  • 511. Data: 2009-12-09 01:21:13
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > To wyobraź sobie, że w jednym czasie sporo z tych klientów wchodzi na
    > któryś ze znanych portali - masz nagle kilka do kilkudziesięciu połączeń z
    > jednego ip (nat) do drugiego, też pojedynczego ip na jeden port (80) - w
    > tym wypadku jak najbardziej obowiązuje niestety limit 64k portów...
    > Wiem, bo sam się nadziałem. Ale obejść to jest łatwo natując na pulę
    > adresów ip.

    Nigdy nie dałbym więcej niż 64 IP wewnętrzne na jeden zewnętrzny.
    I nie tylko z tego powodu.

  • 512. Data: 2009-12-09 06:45:19
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote:

    > To już mówiłeś. powtarzasz się. A może po prostu NIE chcesz realnej dyskusji
    > i chcesz ją powstrzymać prawda? Twoja duma jest urażona, bo ktoś twierdzi,
    > że potrafi lepiej? Skoro gadam bez sensu na cholere się w ogóle odzywasz?
    > olej

    Pare osób (z b. dużym doświdczeniem), na różne sposoby - w mniej
    lub bardziej wyrafinowany sposób, próbuje ci powiedzieć, że gadasz bzdury, nie
    masz pojęcia o dużych sieciach, dużych serwisach, rozwiązaniach zapewniających
    poprawne działanie usługi dla dużego państwa lub całego świata. Przyjmij, więc
    wreście do wiadomości, że rozwiązania zastosowane w twojej niewielkiej sieci
    nie mają prawa działać z sieci globalnej. Moja duma ma się dobrze, Ty
    natomiast powinieneś wykaząc odrobinę pokory wobec osób ze znacznie większym
    doświadczeniem i wiedzą w zakresie budowy sieci, aby się nie ośmieszać dalej.
    EOT

    --
    ŁT

  • 513. Data: 2009-12-09 07:36:03
    Temat: Re: TPSA władc… internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> wrote:
> [...]
    > wreście do wiadomości, że rozwiązania zastosowane w twojej niewielkiej sieci
    > nie mają prawa działać z sieci globalnej.

    A propos: http://mysqldump.azundris.com/archives/69-Changing-e
    verything.html

    p.

  • 514. Data: 2009-12-09 09:18:23
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 08 Dec 2009 15:22:12 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Spamerom na pewno zaszkodzil.

    No to się rozumie :) Mówiąc "nikomu" miałem na myśli ludzi, a nie gnidy :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 515. Data: 2009-12-09 09:54:04
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > No to się rozumie :) Mówiąc "nikomu" miałem na myśli ludzi, a nie gnidy :)

    Zaszkodziła wszystkim. I porządni ludzie ponoszą konsekwencję działalności
    spamerów.

  • 516. Data: 2009-12-09 10:46:14
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Protokol IP to tylko 3 warstwa OSI. O ile pamietam, Internet sklada sie ze
    > wiekszej ilosci warstw i protokolow. Zerknij prosze do standardow IETF, do
    > RFC, poczytaj Stevensa czy Comera. Byc moze swiat wyda Ci sie nieco
    > bardziej skomplikowany, co zapewne bedzie oczywiscie nieco blizsze prawdy.

    Właśnie po to wymyślono te warstwy aby uprościć życie. Dzięki temu między
    innymi internet jest powszechny, a ISDN który kiedyś miał dać to samo - g.
    dał i jest ciekawostką za wyjątkiem tylko jednej usługi - fonii.

    Ale niektórzy chcą mieć wszystko bardziej skomplikowane. I mają.

  • 517. Data: 2009-12-09 15:03:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Colin <m...@g...com> writes:

    > To co napisałem dotyczy translacji adresu źródłowego.

    Po stronie klienta. A teraz dodaj do tego translacje po stronie serwera.
    One sa przeciez niezalezne, nie ma potrzeby ich uzgadniania miedzy
    klientem a serwerem itp.

    > W przypadku NAT-u dla adresu docelowego (przekierowywania portów) jest
    > podobnie - porty źródłowe zostaną zmienione na inne, aby było możliwe
    > więcej niż jedno połączenie.

