    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Taka ciekawostka
    Date: Thu, 11 Nov 2021 18:53:01 +0100

    W dniu 11.11.2021 o 15:16, Shrek pisze:

    > Oczywiście że potrzebujemy. Tylko bzdurą jest że sobie naładujemy tym
    > elektyki i że nie potrzebyujemy sieci energetycznej z backupem w postaci
    > energetyki zawodowej,

    Twizy ładuje się w 3,5h od zera do 100% ze zwykłego gniazdka. Nie mam
    swoich paneli, ale kolega ma i oczywiście jest podłączony do sieci. Oraz
    kilka domków z okna widzę z panelami. Więc jak im tam te panele prąd
    produkują to ja mogę nimi ładować swoje Twizy. No i tak dzieje się.
    Często ładuję Twizy nocą, ale to dlatego, że nie mam swoich paneli a
    elektrownie mają nadmiar prądu nie dlatego, że ja ładuję w ciągu dnia,
    bo wtedy pracują panele kolegi i w pełni wystarczają na naładowanie
    mojego Twizy, ale dlatego, że w ciągu dnia są w sieci jeszcze inne
    potrzeby niż ładowanie elektrykw co w efekcie daje niską cenę ładowania
    nocą. Najrzadziej zdarza mi się ładować po południu, gdy nie mam opcji
    taniego ładowania nocą.

    Nie naładujemy? Potrzebujemy backup?