eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 236

  • 161. Data: 2011-01-13 15:04:58
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/01/2011 12:10, Yans van Horn wrote:

    > Kupić to nie problem. Ale doprowadzić do stanu tip-top już tak. Częsci
    > jest nie tak wiele, trudniej ze stosowaniem części pomiędzy modelami...
    > a ceny nowych komponentów wysokie..
    >
    > W wypadku uszkodzenia, a to należy wkalkulować koszty by mnie zjadły...
    >
    > No i nie przejdzie coś takiego np: Przekładnia kierownicza z E46 (seria
    > 3), drążki kierownicze E46 (seria 3), końcówki E36 (seria 3), Pompa
    > wspomagania z E34 (seria 5)...
    > Albo: skrzynia biegów E36 (seria 3), dyferencjał M3, świece ze
    > zinregrowanym cewkami z bodajże E34...
    > Albo np. wachacze przednie z E46 i konwersja zawieszenia i hamulców na
    > wersję 5-cio śrubową z E36/E46... plug&play :-)

    Upalanie to juz inna bajka, mowilem o jezdzie cywilnej, gdzie nikogo nie
    martwi rozpieprzenie skrzyni na jakims kamieniu. :)

    >> Dopoki nie zmielisz czegos, naprawde nic nie psuje. Raz na 50kkm olej w
    >> skrzynie i dyfer i jezdzic, wiekszosc historii o awaryjnych AWD to urban
    >> legends.. Fakt, ze potrzeba troche wiecej swiadomosci kierowcy
    >
    > Piszesz to z perspektywy posiadacza którego samochodu ? :-)
    <
    > Pytam pod kątem zbierania informacji o ewentualnych następcach E30-tki
    > :-) AWD również kiedyś chciałbym pościgać się...

    W tej chwili lekko podlubana Impreza turbo '98, 0-60 ok 5.2s + hamulce z
    WRXa, zeby do sie dalo zatrzymac. Moc diabli wiedza, bo hamownia miala
    byc po remapie na koniec, ale skrzynia zaczyna pomalu odmawiac
    posluszenstwa wiec mysle zeby sprzedac w diably i poszukac STI wersja 5
    albo 6 z japonii.

    Do scigania zwykly GT z jakims rozsadnym zawieszeniem i hamulcami
    wystarczy spokojnie, auto lekkie i dosc zwinne, a koszty utrzymania nie
    powinny cie wykonczyc.

    > Jeśli chodzi o zabawę (amatorskie starty), to niestety nie, ponieważ
    > dostanie sensownego egzemplarza E30 M3 zabija cenowo - to uznany, wysoko
    > ceniony klasyk ... może w przyszłości...narazie mam "next best thing",
    > czyli: E30 przed liftowy (czyli zbliżony do M3, lzejszy niż późniejsza
    > wersja), modyfikowany pod kątem osiągów. Ale z całym spodem z E30 318is
    > + oczywiście mnóstwo modyfikacji elementami z Innde
    > modele/M3/Aftermarket - naprzykład właśnie dyferencjał, elementy
    > zawieszenia...
    >
    > A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel,
    > kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :->

    Nie mow tylko, ze " w skorze i ksenonach". ;)


    --
    Pozdrawiam
    Kamil


  • 162. Data: 2011-01-13 15:54:06
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-13 11:50, Yans van Horn pisze:

    >
    > W klasyfikacji gości akurat, ale: AWD, AWD, RWD...
    >
    > http://rajdy.hoga.pl/rajdy_full.asp?strona=1&id=1311
    7
    >
    > To już zaczynasz odszczekiwać ?
    >

    On nigdy nie odszczeka.
    Wsiadl w "rajdowe" CC poznal paru nowych kolegow na rajdach i mysli, ze
    juz wszystko wie :P

    > PS: Nie chce mi się szukać więcej...
    >

    Nie szukaj, Tomasz nalezy do tych co jak mu wygarniesz to bedzie udawal,
    ze watek nie istnieje, ewentualnie moze pasc proba sciagniecia dyskusji
    na zupelnie inny tor (najlepiej maksymalnie absurdalny), ale na
    odszczekanie bym nie liczyl ;>

    --
    Karolek


  • 163. Data: 2011-01-13 15:57:31
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-13 13:10, Yans van Horn pisze:

    > A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel,
    > kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :->
    >

    Jeszcze dopisz, ze tez BMW :>


    --
    Karolek


  • 164. Data: 2011-01-13 16:19:30
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-13 12:27, Yans van Horn pisze:
    >> Też dzisiaj oglądnąłem kilka odcinków, chyba tylko ze względu na
    >> szacunek do Kajtka. Fajnie by było umówić się na jakiś zlot na śląsku
    >> na dużym placu, wyznaczyć sobie taki tor i pojeździć, podocierać...
    >
    > Ja się pisze bardzo chętnie :-)
    >

    A jest tam jakis dobry plac? W Krakowie troche bieda... Z checia bym sie
    wybral.


  • 165. Data: 2011-01-13 17:08:34
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-13 14:28, Tomasz Pyra wrote:
    > W dniu 2011-01-13 11:50, Yans van Horn pisze:
    >
    >>> No właśnie pooglądaj wyniki.
    >>> Na luźnych nawierzchniach wygrywa AWD, na suchym asfalcie FWD, a RWD
    >>> nigdzie nie wygrywa.
    >>
    >> ROTFL! :-) RWD jest bardzo mało popularne ponieważ rzadko ktory samochód
    >> RWD nowoprodukowany ma homologacje rajdową.
    >
    > Tak rzut oka w homologowane BMW i z tych nowszych homologacje ma E46,
    > E90, E87 - samochody całkiem nowo produkowane.

    Faktycznie przeogromny wybór jeśli porównamy z FWD. E46 i E90 to duze
    samochody które nadają się na tor - i tam zresztą osiągają sukcesy.

    Nie produkuje się samochodów, które mają napęd RWD i jednocześnie
    spełniały kryteria, wielkości, masy, typu zawieszenia, mocy silnika -
    czyli nadają się do rajdów.

    Natomiast takich właśnie hot-hatchów FWD jest na pęczki...

    120si będzie pewnie najbliżej.. o ile się pojawi...
    http://www.carspyshots.net/showthread.php?t=12546

    > Tylko wsiadać i walczyć o Mistrzostwo Polski :)

    Fundujesz ? ;-)

    > Mała popularność wynika z tego, że wybierając samochód do rajdów,
    > wybiera się taki którym da się coś osiągnąć. Dlatego klasy są
    > zdominowane zazwyczaj przez kilka najszybszych aut.
    > Nikt nie chce pakować pieniędzy w przygotowanie samochodu którym będzie
    > gonił gdzieś z tyłu. Tłumaczenie braku wyników, małą popularnością samochodu to
    błąd.
    > Mała popularność jest wynikiem małego potencjału.
    > To że w ośkach jeżdżą prawie wyłącznie Clio i Civic nie jest wynikiem
    > spisku, a tego że te samochody po prostu są najszybsze. I nie zmieni
    > tego że w jednym rajdzie wygrało BMW.

    FWD o których piszesz są bezpiecznym wyborem, ponieważ: łatwiej
    prowadzić jest FWD, więcej jest kierowców FWD i znaleść wśród nich kogoś
    wybitnego jest łatwiej. Jeśli ktoś myśli o rozwoju, to FWD jest
    zdecydowanie bliżej sposobu prowadzenia AWD niźli RWD
    Natomiast gdy trafi się dobry kierowca z umiejętnością prowadzenia RWD,
    to potrafi on osiągnąć dobry wynik. MZ całość to dość złożona sprawa i
    nie da się jednoznacznie stwierdzić, który z tych napędów jest lepszy.

    >> Klementowicz w 44-tym rajdzie Krakowskim zajęli pierwsze miejsce w
    >> generalce! Później BK2 ich wykluczyło za nieregulaminowe nawiercenia w
    >> drzwiach! Uwzgledniając ze mogło to mieć jakiś minimalny wpływ na wynik,
    >
    > No taki sport, że samochód musi spełniać wymagania. Jak goście poorali
    > wzmocnienia w drzwiach, no to sorry - za takie rzeczy wylatuje się nawet
    > z KJS-ów.

    Nie usprawiedliwiam ich. Jednakże nadal wynik pozostaje wynikiem. Rok
    poźniej znowu wygrali...

    >> to i tak: Słabe RWD (318is) z ~92r pokonuje wszystkie AWD i FWD.
    >
    > Jakie znowu AWD? W Pucharze?

    Byli pierwsi w klasyfikacji generalnej tego rajdu i tego poniżej. A jak
    porównasz czasy...

    >> http://www.rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&pg
    _%5Bgo%5D=6300&s=16228
    >>
    >> Klementowicz 318is wygrywa rajd Karkonoski. Ani on nadzwyczajnie mocny,
    >> ani nie ma dobrego zawieszenia a jednak...
    >
    > Ależ owszem - to jest sport i nieodłącznym elementem są również
    > sensacyjne rezultaty, kiedy ktoś gorszym samochodem osiąga doskonały wynik.

    Ale widzisz. Oni tym samochodem zajeli doskonałe miejsce nie tylko w
    jednym rajdzie. Zbieg okoliczności ? Klementowicz startuje okazjonalnie,
    więc w klasyfikacji na koniec roku go nie widać... ciekawy jestem jak by
    wyglądało gdyby startował.

