że to się nie liczy do bilansu?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 103. Data: 2021-11-11 17:22:31
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.11.2021 o 15:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup
    ..
    > Hello J.F.,
    > Wednesday, November 10, 2021, 11:34:21 AM, you wrote:
    > [...]
    10m/data=!3m1!1e3?hl=pl&authuser=0

    75y,349.55h,76.36t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipN4EWguM
    X2xou4u01IZyCWjOuRVfuTi_zEAFlzG!2e10!3e11!6shttps:%2
    F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipN4EWguMX2x
    ou4u01IZyCWjOuRVfuTi_zEAFlzG%3Dw203-h100-k-no-pi-2.6
    486156-ya265.91385-ro3.5296144-fo100!7i7680!8i3840?h
    l=pl&authuser=0

    > Tylko wiesz,  ze z takiego daszka nad parkinkiem to mozna ze 1.5kW
    > wycisnac w pelnym sloncu,
    > i na ladowanie samochodu bedzie troche malo ... choc jak przez pare
    > godzin codziennie ...

    3,5h Twizy naładowane.

    Kwestia, że taka instalacja kosztuje kilka tysi. Ale co to jest jak
    buduje się stacje przesiadkowe gdzie wychodzi 3mln/stanowisko
    http://niusy.pl/@youtube.com/ag8

  • 104. Data: 2021-11-11 17:46:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > wycisnac w pelnym sloncu,
    > i na ladowanie samochodu bedzie troche malo ... choc jak przez pare

    Tak z ciekawości wziąłem sobie zmierzyłem - zakładając że 1/10
    powierzchni tej "dzielnicy" jest poktyta panelami to daje nam 4 200m2

    Standardowy panel ma 1,7m2 i 335 watówco daje 0,2kW/m2 w "standard test
    condiotions" (które jak wiadomo w niczym standardowych nie przypominają
    - btw - tu jest prawidłowa odpowiedź jeśli chodzi o sprawność w sensie
    fizycznym - 20% w idealnych warunkach.

    No dobra - więc w tych idealnych warunkach to miasteczko dostanie
    4,2*0,2=840kW . Dużo czy mało?

    Ciekawostka - oni na stronie piszą, że 10MWp mają - my będziemy budować
    ponoć dokładnie 10MW pod jelenią górą i będziemy potrzebować 22ha. Oni
    mają 45ha całości - to się nie spina:P

    No i jak są tacy zeroemisyjni to odłączyć ich od sieci i zobaczymy jak
    sobie poradzą w nocy:P

    --
    Shrek

  • 105. Data: 2021-11-11 17:50:47
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.11.2021 o 11:22, _Master_ pisze:

    > Jesteś jeszcze jaskiniowcem w kwestiach ekologicznych.

    Ty jesteś w całej rozciągłości.

    > Ci na wyższym poziomie wiedzą że:
    >
    > Jeśli na prawdę chcesz chronić planetę to nie kupiłbyś żadnego samochodu
    > i jeździł tym co masz.

    Lepiej ochronisz planetę zmieniając pojazd na nowszy, bardziej ekologiczny.

    > To już lepiej kupić używany i dojeździć ile się da.

    No to zwykle kupuje się używany. Nie zmienia, że może być elektryk a nie
    spalinowy. I dlatego produkuje się elektryczne a nie spalinowe.

    > Nie nie musisz być ekofaszystą. Tylko nie wycieraj sobie gęby sloganami

    Bez urazy, ale ja mam swój udział w ekologii w postaci używania
    mikrosamochodów do jazd miejskich. Większość ludzików tutaj tylko w
    stołek pierdzi.

  • 106. Data: 2021-11-11 17:51:30
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.11.2021 o 11:23, _Master_ pisze:

    > I argumentów zbrakło ;-)

    Nie bardzo. Twoje liczenie jest właśnie tej miary.

  • 107. Data: 2021-11-11 17:57:34
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.11.2021 o 14:57, Shrek pisze:

    > Accord do pełnoletności dociągnął i w zasadzie ze trzy tysie by pewnie
    > dalej jeżdził.

    Trzeba go było dalej pchać.

    > Normalnie - to zaskakujące ale tramwaje też zostawiają większy niż
    > autobusy.

    Nie sądzę. Są jeszcze prostsze niż samochody elektryczne.

  • 108. Data: 2021-11-11 18:01:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Korzystają. A ktoś powiedział, że to się nie liczy do bilansu?

    No fakt - jeśli założymy, że energia ze słońca jest już tam ujęta,
    to sporo zużywają.
    Ale myśląc nowocześnie w kategorii eko
    spodziewałbym się, że mają tyle z tego słońca,
    że wystarcza na chłodzenie w dzień a na noc
    jeśli zimno, żeby się przysypać ciepłym piaskiem.
    Powinni mieć 3-4 mniej niż my.
    Te klimatyzatory mnie nie przekonują - musi być coś innego.
    Może wodę odsalają energochłonnie albo coś innego?

  • 109. Data: 2021-11-11 18:11:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2021 o 17:57, ii pisze:

    > Nie sądzę. Są jeszcze prostsze niż samochody elektryczne.

    Dlatego pisałem że zaskakujące. Możę teraz teoretycznie ratuje je
    rekuperacja - ale w praktyce to niespecjalnie działa bo nusiałbyś mieć
    na tym samym odcinu tramwaj co chciałby to odebtać.

    --
    Shrek

  • 110. Data: 2021-11-11 18:53:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.11.2021 o 15:16, Shrek pisze:

    > Oczywiście że potrzebujemy. Tylko bzdurą jest że sobie naładujemy tym
    > elektyki i że nie potrzebyujemy sieci energetycznej z backupem w postaci
    > energetyki zawodowej,

    Twizy ładuje się w 3,5h od zera do 100% ze zwykłego gniazdka. Nie mam
    swoich paneli, ale kolega ma i oczywiście jest podłączony do sieci. Oraz
    kilka domków z okna widzę z panelami. Więc jak im tam te panele prąd
    produkują to ja mogę nimi ładować swoje Twizy. No i tak dzieje się.
    Często ładuję Twizy nocą, ale to dlatego, że nie mam swoich paneli a
    elektrownie mają nadmiar prądu nie dlatego, że ja ładuję w ciągu dnia,
    bo wtedy pracują panele kolegi i w pełni wystarczają na naładowanie
    mojego Twizy, ale dlatego, że w ciągu dnia są w sieci jeszcze inne
    potrzeby niż ładowanie elektrykw co w efekcie daje niską cenę ładowania
    nocą. Najrzadziej zdarza mi się ładować po południu, gdy nie mam opcji
    taniego ładowania nocą.

    Nie naładujemy? Potrzebujemy backup?