-
141. Data: 2011-01-13 10:36:58
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Arek M <a...@g...pl>
>> W rzeczywistosci, przynajmniej z moich obserwacji wiekszosc RWD ma
>> klopot na sniegu (co doskonale widac na parkingach i ulicach jak spadnie
>> snieg albo jest bardzo slisko czy we wspomnianym przez Ciebie
>> programie). Tutaj na grupie zaden z wlascicieli RWD takich problemow nie ma,
>
> Bo obserwujesz jakies blondynki, wez sobie kogos z umiejetnosciami i
> doswiadczeniem :-)
No widzisz....
Ja pisze o normalnej, okazyjnej obserwacji tego, co sie dzieje na
ulicach w krytycznych warunkach.
Bo dobrego kierowcy RWD to ze swieca szukać ... albo na pms :D
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
-
142. Data: 2011-01-13 10:49:59
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: kamil <k...@s...com>
On 12/01/2011 17:56, Filip KK wrote:
> W dniu 2011-01-12 18:50, kamil pisze:
>> On 12/01/2011 17:37, Filip KK wrote:
>>
>>>>
>>> Ok, Focus RS przejechał w 8:26 a BMW M3 GTS w 7:48, BMW M5 E60 w 8:13 i
>>> masę innych BMW wyjebało Focus jak chciało.
>>
>>
>> 350KM w RS i 450KM w M3 GTS. 50% wiecej mocy ma niby cokolwiek udowodnic?
>>
> To ten focus ma 225 koni czy 350? Bo to troszkę różnica, nie sądzisz?
> Ponoć z tylnym napędem nie da się pokonać zakrętu, a tym bardziej jak
> jest wielka moc. Jak widać jest odwrotnie, im większa moc tym szybciej
> pokonasz cały lap.
Przepraszam, 300 nie 350, literowka. Caly czas pisze o 300, google tez
chyba masz?
Zapytam jeszcze raz - co ma ten czas 450-konnego BMW udowodnic i czy
twierdzisz, ze wszystkie zakrety na tym torze przejechano z gazem w
podlodze? Akurat ring ma duzo lagodnych, szybkich zakretow i prostych,
gdzie te 450KM daje ogromna przewage nad 300.
Bardziej lopatologicznie nie potrafie juz tego wylozyc, jesli
przerastaja cie proste fakty, wroc do szkoly.
--
Pozdrawiam
Kamil
-
143. Data: 2011-01-13 10:51:56
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: kamil <k...@s...com>
On 12/01/2011 17:54, Filip KK wrote:
> W dniu 2011-01-12 18:51, kamil pisze:
>> On 12/01/2011 17:43, Filip KK wrote:
>>> W dniu 2011-01-12 18:38, kamil pisze:
>>>
>>>> Zaczelo sie od jazdy w zakrecie, teraz mamy wyjscie z zakretu z dobrze
>>>> ustawionym autem. Ustawiajac FWD na wyjsciu tez mozesz cisnac w podloge
>>>> i to pomoze.
>>>>
>>> Po to jest napęd na tylnej osi a na przedniej sterowanie, żeby bez
>>> problemu postawić auto bokiem przed zakrętem. W przednim napędzie musisz
>>> ZABLOKOWAĆ tylne koła, żeby postawić go bokiem w zakręcie.
>>
>> Wcale nie musisz.
>>
> Żeby pokonać 270, musisz. :)
I RWD w zakrety 270 wchodzisz zawsze z pelnym gazem i tak je
przejezdzasz. Aha.
>>
> Zdecyduj się w takim razie, to Ty wyskoczyłeś z Focusem RS ze szperą i
> BMW z 3,5 litrową benzyna, takimi autami kapelusze nie jeżdżą.
Hehe, ja wyskoczylem? Kolego, cala dyskusja zaczela sie od twojego
1000KM BMW na youtube, post z 12/01/2011 02:35.
Nie pal wiecej tego swinstwa, nie dosc ze szkodzi, to jeszcze bedziesz
miec klopoty, kiedy mama znajdzie.
--
Pozdrawiam
Kamil
-
144. Data: 2011-01-13 11:08:41
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-01-13 10:49, kamil pisze:
>>>> Ok, Focus RS przejechał w 8:26 a BMW M3 GTS w 7:48, BMW M5 E60 w 8:13 i
>>>> masę innych BMW wyjebało Focus jak chciało.
>>>
>>>
>>> 350KM w RS i 450KM w M3 GTS. 50% wiecej mocy ma niby cokolwiek
>>> udowodnic?
>>>
>> To ten focus ma 225 koni czy 350? Bo to troszkę różnica, nie sądzisz?
>> Ponoć z tylnym napędem nie da się pokonać zakrętu, a tym bardziej jak
>> jest wielka moc. Jak widać jest odwrotnie, im większa moc tym szybciej
>> pokonasz cały lap.
>
> Przepraszam, 300 nie 350, literowka. Caly czas pisze o 300, google tez
> chyba masz?
>
Nadal między 300 a 450 nie ma różnicy 50%.
Google mam ale liczę na to, że mój rozmówca wie o czym pisze.
> Zapytam jeszcze raz - co ma ten czas 450-konnego BMW udowodnic
Przecież wiesz co to jest trakcja. W przednim napędzie przy większej
mocy coś takiego nie istnieje.
> i czy
> twierdzisz, ze wszystkie zakrety na tym torze przejechano z gazem w
> podlodze?
Coś Ty się tak uparł tego gazu w podłodze. 450 koni to nie zabawka
zdalnie sterowana na 8 paluszków, że wciskasz "gaz do podłogi".
> Akurat ring ma duzo lagodnych, szybkich zakretow i prostych,
> gdzie te 450KM daje ogromna przewage nad 300.
>
Tym bardziej, jeśli nie wciskają gazu do podłogi (po Twojemu już piszę),
to przejazdy powinny minimalnie od siebie różniące a nie diametralnie,
bo przecież sztuka polega na przejechaniu odcinka na czas. Przy tak
dużych mocach nie sądzę aby 300 czy 450 koni robiło aż tak wielką
różnicę. I tu i tu bez problemu najmnnniejszego spowodujesz uślizg ośki
napędzanej, więc sztuką pozostaje jazda na pograniczu utrzymania auta na
jezdni.
> Bardziej lopatologicznie nie potrafie juz tego wylozyc, jesli
> przerastaja cie proste fakty, wroc do szkoly.
>
Przejażdżki personalne sobie odpuść.
-
145. Data: 2011-01-13 11:09:27
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Arek M <a...@g...pl>
> Zapytam jeszcze raz - co ma ten czas 450-konnego BMW udowodnic i czy
> twierdzisz, ze wszystkie zakrety na tym torze przejechano z gazem w
> podlodze? Akurat ring ma duzo lagodnych, szybkich zakretow i prostych,
> gdzie te 450KM daje ogromna przewage nad 300.
Nie zapominając o Dottinger Hohe, gdzie wszystko to, co auto z dobra
v-max straci na zakretach tam zyska :)
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
-
146. Data: 2011-01-13 11:10:41
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-01-13 11:09, Arek M pisze:
>
>> Zapytam jeszcze raz - co ma ten czas 450-konnego BMW udowodnic i czy
>> twierdzisz, ze wszystkie zakrety na tym torze przejechano z gazem w
>> podlodze? Akurat ring ma duzo lagodnych, szybkich zakretow i prostych,
>> gdzie te 450KM daje ogromna przewage nad 300.
>
> Nie zapominając o Dottinger Hohe, gdzie wszystko to, co auto z dobra
> v-max straci na zakretach tam zyska :)
>
Idąc Waszym myśleniem: A FWD z mniejsza mocą jeśli taki wspaniały,
straci na prostej, zyska w zakrętach. Więc wyniki powinny być prawie
jednakowe.
-
147. Data: 2011-01-13 11:16:06
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-01-13 10:51, kamil pisze:
>>>>> Zaczelo sie od jazdy w zakrecie, teraz mamy wyjscie z zakretu z dobrze
>>>>> ustawionym autem. Ustawiajac FWD na wyjsciu tez mozesz cisnac w
>>>>> podloge
>>>>> i to pomoze.
>>>>>
>>>> Po to jest napęd na tylnej osi a na przedniej sterowanie, żeby bez
>>>> problemu postawić auto bokiem przed zakrętem. W przednim napędzie
>>>> musisz
>>>> ZABLOKOWAĆ tylne koła, żeby postawić go bokiem w zakręcie.
>>>
>>> Wcale nie musisz.
>>>
>> Żeby pokonać 270, musisz. :)
>
> I RWD w zakrety 270 wchodzisz zawsze z pelnym gazem i tak je
> przejezdzasz. Aha.
>
Stwierdzasz? Czy pytasz się? A może żalisz?
>> Zdecyduj się w takim razie, to Ty wyskoczyłeś z Focusem RS ze szperą i
>> BMW z 3,5 litrową benzyna, takimi autami kapelusze nie jeżdżą.
>
> Hehe, ja wyskoczylem? Kolego, cala dyskusja zaczela sie od twojego
> 1000KM BMW na youtube, post z 12/01/2011 02:35.
>
Skoro pisałem o wyczynowym aucie, to po co zmieniasz temat o
kapelusznikach w cywilnych autach?
> Nie pal wiecej tego swinstwa, nie dosc ze szkodzi, to jeszcze bedziesz
> miec klopoty, kiedy mama znajdzie.
>
Słuchaj, wycieczki personalne odpuść sobie, bo naprawdę nie wiesz z kim
piszesz i po co Ci to? Nie palę nic takiego ani nic nie używam, jeśli TY
to robisz, to współczuję i nie oceniaj innych przez Swój pryzmat.
-
148. Data: 2011-01-13 11:25:54
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
On 2011-01-11 15:44, kamil wrote:
> On 11/01/2011 13:50, Yans van Horn wrote:
>> On 2011-01-11 14:02, kamil d wrote:
>>> W dniu 2011-01-11 02:12, Piotr Molski pisze:
>>>> Byl jeszcze jeden RWD - VW T3 1,9TDI 110 KM. Ten akurat przejechal
>>>> czysto.
>>>
>>> Gość jadący w210 kombi też sobie poradził, nawet fajnie mu poślizgi
>>> wyszły. W innych odcinkach nieźle dawał radę taki młody w MX5 ale było
>>> widać, że często trenuje i auto przygotowane. Był też klient w nowym
>>> Mustangu, przejechał mało efektownie ale afair czysto.
>>
>> Nie kłam! ;-) Samochody z napędem RWD nie mają prawa jeździć poprawnie
>> po śliskiej nawierzchni ;-)
>
> A wy znowu jak dzieci, czy lepiej miec zlamana lewa czy prawa noge,
> podczas gdy AWD przejezdaja obok biegajacych z lopatami wlascicieli
> obydwu napedow.
Napiszę tak.. nie ma watpliwosci, że dobrze skontruowanie AWD jest
efektywniejszym napędem (efektywniejszym jeśli chodzi o przeniesienie
mocy na nawierzchnie). Jednak nie demonizujmy :-)
Nie stać mnei na starty AWD a FWD nie dostarcza przyjemności z jazdy -
wybór naturalnie pada na RWD :-)
Druga sprawa: jeśli kierowca dupa to żaden napęd mu nie pomoże - widać
to po schludności przejazdu MX5 kontra AWD w subaraku.
