  • 11. Data: 2017-06-08 13:10:48
    Temat: Re: TSka promocja - może kogoś zainteresuje
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-06-08 o 12:42, Piotr Wyderski pisze:
> [...]
    > wytłumaczyć człowiekowi, że nawinięcie kilkuuzwojeniowego transformatora
    > toroidalnego o mocy sumarycznej 800W nie wymaga użycia do tego rdzenia
    > o zdolności przenoszenia mocy również 800W, 2x większego i cięższego niż
    > potrzebny, bo wprost piszę, że nie zamierzam obciążać wszystkich uzwojeń
    > jednocześnie, a blaszany rdzeń 400W ma miejsca na uzwojenia z wielkim
    > zapasem. Przejście na następny poziom po wymianie serii maili wymagało
    > niespecjalnie grzecznego żądania skontaktowania mnie z kimś, kto ma
    > pojęcie o nawijaniu transformatorów (grzeczne nie przynosiło skutku)

    Nie, tu o ile technologicznie radzą sobie całkiem nieźle, o tyle
    organizacyjnie czas może się nie zatrzymał, ale leci bardzo wolno.
    Sporo prototypów (a potem już i zamówień produkcyjnych) poszło
    ostatecznie do Chin bo TS w zamówieniu prototypowym nie akceptował kilku
    płytek na jednej formatce. Nie dało się wytłumaczyć że całość składa się
    z kilku płytek i to jest właśnie taki komplet. Potem zmienili że na
    jednej formatce mogą być 3 _różne_ płytki i pilnują tego. Jak im
    wysłałem gerbery z układem 2x2 (po 2 sztuki 2 płytek) to nie zauważyli
    tego, że są identyczne i musiałem się tłumaczyć ze przecież... A jaki to
    dla nich problem?
    Chińczycy robią bez robienia żadnych takich, i nie ma ograniczenia na
    wielkość płytki ani ile i jakich gerberów faktycznie jest tam wepchanych.
    "Karta technologiczna" to też śmiechu warte - nigdzie indziej tego nie
    trzeba, chyba że mam jakiekolwiek specyficzne wymagania, wtedy tylko
    piszę że np laminat 1mm i wystarczy. Być może ma to zapoznać z ich
    możliwościami - nie wiem, ale dla mnie jest to też jakieś utrudnienie
    zupełnie bez potrzeby. Widać stać ich na to żeby klienci robili u
    konkurencji. Elastyczność z terminami zamówień - porównanie z Satlandem
    po prostu nokautujące TS.

    Pozdrawiam

    DD

  • 12. Data: 2017-06-08 13:20:57
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Nie, tu o ile technologicznie radzą sobie całkiem nieźle

    Technologicznie się rozwijają, teraz mają w ofercie płytki 8-warstwowe,
    a kiedyś świat zatrzymywał się dla nich na 4. Może i 12-warstwowej
    płyty głównej do peceta by jeszcze nie umieli zrobić, ale 8 warstw
    zdecydowanie przekracza moje najśmielsze potrzeby, więc kierunek popieram.

    > Być może ma to zapoznać z ich możliwościami

    Ja się kiedyś o to wprost zapytałem i mi przysłali wytyczne.
    Uznałem to za rozsądne -- po co mam projektować coś, czego
    i tak mi nie zrobią?

    > Widać stać ich na to żeby klienci robili u konkurencji.

    Mnie się podobała wycena u konkurencji. Błyskawicznie, bez żadnych
    pytań, z podanym okresem ważności wyceny -- prosiłem o oszacowanie,
    a dostałem wiążącą ofertę biznesową. No to komu to miałem to dać? :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2017-06-08 13:54:25
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-06-08 o 13:20, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > płyty głównej do peceta by jeszcze nie umieli zrobić, ale 8 warstw
    > zdecydowanie przekracza moje najśmielsze potrzeby, więc kierunek popieram.

    Warstwy jak warstwy, ale jak trzeba coś zrobić w BGA to jeszcze dochodzi
    średnica otworów i "gęstość" płytki. I to całkiem poważnie. A są układy
    których w niczym innym nie kupisz.

    > Ja się kiedyś o to wprost zapytałem i mi przysłali wytyczne.
    > Uznałem to za rozsądne -- po co mam projektować coś, czego
    > i tak mi nie zrobią?

    Tak, te dokumenty mają dość dobrze przygotowane, ale jak dochodzisz do
    szczegółów to się okazuje że jednak czasem trzeba dopytać. Ale to
    szczegóły.
    Ale chodziło mi o to, że patrząc w kartę technologiczną, chcesz czy nie,
    widzisz pewne informacje na które inaczej byś nie zwrócił uwagi.

    > Mnie się podobała wycena u konkurencji. Błyskawicznie, bez żadnych
    > pytań, z podanym okresem ważności wyceny -- prosiłem o oszacowanie,
    > a dostałem wiążącą ofertę biznesową. No to komu to miałem to dać? :-)

    No dokładnie. I czasem idzie jeszcze coś wynegocjować.

    Pozdrawiam

    DD

  • 14. Data: 2017-06-08 13:59:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-08 o 12:32, Piotr Wyderski pisze:

    > Było tez napisane, że interesuje mnie zgrubny koszt, tj. czy płytka
    > będzie kosztować 20 czy 200 zł. za sztukę (miało być na IMS, nie FR4).

    > Ale wtopić na czym? Przecież to nie była faktura do opłacenia, tylko
    > powiedzmy, list intencyjny, a jak przejdziemy do szczegółów, to każda
    > ze stron ma prawo odstąpić od negocjacji przed podpisaniem umowy.

    Spotkałem takie firmy, które z jakiegoś niejasnego dla mnie powodu nie
    potrafią w ten (normalny dla mnie) sposób rozmawiać.

    Ja pytam o orientacyjne ceny 10 pozycji bo mam zamiar wstępnie się
    zorientować i po zredukowaniu listy do 2..3 dopiero dokładnie przejrzeć
    karty katalogowe, zamówić próbki, zrobić pomiary a bez podania
    konkretnej liczby sztuk nic nie odpowiedzą, a jak podam sztuki to
    dostaję oficjalną ofertę z ceną wyliczoną do grosza i terminem ważności
    oferty np. miesiąc.

    Nie wiem z czego to wynika, ale może po przekroczeniu pewnej wielkości
    ogarnięcie organizacyjne firmy wymusza wprowadzenie sztywnych procedur,
    a może właśnie jakieś ISO do tego zmusza.

    Właśnie bycie tego typu firmą przez Techno chciałem zasugerować. A czy
    to prawda to nie wiem - nigdy nie pytałem ich o orientacyjną cenę.
    Możliwe, że wszystkiego daje się dowiedzieć przy składaniu zamówienia na
    stronie - nie zamawiam to nie wiem.
    P.G.

  • 15. Data: 2017-06-08 21:13:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Znaczy jak zamówię w promocji jako amator to nie zrobią?

    Ja nie jestem "narzekający", tylko lubię jak w jakimś działaniu jest sens...

  • 16. Data: 2017-06-08 21:16:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Techno w ramach swoich akcji dużo potrafi wybić z głowy,
    > w tym korzystanie ze swoich usług. Niedawno chciałem zlecić
    > im niewielką serię, więc podałem szacunkową liczbę, wymiary
    > i wymagania technologiczne, prosząc o zgrubną wycenę -- czy w ogóle
    > mamy o czym rozmawiać. Zamiast wyceny otrzymałem serię przedziwnych
    > pytań i żądanie projektu, więc grzecznie podziękowałem. Konkurencja
    > po 30 minutach powiedziała "16 złotych za sztukę". :)

    Mam podobne doświadczenia.
    Kiedy jeszcze zastanawiałem się, gdzie zamawiać swoje PCB, to
    powysyłałem prośby o wycenę tu i tam.
    OIDP od techno wycena przyszła jak już zamówiłem gdzie indziej.
    A cenowo korzystni nie byli w żaden sposób.

    No to zadajmy sobie pytanie - na chuj mi ich promocja "8 marca robimy
    taniej PCB dla kobiet !" ?

  • 17. Data: 2017-06-08 21:21:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > powysyłałem prośby o wycenę tu i tam.
    > OIDP od techno wycena przyszła jak już zamówiłem gdzie indziej.
    > A cenowo korzystni nie byli w żaden sposób.

    Dodam, że nie chodziło o 2 PBC do zabawy tylko kilkadziesiąt PCB o
    sumarycznej powierzchni pewnie coś pod 50 dcm.
    Hurt wielki nie, ale też nie zabawa.

    Zwłaszcza, że to było pierwsze zamówienie , które potem powielałem
    wielokrotnie. No ale już w UNIDRUKU :)

  • 18. Data: 2017-06-08 21:28:51
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik Piotr Wyderski napisał:

> [...]
    > pytań i żądanie projektu, więc grzecznie podziękowałem. Konkurencja
    > po 30 minutach powiedziała "16 złotych za sztukę". :)

    Spore możliwości, to i pytań dużo. Może życzysz sobie wykończenie złotem,
    5000 otworów/pcs i kilometr frezowania fi 0,8mm? jakie pasty grafitowe,
    powłoki zrywalne, soldermaska ciemny róż w kropki bordo.

    Pomysłu wprowadzenia promocji 1x w miesiącu bym nie chlastał specjalnie.

  • 19. Data: 2017-06-08 22:19:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Pomysłu wprowadzenia promocji 1x w miesiącu bym nie chlastał specjalnie.

    Ja tam nue opluwam ich z tego powodu specjalnie...
    Bardziej mnie boli (jeżeli już) wspomniany kiepski kontakt i mało
    konkurencyjne ceny.

    Jak będę miał kiedyś jakieś wymagające PCB, wielowarstwowe itp. - to
    wezmę ich pod uwagę. Ale normalne 2 warstwy bez cudów, to raczej nie
    będę już próbował. Po 2 nieudanych podejściach mnie zniechęcili.

    A promocje - to raczej taki kwiatek do kożucha. No ale to nie tylko u nich.

  • 20. Data: 2017-06-09 08:50:10
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > a może właśnie jakieś ISO do tego zmusza.

    Żadne ISO nie zmusza do takich głupot, troszkę się na ISACH znam.
    Inna sprawa, że często szefostwo nie rozumie ducha systemów
    zarządzania i wprowadza kretyńskie reguły nazywając je
    procedurami i zbywając protesty tekstem "w ISO tak musi być".

    Pozdrowienia,
    MKi