    Problem w tym, ze w takim ukladzie adres i port zrodlowy nie jest
    zmieniany (tzn. to zalezy od sposobu translacji, moze tylko opcjonalnie
    byc zmieniany). Wszystko oczywiscie po stronie serwera.

    Taki NAT (+ np. originalna maszyna, NAT moze byc tylko na 1 IP) zaklada,
    ze kazde polaczenie do jego konkretnego portu przychodzi z innej pary
    IP:port. Innymi slowy, polaczenie po stronie serwera jest okreslane
    przez trojke: s-IP:s-port:d-port (zakladam dla uproszczenia ze
    translacja nie zmienia portu docelowego).

    IOW polaczenie jest okreslane przez s-IP:s-port:d-IP:d-port, gdzie kazde
    s-* jest juz po NAT po stronie klienta, a kazde d-* jest po NAT po
    stronie serwera.

    Przyklad: serwer 1.0.1.1:80, dodatkowy NAT dla niego z 1.0.1.2:80

    Wszystkie pakiety z s-IP:s-p kierowane do 1.0.1.1:80 trafiaja od razu
    do serwera.
    Wszystkie pakiety z s-IP:s-p kierowane do 1.0.1.2:80 maja zmieniony
    adres d-IP na 1.0.1.1 tak, zeby takze trafic do serwera.

    Z punktu widzenia serwera wszystkie pakiety, ktore do niego trafiaja,
    maja dest 1.0.1.1:80, wiec kazde polaczenie musi miec rozny s-IP i/lub
    s-port.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 518. Data: 2009-12-09 15:08:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> writes:

    > skoro prawie nikt nie stwierdził problemu to o co chodzi? a ten co
    > stwierdził - miał w ciągu 2 minut spowrotem.

    Wiesz, ja np. czasem jestem dosc dlugo poza miastem, w ktorym mieszkam,
    i wtedy pracuje zdalnie. Nie chcialbym zeby moj dostawca przeprowadzal
    na mnie takie "testy".

    > gdzieś pół na pół.

    "Gdzieś"? To nie wiesz dokladnie?
    Poł na pół to chyba nie jest wiekszosc?
    Czyli jesli to jest "gdzieś" + "pół na pół" to jest ca 50% szans, ze
    w tych wlasnie konkretnych 40 miejscach to nie routery, a "modemy" USB
    stanowia wiekszosc (pomijam nawet to, czy probka ma sens statystyczny).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 519. Data: 2009-12-09 15:16:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> writes:

    > Wydaje mi się że po prostu się lansujesz.

    Hmm... Mam wrazenie, ze slyszalem takie wyrazenie od nastolatkow nie
    tak dawno, ale nie do konca wiem co mialoby to oznaczac w tym
    konktekscie. Cos wiecej?

    > A to oznacza, że brakuje Ci
    > poczucia własnej wartości.

    Powaznie? Nigdy o tym nie myslalem w taki sposob, tzn. ja nie mam
    potrzeby miec swiadomosci jakiejs swojej wielkiej wartosci. Przeciwnie,
    po namysle stwierdzam, ze zbyt duza uwaga otoczenia skierowana w moim
    kierunku mi troche przeszkadza. Ergo: niestety na psychologa chwilowo
    sie nie nadajesz.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 520. Data: 2009-12-09 16:45:40
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Wiesz, ja np. czasem jestem dosc dlugo poza miastem, w ktorym mieszkam,
    > i wtedy pracuje zdalnie. Nie chcialbym zeby moj dostawca przeprowadzal
    > na mnie takie "testy".

    To byś zrezygnował. Z NIKIM nie podpisuje terminowych umów.

    > "Gdzieś"? To nie wiesz dokladnie?

    Nie liczyłem czy 20 czy 25 ale zwykle mają.

    > w tych wlasnie konkretnych 40 miejscach to nie routery, a "modemy" USB
    > stanowia wiekszosc (pomijam nawet to, czy probka ma sens statystyczny).
    To policz błąd statystyczny dla tej próbki mądralo.