  • 1. Data: 2017-06-06 15:15:45
    Temat: TSka promocja - może kogoś zainteresuje
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Czasem zdarzają się tu dyskusje o wyższości termotransferu nad
    fotochemią i odwrotnie.
    Myślałem nawet o przećwiczeniu tych tematów, ale Techno co jakiś czas
    robi akcje aby wybić mi te pomysły z głowy.

    http://www.pcb-technoservice.eu/aktualnosci/pcb-day-
    nowe-projekty-w-lepszej-cenie

    P.G.

  • 2. Data: 2017-06-06 15:28:48
    Temat: Re: TSka promocja - może kogoś zainteresuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]
    >Myślałem nawet o przećwiczeniu tych tematów, ale Techno co jakiś czas
    >robi akcje aby wybić mi te pomysły z głowy.

    No tak Piotrze, tylko plytki potrzebujesz, a tu promocji nie ma.

    Trzeba by miec przygotowanych kilka projektow i czekac na promocje :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-06-06 19:21:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-06 o 15:28, J.F. pisze:

    > No tak Piotrze, tylko plytki potrzebujesz, a tu promocji nie ma.
    >
    > Trzeba by miec przygotowanych kilka projektow i czekac na promocje :-)

    Do moich potrzeb pasuje więc może i komuś podpasuje.
    Jak potrzebuję do produkcji, czy prototypy to nie czekam, ale jak jest
    promocja to się zastanawiam, czy jest coś, co może się kiedyś przyda -
    tak z dalekosiężnych planów do eksperymentów itp.
    P.G.

  • 4. Data: 2017-06-07 23:37:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > http://www.pcb-technoservice.eu/aktualnosci/pcb-day-
    nowe-projekty-w-lepszej-cenie

    Może się przypieprzam, ale nie bardzo rozumiem ideę takich "promocji".
    Jako firma, to mam w nosie jednorazowe i jednodniowe promocje, bo jak
    potrzebuję PCB to potrzebuję niezależnie od daty. Co,mam czekać z pracą
    na ich promocję ? :) A jak nie potrzebuję, to tym bardziej.

    A akurat technoservice to chyba słabo pracuje dla amatorów (tak
    słyszałem). Więc to jakaś sztuka dla sztuki imo jest.

  • 5. Data: 2017-06-07 23:48:13
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Myślałem nawet o przećwiczeniu tych tematów, ale Techno co jakiś czas
    > robi akcje aby wybić mi te pomysły z głowy.

    Techno w ramach swoich akcji dużo potrafi wybić z głowy,
    w tym korzystanie ze swoich usług. Niedawno chciałem zlecić
    im niewielką serię, więc podałem szacunkową liczbę, wymiary
    i wymagania technologiczne, prosząc o zgrubną wycenę -- czy w ogóle
    mamy o czym rozmawiać. Zamiast wyceny otrzymałem serię przedziwnych
    pytań i żądanie projektu, więc grzecznie podziękowałem. Konkurencja
    po 30 minutach powiedziała "16 złotych za sztukę". :)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2017-06-08 08:12:43
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-06-07 o 23:37, sundayman pisze:

> [...]
    >
    > A akurat technoservice to chyba słabo pracuje dla amatorów (tak
    > słyszałem). Więc to jakaś sztuka dla sztuki imo jest.

    Pan wiecznie narzekający...

    Znaczy jak zamówię w promocji jako amator to nie zrobią?

  • 7. Data: 2017-06-08 09:33:08
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    ww wrote:

    > Znaczy jak zamówię w promocji jako amator to nie zrobią?

    Zrobią, ale najpierw urządzą Ci fachowe przesłuchanie. :-)

    Jeśli nie masz kosmicznych wymagań, bo potrafią sporo
    (jak na możliwości firm polskich), to najlepiej omijać.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2017-06-08 11:39:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-07 o 23:48, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > pytań i żądanie projektu, więc grzecznie podziękowałem. Konkurencja
    > po 30 minutach powiedziała "16 złotych za sztukę". :)

    Ciekaw jestem co to za przedziwne pytania?
    Cena płytki zależy np. od czasu pracy frezarki, a to może nie wynikać z
    podanych wymagań technologicznych. Sądzę, że nie chcą wtopić wystawiając
    ofertę bez pełnej wiedzy na co, a może to wymóg jakiegoś ISO....

    Techno mieściło się w baraku między akademikami Politechniki Gdańskiej.
    Gdy, jako firma, nie mieliśmy nawet telefonu (brak możliwości
    technicznych) bywałem tam dość często bo wszystkie płytki tam
    zamawialiśmy - nie znałem innej firmy od płytek.

    Jak już pisałem - generalnie nie zamawiamy płytek tylko zmontowane
    moduły - czyli między nami a płytkarnią jest jeszcze ktoś.
    Ale jak zamawiamy płytki do produkcji (mamy kilka płytek bez elementów)
    to robimy to w Techno i staramy się zamówić 1m2 nawet jak to zapas na
    kilka lat bo chyba jest taniej, ale szczegółów nie znam - nie ja zamawiam.

    Siła przyzwyczajenia.
    P.G.

  • 9. Data: 2017-06-08 12:32:00
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Cena płytki zależy np. od czasu pracy frezarki, a to może nie wynikać z
    > podanych wymagań technologicznych.

    Owszem, ale nie w sytuacji, gdy w pytaniu jest wprost napisane,
    że nie interesuje mnie żadna obróbka mechaniczna, w tym wiercenie
    i frezowanie.

    Było tez napisane, że interesuje mnie zgrubny koszt, tj. czy płytka
    będzie kosztować 20 czy 200 zł. za sztukę (miało być na IMS, nie FR4).

    > Sądzę, że nie chcą wtopić wystawiając
    > ofertę bez pełnej wiedzy na co, a może to wymóg jakiegoś ISO....

    Ale wtopić na czym? Przecież to nie była faktura do opłacenia, tylko
    powiedzmy, list intencyjny, a jak przejdziemy do szczegółów, to każda
    ze stron ma prawo odstąpić od negocjacji przed podpisaniem umowy.

    Co kto lubi, ja nie przepadam za zbędnymi na danym etapie pytaniami
    i na szczęście wolny rynek znalazł i dla mnie jakąś propozycję.
    Zwłaszcza, że projekt płytki jest dziełem gotowym i oni go mają wykonać,
    albo nie. Nie oczekuję od płytkarni konsultacji, jeśli sam o nie nie
    poproszę.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2017-06-08 12:42:27
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zapomniałem dopisać:

    Piotr Gałka wrote:

    > a może to wymóg jakiegoś ISO....

    Według mnie to efekt posadzenia niemajacych zielonego pojęcia handlowców
    na linii przyjmowania zleceń. Dokładnie to samo przerabiałem z pewną
    firmą zajmującą się nawijaniem transformatorów. Po prostu nie dało się
    wytłumaczyć człowiekowi, że nawinięcie kilkuuzwojeniowego transformatora
    toroidalnego o mocy sumarycznej 800W nie wymaga użycia do tego rdzenia
    o zdolności przenoszenia mocy również 800W, 2x większego i cięższego niż
    potrzebny, bo wprost piszę, że nie zamierzam obciążać wszystkich uzwojeń
    jednocześnie, a blaszany rdzeń 400W ma miejsca na uzwojenia z wielkim
    zapasem. Przejście na następny poziom po wymianie serii maili wymagało
    niespecjalnie grzecznego żądania skontaktowania mnie z kimś, kto ma
    pojęcie o nawijaniu transformatorów (grzeczne nie przynosiło skutku)
    i dalej już poszło gładko.

    Pozdrawiam, Piotr