  • Data: 2012-11-12 15:06:17
    Temat: Re: Tak sie zastanawiam - detektory radarów.
    Od: anacron <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-12 10:31, s...@g...com pisze:
    > Popularnie, chyba mylnie nazywane antyradarami.
    > (...)

    Tylko niewiele (i to tych stanowczo droższych) potrafi skutecznie wykryć
    Iskrę (najpopularniejszą u nas w Polsce). A i tak robi się problem, bo
    RX65E który Iskrę łapie z ponad 1 km, nowa zabawkę ITD wyłapuje dopiero
    z 10m. Dobrze wykrywa FR od psich kupek (SM) bo oni zazwyczaj kąta
    ustawić nie umieją i sieją wzdłuż drogi aż miło), ale ze słupkami to
    bywa rożnie, czasami da ostrzeżenie na tyle wcześnie, że da się
    wyhamować, czasami dopiero w momencie pomiaru Ciebie. W mieście
    bezużyteczne, za dużo zakłóceń od czujników na skrzyżowaniach,
    niektórych stacji paliw etc.

    Ile jest czynnych skrzynek? Ciężko określić procentowo. We Włocławku na
    4 słupki czynne są non stop 2 (te same), na trasie do Torunia potem już
    nieczynny jest żaden (a stoi chyba 5, czy 6), w druga stroną do
    Krośniewic (podobny dystans i 2 słupki, czynny non stop jest jeden). Na
    całej 8-ce z Wrocławia do Warszawy kilka dni temu czynne były tylko 3, a
    stoi ich ich tam w dziesiątki.

    Z doświadczenia setek tysięcy kilometrów powiem, że najlepsze jest CB
    radio, ale powtórzę... tylko wtedy, gdy jest przyzwoitej klasy i antena
    jest poprawnie zamontowana, a auto nie jest siewnikiem terkotu. Ja z
    tego powodu nie wziąłem nowej KIA (mimo, że bardziej podoba mi się od
    Hyundaia), a Hyundaia, w Cee'd zakłócenia potężne, w i30 zero
    jakichkolwiek (nawet jak się wszystkie możliwe filtry powyłącza).