-
Data: 2015-08-11 19:11:04
Temat: Re: Tak się ginie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 11 Aug 2015 10:58:54 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 11 Aug 2015 01:53:36 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Mon, 10 Aug 2015 17:00:44 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>>>> http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525
>>> A ja chciałbym wiedzieć, dlaczego nagle zaczęło nim tak rzucać...
>>> Opona?
>>
>> Ja mam wrażenie że rzuca nim od samego początku filmu, tyle że dopiero od
>
> Od poczatku to nim kiwa w innej osi. A i to nie wiadmo czy kiwa, czy
> droga nierowna.
Tak już jest w samochodach że im szybciej jedzie tym bardziej tył lata na
boki.
Częstotliwość drgań własnych wokół osi wzdłużnej będzie wyższa niż wokół
osi poprzecznej, więc może nawet być tak że to co przy niższej prędkości
nim bujało przód-tył, przy wyższej zaczęło nim bujać lewo-prawo. Zwłaszcza
że jeśli miał niesprawne zawieszenie, to jest duża szansa że było
niesymetryczne.
Ale nie było to też nic nagłego - skoro kierowca był w stanie tyle razy
zmienić kierunek obrotu lewo-prawo, to była możliwość żeby te oscylacje
zatrzymać, niezależnie nawet od złego stanu zawieszenia.
>> któregoś nałożyły mu się jakieś częstotliwości i dołożył do nich swoją
>> rekację zbyt późnych i zbyt mocnych kontr.
>> Typowa ryba.
>
> IMO - nietypowa. Na suchym asfalcie to sie nie zdarza, a tu jeszcze
> ten powolny narost.
Żeby samochód sam się zaczął wzbudzać, wystarczy jakaś kombinacja słabego
tłumienia, zbieżności z przodu czy rozbieżności z tyłu, w połączeniu ze
sporym załadunkiem - i taki samochód będzie naprawdę trudny do opanowania
przy wyższej prędkości.
W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wyższych
prędkościach jest bardzo trudne jak się pojawią nierówności które
zarezonują z częstotliwością własną bujania zawieszenia.
I tu się okazuje że te procenty co mierzą na SKP to nie jest takie głupie.
Ale jestem przkonany że kierowca sam się do tego dołożył - praktycznie
każdy kierowca na rybę reaguje pogłębianiem oscylacji.
Na koniec "kontra pożegnalna" i utrata kontroli.
>> Do tego oczywiście duża prędkość, wygląda na zupełny brak tłumienia
>> zawieszenia, 6 osób w aucie.
>
> Zupelny to nie - przy zupelnym 50 by nie pojechal :-)
No wiadomo, ale jednak wydaje się niewystarczający.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.08.15 19:21 RoMan Mandziejewicz
- 11.08.15 19:24 J.F.
- 11.08.15 20:06 J.F.
- 11.08.15 20:13 Shrek
- 11.08.15 22:00 cef
- 11.08.15 22:18 RoMan Mandziejewicz
- 11.08.15 22:22 cef
- 11.08.15 22:34 J.F.
- 11.08.15 23:42 Michał Jankowski
- 12.08.15 00:41 Marek
- 12.08.15 00:57 Marek
- 12.08.15 08:58 Miroo
- 12.08.15 09:22 Myjk
- 12.08.15 09:33 Myjk
- 12.08.15 10:32 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi