  • 21. Data: 2010-02-26 11:33:55
    Temat: Re: TV w motelu
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    news:192685009.20100226112211@pik-net.pl...

    > Nie ma potrzeby zaśmiecanie języka polskiego pseudofachowym
    > badziewiem, wypierającym normalne słownictwo. Po raz kolejny, co złego
    > jest w słowie "naziemny", że trzeba łamać sobie język bełkotem?

    Popieram.
    Teresteretsterestyrey czny,
    można powiedzieć raz, dla żartu (tak jak czasami lubię powiedzieź
    inekstenso:)).
    Posługiwać się takim "mutantem" na co dzień to ohyda. brrr
    Zwłaszcza jak jest idealnie pasujący polski zwrot.

    Artur(m)

  • 22. Data: 2010-02-26 11:44:44
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Zdecydowanie - sprawdzam odnośniki i to kompletnie świeża moda. Co
    > kretynom od PRu przeszkadzało w normalnym słowie "naziemny"?

    Mnie się podoba słowo "koaksjalne", albo "podkanały" :-P
    SP6STZ

  • 23. Data: 2010-02-26 11:55:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello SP6STZ,

    Friday, February 26, 2010, 12:44:44 PM, you wrote:

    > Mnie się podoba słowo "koaksjalne", albo "podkanały" :-P

    To nie jest kwestia tego, czy się coś podoba, czy nie. "koaksjalny"
    jes bezsensowną kalką z angielskiego ale w słowniku już wylądował:
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=Koaksjalny natomiast "podkanały" jest
    całkiem dobrym _tłumaczeniem_ "subchannels" choć go w słownniku nie
    ma.

    Natomiast pojęcie zaanektowane przez niedouczonych instalatorów
    kablówek dotyczy nawigacji i jest pseudofachowym bełkotem mającym
    otumanić klientów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2010-02-26 13:28:46
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > badziewiem, wypierającym normalne słownictwo. Po raz
    > kolejny, co złego
    > jest w słowie "naziemny", że trzeba łamać sobie język

    Jestem tego samego zdania, szczerze mówiąc użyłem tego
    określenia z rozpędu, bez namysłu. Z reguły gadam o antenach
    naziemnych i używam polskich określeń :-). Nie ma co się
    spierać czy zwrot jest popularny, czy nie. Ja w każdym razie
    mam z nim styczność od dawna. Możliwe że to zaszłość
    powstała w wyniku obcowania z konkretnymi ludźmi z branży i
    z jednej okolicy :-). Nie mniej jednak jak wejdziesz do
    branżowych sklepów z Szczecinie i zapytasz o antenę
    teresteryczną to nie zauważysz zdziwienia :-)).

    > Próbujesz uchodzić _tu_ za góró (nie poprawiać!)?

    W którym miejscu?

  • 25. Data: 2010-02-26 14:06:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Koniecznie musi być w słowniku? Każda branża ma swój niepisany słownik...
    > Jeśli nie zajmujesz się tą dziedziną to niekoniecznie musisz znać
    > wszystkie używane w niej określenia.

    Jesli naprawde zajmujesz sie ta dziedzina to nie musisz wymyslac nazw
    poprzez chamskie "przysposobianie" ich do jezyka polskiego, tylko znasz
    stare, dobre, sprawdzone, profesjonalne slownictwo. To wlasnie
    niewyedukowani amatorzy generuja te potworki.

  • 26. Data: 2010-02-26 14:09:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Hello Robert_J,
    >
    > Friday, February 26, 2010, 10:53:09 AM, you wrote:
    >

    > które usiłujesz mu przypisać. Ale ty zapewne z tych, co to używają
    > pojęć "woltaż", "amperaż", "trafok", "kondy" itd.

    "Omeż", nie zapominajmy o "omeżu".

  • 27. Data: 2010-02-26 14:11:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie. Dla jasności od 20 lat zajmuję się telewizją kablową. I od początku
    > tej pracy określenie "antena teresteryczna" funkcjonowało normalnie w tym
    > środowisku :-).

    To musi byc bardzo hermetyczne srodowisko, w dodatku lokalne na jakims
    terenie.

  • 28. Data: 2010-02-26 19:34:18
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Fri, 26 Feb 2010, Ghost wrote:

    | Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    | To musi byc bardzo hermetyczne srodowisko, w dodatku lokalne na jakims
    | terenie.

    panowie, przestancie popisywac sie glupota i ignorancja !!!

    pojecie "antena terestryczne", nie jest dla mnie nowoscia od kilkunastu
    lat

    to, ze jest wam obce, nie znaczy, ze nie istnieje

    ciezka zima, trole sie rozplenily

    pomyslec, ze kiedys to byla dla nie grupa wzorcowa

  • 29. Data: 2010-02-26 21:30:51
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.64.1002262021270.7110@sci.pam.szczec
    in.pl...
    > On Fri, 26 Feb 2010, Ghost wrote:
    >
    > ciezka zima, trole sie rozplenily
    >
    > pomyslec, ze kiedys to byla dla nie grupa wzorcowa

    Zgadza sie, kazdy kolejny troll wyzywa grupowiczow od glupcow i ignorantow.

  • 30. Data: 2010-02-26 22:42:58
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

> [...]
    > http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=Koaksjalny natomiast "podkanały" jest
    > całkiem dobrym _tłumaczeniem_ "subchannels" choć go w słownniku nie
    "Podkanały" to ma być według jakiegoś idioty od PR z "Media Coś Tam" kod
    CTCSS w radiotelefonach PMR.

    > Natomiast pojęcie zaanektowane przez niedouczonych instalatorów
    > kablówek dotyczy nawigacji i jest pseudofachowym bełkotem mającym
    > otumanić klientów.

    Albo ktoś "zielony" próbuje udawać fachowca, w wielu dziedzinach się z
    tym można spotkać.
    SP6STZ