    > Podejdzie trasa, warunki, kierowca ma swój dzień i wygrywa.
    > Ale takich wyników nie udaje się powtarzać regularnie. A dopiero na
    > podstawie klasyfikacji rocznych można wyciągać wnioski kto jest lepszy i
    > jaki samochód jest szybszy.

    Owszem, ma podstawie klasyfikacji rocznej owszem coś można powiedzieć.
    Głównie jaki tandem
    okazał się najlepszy.

    > Mi się też moim Cinquecento czasami udawało objechać np. Swifty (ba -
    > nawet Lancery), ale twierdzenie na tej podstawie że CC jest szybszy niż
    > Swift czy Lancer to by było nadużycie :)

    Ja dyskutuję z tym, że napisałeś: "RWD nie wygrywa się nic". Ja nie
    twierdzę, że RWD jest najlepsze.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 166. Data: 2011-01-13 17:09:53
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-13 15:57, Karolek wrote:
    > W dniu 2011-01-13 13:10, Yans van Horn pisze:
    >
    >> A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel,
    >> kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :->
    >
    > Jeszcze dopisz, ze tez BMW :>

    ciiii :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 167. Data: 2011-01-13 17:16:03
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-13 15:04, kamil wrote:
    > On 13/01/2011 12:10, Yans van Horn wrote:
    >
    >> Kupić to nie problem. Ale doprowadzić do stanu tip-top już tak. Częsci
    >> jest nie tak wiele, trudniej ze stosowaniem części pomiędzy modelami...
    >> a ceny nowych komponentów wysokie..
    >>
    >> W wypadku uszkodzenia, a to należy wkalkulować koszty by mnie zjadły...
    >>
    >> No i nie przejdzie coś takiego np: Przekładnia kierownicza z E46 (seria
    >> 3), drążki kierownicze E46 (seria 3), końcówki E36 (seria 3), Pompa
    >> wspomagania z E34 (seria 5)...
    >> Albo: skrzynia biegów E36 (seria 3), dyferencjał M3, świece ze
    >> zinregrowanym cewkami z bodajże E34...
    >> Albo np. wachacze przednie z E46 i konwersja zawieszenia i hamulców na
    >> wersję 5-cio śrubową z E36/E46... plug&play :-)
    >
    > Upalanie to juz inna bajka, mowilem o jezdzie cywilnej, gdzie nikogo nie
    > martwi rozpieprzenie skrzyni na jakims kamieniu. :)

    Zgadza się. Ale z reguły awd ludzie kupują raczej do upalania ;-)
    Podobnie jak RWD :-)
    I niestety spora ilość egzemplarzy jest zarżnięta.... zwlaszcza jak ktoś
    ma podejście.. pojeździć chwilę, sprzedać....

    >>> Dopoki nie zmielisz czegos, naprawde nic nie psuje. Raz na 50kkm olej w
    >>> skrzynie i dyfer i jezdzic, wiekszosc historii o awaryjnych AWD to urban
    >>> legends.. Fakt, ze potrzeba troche wiecej swiadomosci kierowcy
    >>
    >> Piszesz to z perspektywy posiadacza którego samochodu ? :-)
    > <
    >> Pytam pod kątem zbierania informacji o ewentualnych następcach E30-tki
    >> :-) AWD również kiedyś chciałbym pościgać się...
    >
    > W tej chwili lekko podlubana Impreza turbo '98, 0-60 ok 5.2s + hamulce z
    > WRXa, zeby do sie dalo zatrzymac. Moc diabli wiedza, bo hamownia miala
    > byc po remapie na koniec, ale skrzynia zaczyna pomalu odmawiac
    > posluszenstwa wiec mysle zeby sprzedac w diably i poszukac STI wersja 5
    > albo 6 z japonii.

    Wymiana skrzyni taka droga ? Niestety ze startowaniem taki ambaras, że
    nie możesz od tak zmienić budy.... jedna idzie w nią znaczny nakład
    finansowy...

    > Do scigania zwykly GT z jakims rozsadnym zawieszeniem i hamulcami
    > wystarczy spokojnie, auto lekkie i dosc zwinne, a koszty utrzymania nie
    > powinny cie wykonczyc.

    Przeanalizuję sprawę - dzięki za sugestię.

