  • Data: 2011-09-09 13:05:47
    Temat: Re: Tak wyprzedza idiota
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-09 10:07, J.F. pisze:

    > Arturze, ale czy to aby na pewno tak ?

    W mojej opinii zdecydowanie tak. Jak pisałem - ruch generalnie
    normalnieje, poprawia się kultura, ale tych naprawdę debilnych
    zachowań jakoś nie ubywa.

    > Ty ustapiles, ale kiedys przeciez sie nadzieja na kogos z mniejsza
    > ochota, albo na tira, ktory nawet nie bedzie mial gdzie zjechac. I sie
    > naucza.

    Problem w tym, że nim dojdzie do tragedii wprost, to doprowadzają
    wielokrotnie do bardzo niebezpiecznych sytuacji, czego skutki
    bywają różne, a jak dojdzie do wypadku, to najczęściej
    nie tylko oni są poszkodowani i do tego nie ma gwarancji, że
    się czegoś nauczą.

    > Tylko ze jesli oni tak zawsze to juz dawno powinni sie nauczyc.

    Powinni, niestety jest pewna grupa, która ma w poważaniu przepisy
    i takie tam, a kolejną sytuacją skomentuje "że sk* nie zjechał,
    ale i tak się udało". Czasem można się naprawdę zdziwić jakie
    numery i jacy ludzie potrafią je wyczyniać. Chyba ze dwa lata
    temu na DK 84 (chyba między Zagórzem a Leskiem) debil w Volvo
    XC wyczyniał takie cuda, że naprawdę tylko dzięki temu, że
    ludzie hamowali, uciekali jak się dało, to do niczego nie doszło.
    Z przodu nawet widzieliśmy jak kmiot poszedł przez miasto
    i skrzyżowanie bez zdjęcia nogi z gazu - my zjechaliśmy do
    baru/grilla. Wysiedliśmy i komentowaliśmy z obsługa wyczyny.
    Zgadnij kto się po chwili pojawił...
    Wysiadła uśmiechnięta ekipa - kierowca w granicach 50.
    Oni do lasu, on przyszedł o drogę zapytać - ja go zapytałem
    czy zdaje sobie sprawę jakie stwarza zagrożenie na drodze.
    Wielkie zdziwienie i skwitowanie, że to jego sprawa i żebym
    się łaskawie odp*. Myślisz, że taki się nauczy, nawet jak
    zgłosisz sprawę do policji? Wrzask o FR, kombinacje z fotkami,
    zapieranie się materiałów uwiecznionych przez videorejestratory
    itd. więc co może być w oparciu tylko o zeznania świadka?
    Nie darmo w wielu krajach stosuje właśnie nieoznakowane
    patrole (oznakowane też), monitoring, helikoptery itd.
    + bardzo szybką reakcję na zgłoszenia naruszeń bezpieczeństwa
    wprost od kierowców. W Polsce jak zgłosisz to policja często
    zbywała człowieka (choć to się poprawia systematycznie),
    a ludzie potrafią od donosicieli i ubecji zwyzywać.

    > Wiec moze takie zachowania nawet u tych idiotow sa sporadyczne ?

    Zdecydowanie zbyt częste w skali makro.

    > A ten filmik ... kierowca znakomicie zareagowal ... zbyt znakomicie.
    > Trawa zielona, samochody piekne - nie jest to jakas radosna tworczosc
    > grafikow z TVN ?

    A co za różnica, skoro takie i podobne sytuacje wcale nie są takie
    rzadkie? Wyprzedanie na łukach, na skrzyżowaniach, przed
    wierzchołkiem, omijanie stojącego korka pasem w drugą stronę
    (w tym na skrzyżowaniach), jazda na czerwonym itd.

    > No ale to jeden.

    To się ciesz :)