Jakby patrzeć z punktu widzenia codziennego użytkowania, to AWD w
eksploatacji jednak droższe (paliwo, więcej częsci)
Oglądając popisy na startujacych w rajdowej WOSP pod hotelem Forum w
Krakowie, można stwierdzić, że żaden rodzaj napędu nie jest panaceum
ponieważ najważniejsze są opony.
Na zlodowaciałym placu bez kolców nie podchodź :-)
To tylko moje 3-grosze. Nie liczę na dyskusję :-)
PS: Właśnie skończyłem modyfikacje standardowego dyfra LSD 25% z E30 M3
na N-grupowe 40%. Statyczne spięcie wyszło wręcz książkowo.. a
dynamiczne... hmmmm... testy pokażą :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
149. Data: 2011-01-13 11:50:49
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
On 2011-01-12 22:14, Tomasz Pyra wrote:
> W dniu 2011-01-12 21:49, Adam Płaszczyca pisze:
>> Dnia Tue, 11 Jan 2011 21:59:30 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>>
>>> FWD może jest małe efektowne, ale za to efektywne. RWD odwrotnie.
>>
>> LOL. To dlaczego w rajdach FWD jakoś nie były i nie są popularne?
>> Były RWD, potem nastała era AWD.
>> FWD zawsze w dupie.
>
> No właśnie pooglądaj wyniki.
> Na luźnych nawierzchniach wygrywa AWD, na suchym asfalcie FWD, a RWD
> nigdzie nie wygrywa.
ROTFL! :-) RWD jest bardzo mało popularne ponieważ rzadko ktory samochód
RWD nowoprodukowany ma homologacje rajdową. Dlatego większość
startujących RWD to samochody z lat ~90. A jednak....
Klementowicz w 44-tym rajdzie Krakowskim zajęli pierwsze miejsce w
generalce! Później BK2 ich wykluczyło za nieregulaminowe nawiercenia w
drzwiach! Uwzgledniając ze mogło to mieć jakiś minimalny wpływ na wynik,
to i tak: Słabe RWD (318is) z ~92r pokonuje wszystkie AWD i FWD.
http://www.rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&pg
_%5Bgo%5D=6300&s=16228
Klementowicz 318is wygrywa rajd Karkonoski. Ani on nadzwyczajnie mocny,
ani nie ma dobrego zawieszenia a jednak...
http://www.rajdy.v10.pl/Rajd,Karkonoski,Klementowicz
,wygrywa,pod,Sniezka,33317.html
W klasyfikacji gości akurat, ale: AWD, AWD, RWD...
http://rajdy.hoga.pl/rajdy_full.asp?strona=1&id=1311
7
To już zaczynasz odszczekiwać ?
PS: Nie chce mi się szukać więcej...
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
150. Data: 2011-01-13 12:10:01
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
On 2011-01-13 11:50, Yans van Horn wrote:
> On 2011-01-12 22:14, Tomasz Pyra wrote:
>> W dniu 2011-01-12 21:49, Adam Płaszczyca pisze:
>>> Dnia Tue, 11 Jan 2011 21:59:30 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>>>
>>>> FWD może jest małe efektowne, ale za to efektywne. RWD odwrotnie.
>>>
>>> LOL. To dlaczego w rajdach FWD jakoś nie były i nie są popularne?
>>> Były RWD, potem nastała era AWD.
>>> FWD zawsze w dupie.
>>
>> No właśnie pooglądaj wyniki.
>> Na luźnych nawierzchniach wygrywa AWD, na suchym asfalcie FWD, a RWD
>> nigdzie nie wygrywa.
>
> ROTFL! :-) RWD jest bardzo mało popularne ponieważ rzadko ktory samochód
> RWD nowoprodukowany ma homologacje rajdową. Dlatego większość
> startujących RWD to samochody z lat ~90. A jednak....
Te RWD z lat 90-tych ścigają się z samochodami z 2005-2010 - zobacz jaka
zmieniła się ilość generowanej mocy na lirt pojemności na niekorzyść
starszych konstrukcji.. a mimo wszystko....
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik