  • 521. Data: 2009-12-09 16:46:11
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Powaznie? Nigdy o tym nie myslalem w taki sposob, tzn. ja nie mam
    > potrzeby miec swiadomosci jakiejs swojej wielkiej wartosci. Przeciwnie,
    > po namysle stwierdzam, ze zbyt duza uwaga otoczenia skierowana w moim

    To po co się odzywasz? Byś milczał lepiej.

  • 522. Data: 2009-12-09 16:48:46
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    Wojciech Puchar wrote:

    > Dzięki temu między
    > innymi internet jest powszechny, a ISDN który kiedyś miał dać to samo - g.
    > dał i jest ciekawostką za wyjątkiem tylko jednej usługi - fonii.

    A wiesz, że dla wielu krajów to niestety nie jest prawdą i wiele firm jest
    tak przyzwyczajonych do przesyłania danych np. po protokole OTP w ISDN, że
    ich kontrahenci (w szczególności dostawcy usług) muszą w dzisiejszych
    czasach utrzymywać infrastrukturę ISDN do transmisji danych?

    I chodzi tu o kraje uważane za dosyć rozwinięte i duże firmy w nich
    działające. Podejrzewam, że powodem tego jest po prostu fakt, że firmy na
    przykład w Niemczech potrzebowały transmisji danych w czasach budowy ISDN
    jeszcze zanim Internet stał się popularny lub tańszy lub go po prostu nie
    było i tak już zostało. Natomiast w Polsce ISDN tak naprawdę zyskiwał
    popularność później i wydaje mi się, że po prostu firmy miały wybór i
    wybrały Internet.

    Pozdr
    --
    Sebastian Rusek

  • 523. Data: 2009-12-09 17:55:14
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

> [...]
    > ich kontrahenci (w szczególności dostawcy usług) muszą w dzisiejszych
    > czasach utrzymywać infrastrukturę ISDN do transmisji danych?

    Przyzwyczajenia są przyzwyczajeniami. Natomiast ISDN nigdy globalnie nie
    zrealizowało nawet małej części założeń. Dlatego bo był zbyt skomplikowany.
    Internet jest prosty - mamy pakiety IP które trzeba dostarczyć od nadawcy do
    odbiorcy. Całą resztą i definiowaniem co w nich jest zajmuje się wyłącznie
    nadawca i odbiorca, w tym rozpoczynanie połączeń logicznych.

    Dlatego dziś mamy przez internet usługi których dawniej nie było, bez wymogu
    zmiany infrastruktury.
    Poza tym - nie ma "opłat za połączenia" (mowie o np. TCP, bo za połączenie
    do internetu to inna sprawa - patrz 0202122 dawne ;) , i nie było jakiś
    nakazów co i jak ma być robione.

    A co do przyzwyczajeń - w prawie każdej firmie jaką znam jest fax. Bo ich
    kontrahenci niektórzy inaczej nie potrafią :), pomimo że mają komputer i
    dostęp do internetu.

    Zresztą klasyczna telefonia stacjonarna dziś też w sumie istnieje siłą
    rozpędu.

  • 524. Data: 2009-12-09 17:59:43
    Od: Pawel Malachowski <p...@n...niewazne>

    Dnia 09.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > słusznie źle napisałem.
    >
    > co do praktyki - ile tego jest w praktyce ŚREDNIO - napisałem w innym
    > poście.
    >
    > W każdym razie to nie wielkość tabel a ruch jest ograniczeniem.

    Słuchaj, ale przecież tak bardzo boli Cię ingerencja w warstwy ponad IP,
    tak bardzo akcentujesz, że ISP to ma tylko przesłać pakiety z A do B
    i nie wnikać, że naprawdę nie rozumiem, czemu chcesz ograniczać ludziom
    liczbę jednoczesnych połączeń. ;)

    Jak Ci np. wychodzi z BRAS-a 50k aktywnych użyszkodników, generujących
    np. do 10k stanów każdy i 1kpps, to pesymistycznie powinienieś być
    gotów do przewalenia 50Mpps i mieć ze 75GB pamięci jądra na tablice NAT-a.

    Oczywiście, średnio tyle nie leci ale wprowadzasz kolejny poziom
    overbookingu, na liczbę połączeń. ;) Do tego denerwujesz userów
    używających protokołów nie lubiących NAT-a, utrudniasz zarządzanie,
    potencjalnie zwiększasz awaryjność i jesteś bardziej podatny na ataki.

