eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTak się ginie › Re: Tak się ginie
  • Data: 2015-08-11 19:11:04
    Temat: Re: Tak się ginie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 11 Aug 2015 10:58:54 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dnia Tue, 11 Aug 2015 01:53:36 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Dnia Mon, 10 Aug 2015 17:00:44 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    >>>> http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525
    >>> A ja chciałbym wiedzieć, dlaczego nagle zaczęło nim tak rzucać...
    >>> Opona?
    >>
    >> Ja mam wrażenie że rzuca nim od samego początku filmu, tyle że dopiero od
    >
    > Od poczatku to nim kiwa w innej osi. A i to nie wiadmo czy kiwa, czy
    > droga nierowna.

    Tak już jest w samochodach że im szybciej jedzie tym bardziej tył lata na
    boki.

    Częstotliwość drgań własnych wokół osi wzdłużnej będzie wyższa niż wokół
    osi poprzecznej, więc może nawet być tak że to co przy niższej prędkości
    nim bujało przód-tył, przy wyższej zaczęło nim bujać lewo-prawo. Zwłaszcza
    że jeśli miał niesprawne zawieszenie, to jest duża szansa że było
    niesymetryczne.

    Ale nie było to też nic nagłego - skoro kierowca był w stanie tyle razy
    zmienić kierunek obrotu lewo-prawo, to była możliwość żeby te oscylacje
    zatrzymać, niezależnie nawet od złego stanu zawieszenia.

    >> któregoś nałożyły mu się jakieś częstotliwości i dołożył do nich swoją
    >> rekację zbyt późnych i zbyt mocnych kontr.
    >> Typowa ryba.
    >
    > IMO - nietypowa. Na suchym asfalcie to sie nie zdarza, a tu jeszcze
    > ten powolny narost.

    Żeby samochód sam się zaczął wzbudzać, wystarczy jakaś kombinacja słabego
    tłumienia, zbieżności z przodu czy rozbieżności z tyłu, w połączeniu ze
    sporym załadunkiem - i taki samochód będzie naprawdę trudny do opanowania
    przy wyższej prędkości.

    W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wyższych
    prędkościach jest bardzo trudne jak się pojawią nierówności które
    zarezonują z częstotliwością własną bujania zawieszenia.
    I tu się okazuje że te procenty co mierzą na SKP to nie jest takie głupie.

    Ale jestem przkonany że kierowca sam się do tego dołożył - praktycznie
    każdy kierowca na rybę reaguje pogłębianiem oscylacji.
    Na koniec "kontra pożegnalna" i utrata kontroli.

    >> Do tego oczywiście duża prędkość, wygląda na zupełny brak tłumienia
    >> zawieszenia, 6 osób w aucie.
    >
    > Zupelny to nie - przy zupelnym 50 by nie pojechal :-)

    No wiadomo, ale jednak wydaje się niewystarczający.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: