  • 11. Data: 2010-02-02 12:15:52
    Temat: Re: TVP Historia - dla kogo nadajš?
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Dwie przeciwne opcje.

    zacznij czytać ze zrozumieniem

    > Nie wiem, tak sprzedawca mówił, że nie ma zezujących bliźniaków. Może
    > się mylił, nie jestem specjalistą. Ledwie sam zainstalowałem na razie
    > pojedynczy.

    bzdur nagadał.
    Konwertera typu Twin (jak nazywasz bliźniak) - podwójny,
    czyli dwa konwertery w jednej obudowie. stosuje się go na dwa odbiorniki
    lub np do dekoderów z podwójna głowicą.
    Tobie potrzeba monoblock - czyli dwa w jednej obudowie z przełącznikiem
    diseqc. konwertery są ustawione do odbioru na różnych kątach - np. jeden
    na hb drugi na astre.
    zez - to osobno uchwyt, drugi konwerter i osobno przełącznik - zaleta,
    niezależne ustawienie dwóch konwerterów.

    > Z bliźniakiem pewnie się wyłożę.

    dlaczego, różnica tylko w ilości wyjść

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 12. Data: 2010-02-02 12:16:59
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Bliźniak to być może konwerter typu Twin?

    tak, to jest dosłowne tłumaczenie, ale nie o to mi chodziło

  • 13. Data: 2010-02-02 12:23:41
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No Twin to po angielsku bliźniak, prawda?
    > Więc żadne być może.

    jakbyś czytał ze zrozumieniem to byś wiedział, że nie pytałem o to,
    tylko o kontekst.
    przedmówca podał Ci przepis, a Ty piszesz, sprzedawca powiedział
    że się nie da tylko .....

  • 14. Data: 2010-02-02 12:31:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-02 13:15, pawell32 pisze:
    > zacznij czytać ze zrozumieniem

    przecie to robię, w przeciwieństwie do ciebie.

> [...]
    > Tobie potrzeba monoblock - czyli dwa w jednej obudowie z przełącznikiem
    > diseqc. konwertery są ustawione do odbioru na różnych kątach - np. jeden

    No właśnie. I wg sprzedawcy nie ma konwertera typy Twin (skoro nie
    lubisz bliźniak) będącego jednocześnie monoblockiem.

    > zez - to osobno uchwyt, drugi konwerter i osobno przełącznik - zaleta,
    > niezależne ustawienie dwóch konwerterów.

    Aha, czyli do jednego talerza miałbym zamontować osobny uchwyt z osobnym
    twinem. Słabo widzę, żebym sam takiego pajączka wygenerował i jeszcze
    ustawił właściwie wszystko na satelitę.

    > dlaczego, różnica tylko w ilości wyjść

    No w sumie tak, ale nie wiem czy obroty mi wyjdą tak łatwo :D Zobaczymy
    jak się ociepli.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-02-02 12:37:43
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > przecie to robię, w przeciwieństwie do ciebie.

    to widać. patrz niżej

    > No właśnie. I wg sprzedawcy nie ma konwertera typy Twin (skoro nie
    > lubisz bliźniak) będącego jednocześnie monoblockiem.

    a to co?
    http://www.allegro.pl/item893270785_konwerter_monobl
    ock_twin_blueline_najtanszy_8571.html

    > Aha, czyli do jednego talerza miałbym zamontować osobny uchwyt z osobnym
    > twinem.

    po co twin? potrzebujesz wy na drugi tuner?

    Słabo widzę, żebym sam takiego pajączka wygenerował i jeszcze
    > ustawił właściwie wszystko na satelitę.

    dlatego lepiej monoblocka.
    jeżeli masz typową czaszę od operatora (plastik) to zez jest ciężko
    zamontować, jak w dodatku to tylko 60 cm to monoblock też bez dobrego
    ustawienia anteny nie będzie prawidłowo odbierał, ale zawołasz kogoś z
    miernikiem to Ci ustawi

  • 16. Data: 2010-02-02 12:45:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-02 13:37, pawell32 pisze:
    > a to co?
    > http://www.allegro.pl/item893270785_konwerter_monobl
    ock_twin_blueline_najtanszy_8571.html

    Nie wiem. Napisałem, że wg sprzedawcy i że to nie moja branża.

    Jak takie coś działa? Bo przecie satelity są od siebie oddalone i pod
    innym kątem, więc co daje taki monoblock? Jak się reguluje ustawienia na
    konkretne satelity?

    > po co twin? potrzebujesz wy na drugi tuner?

    No. Przecie go inaczej nie podłączę.

> [...]
    > zamontować, jak w dodatku to tylko 60 cm to monoblock też bez dobrego
    > ustawienia anteny nie będzie prawidłowo odbierał, ale zawołasz kogoś z

    No ktoś z miernikiem to chyba wydatek rzędu 300zł. :( Kiedyś tak się
    dowiadywałem :(

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2010-02-02 12:52:54
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

> [...]
    >
    > Jak takie coś działa? Bo przecie satelity są od siebie oddalone i pod
    > innym kątem, więc co daje taki monoblock? Jak się reguluje ustawienia na

    obudowa jest tak wykonana, że są przesunięte tak tak zamocowane dwa
    obok siebie, uwzględniając kąt.
    niestety są zwykle dedykowane do czasz 85 cm, nie ma regulacji.

    > No. Przecie go inaczej nie podłączę.

    jak potrzebujesz podłączyć dwa tunery to potrzebujesz ten co podałem, co
    niby takiego niema ;-)

    > No ktoś z miernikiem to chyba wydatek rzędu 300zł. :( Kiedyś tak się
    > dowiadywałem :(

    przesadzasz. ja biorę 50 zł, a inni biorą podobnie.
    bynajmniej na moim terenie.

  • 18. Data: 2010-02-02 12:55:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-02 13:52, pawell32 pisze:
    > jak potrzebujesz podłączyć dwa tunery to potrzebujesz ten co podałem, co
    > niby takiego niema ;-)

    No ale i tak mi nie spasuje do czaszy mówisz?
    Więc muszę czaszę, konwerter + montera?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2010-02-02 13:04:16
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No ale i tak mi nie spasuje do czaszy mówisz?
    > Więc muszę czaszę, konwerter + montera?

    bo widzisz, nie chcę być złośliwy, ale udowadniasz wyższość cp,
    ale by oglądać ten kanał musisz sporo zainwestować ;-)

    prawidłowo to zaczyna się od tego na czym nam zalezy, potem antena...
    ale nie przejmuj się, jak zależy Ci to zamów konwerter, załóż, jak Ci
    nie wyjdzie zawołasz montera.
    jak będzie uczciwy to od razu powie Ci czy da rade na tej czaszy czy
    nie. jak nie da razy może nie weźmie kasy, albo dużo mniej.
    montowałem na takich małych i jakoś to chodzi.

  • 20. Data: 2010-02-02 13:17:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-02 14:04, pawell32 pisze:
    > bo widzisz, nie chcę być złośliwy, ale udowadniasz wyższość cp,
    > ale by oglądać ten kanał musisz sporo zainwestować ;-)

    E? przecie o całkiem czym innym rozmawiamy sobie. Wątek o CP to był
    obok, tu rozmawiamy o tym, jak se dołożyć do CP kanały z Astry. A to
    akurat w każdej platformie to samo wychodzi, bo wszystkie są na Hotbirda.

    > prawidłowo to zaczyna się od tego na czym nam zalezy, potem antena...
    > ale nie przejmuj się, jak zależy Ci to zamów konwerter, załóż, jak Ci
    > nie wyjdzie zawołasz montera.

    No ale mówisz, że ten konwerter musi mieć dużą czaszę. Więc po co mam
    wywalać 120zł na konwerter? Zwłaszcza, że kurde, właśnie dałem 80zł za
    bliźniaka.

    > jak będzie uczciwy to od razu powie Ci czy da rade na tej czaszy czy
    > nie. jak nie da razy może nie weźmie kasy, albo dużo mniej.
    > montowałem na takich małych i jakoś to chodzi.

    No to już Cię nie rozumiem. Da się czy nie? :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek