  • Data: 2018-03-27 18:09:29
    Temat: Re: Tak a propo naszych aut elektrycznych
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-27 o 16:58, Janusz pisze:
> [...]
    -elektryczny-prototyp-istnial-wiele-lat-temu-6234380
    009789569a

    > Ale nowy też zapomniał i zaczął całą zabawę z projektem od początku.

    A jakby wybrali to auto to byłby wrzask, że promują tego jedynego.

    > No i w czym to przeszkadza? Już pewnie oczami wyobraźni widzieli te
    > kapsy napychane prywaciarzowi :) a prawda jest taka że bez prywaciarza
    > tego nie zrobią,
    > dobitny przykład z mieszkaniami, załatwiają grunty ale budują depesie,
    > bo wiedzą że jakby sami budowali to byłoby min 2 razy droższe.

    > Napisali w artykule, za bardzo wyprzedzili czas, wtedy jeszcze nikt nie był
    > tym zainteresowany, a poza tym koncerny mają swoje działy konstrukcyjne.

    Czas to wyprzedził DeLorean Martiego...
    Co w tym aucie jest takiego "wyprzedzającego czasy"? To automarketing i
    nic więcej. No bo te kamery zamiast lusterek... A jaki to ma sens? W
    sumie w domu też możesz zamiast lustra do golenia stanąć przed kamerą a
    obraz wyświetlać w tylnej projekcji na ekranie. Tylko po co?
    A może to "oprogramowanie sterownika"? Przecież to ściema dla każdego,
    kto cokolwiek wie o automatyce. Przypominam, że w 1969 ludzie polecieli
    na księżyc z komputerem wielkości Commodore 64. Brakowało im dostępności
    silników? Przeszukaj czeluści Internetu i pokaż mi przełomowy wynalazek
    w dziedzinie silników prądu stałego z tych lat.
    Silniki bezkomutatorowe wymyślono kilkanaście lat temu (jeśli nie ponad
    20), zobacz, jak duża była oferta w okolicach 2010 r.
    To, co się zmieniło, to pojawienie się na masową skalę akumulatorów
    Litowo-jonowych. I tyle. Ale mogli zasilać auto kwasowymi - najwyżej
    ustrojstwo byłoby nieco cięższe.
    Znalazłem artykuł z 2013 r., a więc sprzed 5 lat - były już wtedy
    samochode iQ EV, i-MiEV, Kangoo ZE, Zoe i3, Tesla, e-up, e-golf, Leaf -
    to oznacza ten brak zainteresowania elektrykami?
    W Polsce wtedy był już produkowany re-Volt, ale była to totalna
    samoróbka, w niczym nie przypominająca współczesnego samochodu
    (widziałem to kiedyś z bliska) - coś w rodzaju Twizy, ale miał drzwi.

    No i jeszcze raz powtórzę - zgłosili się do konkursu na prototyp?
    http://emobilitypoland.pl/pl/konkurs-na-prototyp.htm

    Ps. Niestety nie każdy biznes kończy się sukcesem. Jeśli mają potencjał
    - jak wspomniałem - kasa by się znalazła.

    Ps. A tu następny wynalazek:
    https://wlaczoszczedzanie.pl/powstal-pierwszy-w-pols
    ce-zabudowany-zeroemisyjny-elektryczny-pojazd-trojko
    lowy-na-homologacji-skutera/
    Zadziwiająco podobny do tego:
    http://allegro.pl/samochod-elektryczny-z-tech-promoc
    ja-i7169459269.html
    Tylko tył nieco inny... Zwróć uwagę na felgi - cóż za podobieństwo... :-)