    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Tajemniczy flash drive w drukarce HP 3800
    <po0r67$tra$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <po112i$3gt$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <q...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5ba4c74d$0$621$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5ba4cd92$0$16795$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5ba50279$0$611$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5ba5106e$0$16797$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 23 Sep 2018 02:58:39 GMT

    On 2018-09-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    l...

    > Jakos tak, tylko cos mi chodzi po glowie, ze przy wiekszej ilosci
    > atomow to te bliskie wplywaja na orbitale, a te dalsze wplywaja malo
    > ... pomijalnie malo.

    Robiłem to ze 20 lat temu i takie rzeczy albo się robiło właśnie ze
    Schrodingera albo półempirycznie. Nie przypominam sobie jakiś ograniczeń
    co do ilości atomów. Głównym problemem przy Schrodingerze był czas.
    Liczyłem dość proste pierścienie fosfazenowe i na dość dobrych maszynach
    jak na tamte czase (ale też znowu nie jakiś super wypas) - SGI O2,
    zajmowało to tygodnie.

    Półempirycznie (molecular mechanics) to był relatywnie błysk, nawet jak
    na tamte czasy.

    Jak to teraz wygląda to nie wiem, ale raczej skłaniam się ku opinii
    Jarka, bo problem był w mocy obliczeniowej.

    --
    Marcin