    Date: Wed, 26 May 2010 13:44:31 +0200
    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tachografy w samochodach z kratką.
    <htej2a$sv8$1@news.onet.pl> <hten2e$chc$1@news.onet.pl>
    <htepe4$ka7$1@news.onet.pl> <htepio$kqo$1@news.onet.pl>
    <hteq7n$msn$1@news.onet.pl> <hteqp6$omr$1@news.onet.pl>
    <htf4hu$e1d$1@news.onet.pl> <htfq2q$fpe$1@inews.gazeta.pl>
    <4bfb7435$0$2583$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bfc534f$0$17084$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bfcb823$0$2596$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bfcc68f$0$19173$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <htiras$8ns$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <htj0ne$rkh$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2010-05-26 13:29, kamil pisze:
    > Podalem juz przyklad mojego odliczania VATu na paliwo do prywatnego
    > samochodu na uzytek wlasnego biznesu. Ba, faktur nawet nie potrzebuje
    > zadnych, biore na stacji paragon VAT i tyle. Robia tak miliony obywateli i
    > gospodarka w czasie kryzysu jest nadal kilkukrotnie silniejsza od Polskiej,
    > wiec kto na czym dobrze wychodzi w koncu? Ja na liberalizmie, czy
    > przedsiebiorca polski spedzajacy wiecej czasu na zmagania z systemem, niz
    > prace?
    Problem w tym, że nasze społeczeństwo zostało przyzwyczajone do
    kombinowania przez kilkadziesiąt lat (pewnie przynajmniej od '39).
    Podczas obydwu okupacji było dość zrozumiałe, że władza za mordę
    trzymała i trzeba było na każdym kroku starać się coś obchodzić. Dziwne
    jest natomiast, że po '89 te metody władzy nadal funkcjonowały. Teraz
    już trudno od nich odstąpić, bo kombinowanie jest niejako naszą cechą
    narodową :->

    Maciek