    I to wszystko, z biednym identem zalanym SYN-floodami celem ochrony
    tożsamości spamujących osobników za NAT-em ;) to wg. Ciebie bardziej
    koszerne rozwiązanie niż łatwo wyłączalna blokada dst portu TCP/25,
    którą wprowadziła TP?..

    --
    Paweł Małachowski

  • 525. Data: 2009-12-09 18:40:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 09 Dec 2009 17:55:14 +0000, osobnik zwany Wojciech
    Puchar wystukał:

    > Przyzwyczajenia są przyzwyczajeniami. Natomiast ISDN nigdy globalnie nie
    > zrealizowało nawet małej części założeń. Dlatego bo był zbyt
    > skomplikowany.

    źródło?

> [...]
    > dostarczyć od nadawcy do odbiorcy. Całą resztą i definiowaniem co w nich
    > jest zajmuje się wyłącznie nadawca i odbiorca, w tym rozpoczynanie

    to dlaczego chcesz swoim użytkownikom je wycinać?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 526. Data: 2009-12-09 20:31:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> writes:

    > To byś zrezygnował. Z NIKIM nie podpisuje terminowych umów.

    Wspaniala rada, i bylbym dokladnie tak samo odciety od swiata.
    I to dlaczego? Dlatego, ze Mr. Puchar przeprowadza podobno ekspreryment
    polegajacy na dreczeniu klientow. Tak sobie bez powodu. Biznesman,
    w powaznej sieci.

    Naprawde wierzysz w to, ze ktos moze to potraktowac powaznie?

    > Nie liczyłem czy 20 czy 25 ale zwykle mają.

    Ale tak w ogole wiesz ze jesli to jest wlasnie 20, to twierdzenie
    o wiekszosci jest falszywe?

    > To policz błąd statystyczny dla tej próbki mądralo.

    Dla jakiej probki? Przeciez sam napisales ze nie liczyles, nie ma zadnej
    probki.

    Wez sobie moze jakis podrecznik do statystyki i poczytaj poczatek
    pierwszego rozdzialu. Kiedys takie podstawy byly w programie szkoly
    sredniej, i to nawet nie o profilu matematycznym.

    I przed wyslaniem kazdego listu przeczytaj go jeszcze raz.

    To sa naprawde dobre rady. Mozesz reagowac na nie ze zloscia, jest mi to
    obojetne, ale pomysl raczej o sobie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 527. Data: 2009-12-09 20:34:39
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Wspaniala rada, i bylbym dokladnie tak samo odciety od swiata.
    > I to dlaczego? Dlatego, ze Mr. Puchar przeprowadza podobno ekspreryment

    Dlatego że byś chciał rezygnować bo byś się obraził że śmiałem sprawdzić kto
    używa naprawde realnego IP.

    Poszedłbyś do konkurencji, ja bym miał spokój a ty to na co zasługujesz.

    To byłoby na tyle.

  • 528. Data: 2009-12-09 20:40:21
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote:

    > To po co się odzywasz? Byś milczał lepiej.

    Nareszcie! Oficjalnie wiemy jak wytłumaczyć Twoją nadaktywność...

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 529. Data: 2009-12-09 21:06:16
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 9 Dec 2009 09:54:04 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
    > Zaszkodziła wszystkim. I porządni ludzie ponoszą konsekwencję działalności
    > spamerów.

    Chyba Twoim omamom zaszkodziła, panie "ja żądam dostępu do portu 25 dla ludu
    bo tak chcę i już!"...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 530. Data: 2009-12-10 00:22:36
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 09.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > W/g mnie bardziej zasadne byłoby pytanie nie o ilość userów a o sumaryczny
    > ruch który to ma obsługiwać.

    Ilość userów = I
    Ruch = R

    > Tyle że sumaryczny ruch przy statystycznych użytkownikach jest
    > proporcjonalny do ich ilości.

    R = a * I (a - współczynnik Twojej proporcji)

    > I wielkość ruchu a nie sama ilość użytkowników
    > i połączeń jest limitem.

    R - jest limitem, a I już nie jest :) czemu?

    ;) Myślałeś o wykładach z logiki :D

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***