    >> Jeśli chodzi o zabawę (amatorskie starty), to niestety nie, ponieważ
    >> dostanie sensownego egzemplarza E30 M3 zabija cenowo - to uznany, wysoko
    >> ceniony klasyk ... może w przyszłości...narazie mam "next best thing",
    >> czyli: E30 przed liftowy (czyli zbliżony do M3, lzejszy niż późniejsza
    >> wersja), modyfikowany pod kątem osiągów. Ale z całym spodem z E30 318is
    >> + oczywiście mnóstwo modyfikacji elementami z Innde
    >> modele/M3/Aftermarket - naprzykład właśnie dyferencjał, elementy
    >> zawieszenia...
    >>
    >> A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel,
    >> kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :->
    >
    > Nie mow tylko, ze " w skorze i ksenonach". ;)

    "w" nie powiem napewno, ale .... :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 168. Data: 2011-01-13 17:17:53
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-13 16:19, neoniusz wrote:
    > W dniu 11-01-13 12:27, Yans van Horn pisze:
    >>> Też dzisiaj oglądnąłem kilka odcinków, chyba tylko ze względu na
    >>> szacunek do Kajtka. Fajnie by było umówić się na jakiś zlot na śląsku
    >>> na dużym placu, wyznaczyć sobie taki tor i pojeździć, podocierać...
    >>
    >> Ja się pisze bardzo chętnie :-)
    >
    > A jest tam jakis dobry plac? W Krakowie troche bieda... Z checia bym sie
    > wybral.

    Jestem również z Krakowa, zatem nie mam rozezniania. Ale napewno jest
    łatwiej... można choćby wynając autodrom w Chorzowie na jeden dzień :-)
    Jest też tor w Wyrazowie, wynajem nie powinien być drogi - zapytam
    znajomych.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 169. Data: 2011-01-13 17:28:37
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/01/2011 16:16, Yans van Horn wrote:
    > On 2011-01-13 15:04, kamil wrote:

    >>
    >> Upalanie to juz inna bajka, mowilem o jezdzie cywilnej, gdzie nikogo nie
    >> martwi rozpieprzenie skrzyni na jakims kamieniu. :)
    >
    > Zgadza się. Ale z reguły awd ludzie kupują raczej do upalania ;-)
    > Podobnie jak RWD :-)
    > I niestety spora ilość egzemplarzy jest zarżnięta.... zwlaszcza jak ktoś
    > ma podejście.. pojeździć chwilę, sprzedać....

    Bez przesady, A4 TDI, A6 TDI, jakies Legacy, Forestery, pelno takich aut
    z AWD widuje pod przedszkolem z mamusiami za kolkiem. :)

    >> W tej chwili lekko podlubana Impreza turbo '98, 0-60 ok 5.2s + hamulce z
    >> WRXa, zeby do sie dalo zatrzymac. Moc diabli wiedza, bo hamownia miala
    >> byc po remapie na koniec, ale skrzynia zaczyna pomalu odmawiac
    >> posluszenstwa wiec mysle zeby sprzedac w diably i poszukac STI wersja 5
    >> albo 6 z japonii.
    >
    > Wymiana skrzyni taka droga ? Niestety ze startowaniem taki ambaras, że
    > nie możesz od tak zmienić budy.... jedna idzie w nią znaczny nakład
    > finansowy...

    Nie tyle droga, co trzebaby od razu od STi wlozyc, zeby nastepna sie nie
    rozsypala, wtedy tez dyfer zmienic.. Duzo zabawy, a i tak nie bedzie to
    STi (zawieszenie, hamulce, przelozenia kierownicy, zakuty silnik).
    Troche szkoda zachodu dla 13-letniego auta. Szczegolnie, ze mam
    szczescie mieszkac w kraju, gdzie jest ich duzo i tanio.

    Tyle, ze ja to jako hobby traktuje i nie upalam jakos ekstremalnie,
    czesciej tym z dzieciakiem na wycieczki jezdze, niz depcze w podloge.
    Latwiej zmienic samochod, niz rozbebeszac albo placic warsztatowi. :)

    >>> A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel,
    >>> kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :->
    >>
    >> Nie mow tylko, ze " w skorze i ksenonach". ;)
    >
    > "w" nie powiem napewno, ale .... :-)

    Ostatnie RWD jakim jechalem to zluzbowe 318 pare lat temu, pamietam ze
    na mokrych drogach ESP mrugalo dosc czesto, ale tez i dupa ze mnie, a
    nie kierowca RWD. :)



    --
    Pozdrawiam
    Kamil


  • 170. Data: 2011-01-13 17:33:58
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-13 11:25, Yans van Horn pisze:
    > Oglądając popisy na startujacych w rajdowej WOSP pod hotelem Forum w
    > Krakowie, można stwierdzić, że żaden rodzaj napędu nie jest panaceum
    > ponieważ najważniejsze są opony.
    > Na zlodowaciałym placu bez kolców nie podchodź :-)

    O, tez tam byles :) Niezle mialem smianie jak probowali robic bączki!

strony : 1 ... 10 ... 16 . [ 17 ] . 18 ... 24


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: