  • From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: TVP2 Lis-Nowak
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Wed, 16 Jan 2013 14:19:50 +0100

    Wed, 16 Jan 2013 13:07:38 +0100, szufla

    > Tak , zwlaszcza ostatni film,

    Zwłaszcza. Podobna sytuacja jest na Czecha. Nie ma potrzeby jechać
    szybciej, bo i tak się w końcu stanie na światłach, czy to w jedną czy w
    drugą stronę. Prędkość w niczym nie pomoże, wręcz przeszkadza w płynności
    jazdy. Jak do prędkości dojdzie głupota, to potem skutki są np. takie:

    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wypadek-
    w-wawrze-jechali-na-mature,43683.html
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wypadek-
    na-czecha-kierowca-toyoty-zmarl-w-szpitalu,44389.htm
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,smiertelne-po
    tracenie-na-wjezdzie-do-warszawy,32854.html

    Zwłaszcza ten ostatni przypadek jest "ciekawy". Pieszemu urwało nogę, w
    czasie jak wpadał do auta przez przednią szybę i łamał kierujacemu rękę.
    Auto po zderzeniu zatrzymało się niecałe 200m dalej, jeszcze trochę i
    dojechałoby do następnych pasów. Po tym wypadku mieszkańcy wnioskowali o
    światła, na szczęście nie ulegli. Postawili za to FR i... korki na
    następnych światłach się zmniejszyły. :P

    > gdzie fotoradar jest ustawiony 200m (wedlug Nowaka 500
    > :) przed skrzyzowaniem. Wiesz do ilu przyspieszy takie
    > 100konne auto na 200metrach z powiedzmy 50km/h ?

    Niech przyśpiesza. Jak na czas nie zmądrzeje, to w końcu dorobi się
    wszędzie pomiaru odcinkowego. Wtedy co, worek na łeb zarzuci, tablice
    rejestracyjne deskami osinowymi obije? Może niech zacznie już teraz.

    Ja tam specjalnie dużej poprawy bezpieczeństwa nie upatruję stawianiu FR i
    wolniejszej jeździe (choć z pewnością łatwiej wyhamować czy wyprowadzić
    auto z 50 niż ze 100). Wolałbym, aby promowano w tej akcji płynność jazdy,
    bo szybko jeździć nie mamy gdzie i jeszcze długo się to nie zmieni (drogi
    powinny powstać dawno temu, teraz jest z tym poważny problem). O ile
    bezpieczeństwo do części zapierdalaczy jakoś trafia, tak "bajka" o
    płynności pewnie w ogóle by nie odniosła skutku.

    W każdym razie da się jeździć zgodnie z ograniczeniami, nie przynosi to
    dużych strat czasu w porównaniu np. z ruchem innymi środkami transportu
    zbiorowego (a nawet sporo się zyskuje), i szlus.

    --
    Pozdor Myjk