  • Data: 2011-11-05 13:47:37
    Temat: Re: TV 32 cale
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Mirek Ptak" <n...@n...pl> wrote in message
    news:j8uonk$guj$1@news.onet.pl...
    > Dnia 2011-11-03 16:26, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > Skąd to błędne mniemanie?
    > Ja sam nie jestem ekspertem, ale o ile wiem TV zdecydowanie nie jest
    > kodowane w RGB :)

    Co to znaczy "kodowane w RGB"? Informacja video jest zapisywana
    w postaci trzech bajtów na piksel i w tym formacie przesyłana dalej.
    Kamera rejestrująca obraz ma trzy światłoczułe czujniki na każdy piksel:
    czerwony, zielony i niebieski. A jeśli kamera nie ma czujnika żółtego
    to jak masz zamiar uzyskać pozytywny efekt na telewizorze który ma
    żółtą plamkę? To mi przypomina robienie dźwięku kwadrofonicznego
    z sygnału stereo: kwadrofonia była udawana bo informacji o tylnych
    głośnikach w sygnale nie było, był "wymyślany" we wzmaczniaczu.

    Zresztą nie jestem osamotniony w swojej opinii, patrz:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Quattron
    "According to an analysis published in MaximumPC Magazine by
    Raymond Soneira, president of DisplayMate Technologies, a video
    calibration equipment producer, Sharp's Quattron technology does not
    have the ability to show more colors than a standard RGB set.
    He argues that, due to industry-standard color spaces used by content
    providers, there is no existing source material that contains the fourth
    color channel. He further states that any "extra" colors displayed must
    simply be created in the television itself through video processing,
    resulting in exaggerated, less accurate color."

    Po prostu treść obrazu przesyłana jest z informacją o nasyceniu
    koloru czerwonego, zielonego i niebieskiego i kropka - żółtego
    nie ma, bo tworzy się go z sumowania świecenia czerwonego
    i zielonego a czwarta lampka w pikselu SHARPa to po prostu
    marketingowy chwyt abyś dał się zabałamucić i wydać kasę :-)