eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipTPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korektaRe: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.cyf-kr.edu
    .pl!news.ceti.pl!not-for-mail
    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Date: Sat, 5 Dec 2009 23:24:52 +0000 (UTC)
    Organization: CETI S.C. (Krakow, Poland)
    Lines: 77
    Message-ID: <s...@t...ceti.pl>
    References: <1...@w...tensor.gdynia.pl>
    <1...@w...tensor.gdynia.pl> <hf3rhi$e4$1@news.onet.pl>
    <1...@w...tensor.gdynia.pl>
    <hf3tva$e0$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@w...tensor.gdynia.pl>
    <6...@f...pl.eu.org>
    <1...@w...tensor.gdynia.pl>
    <s...@t...ceti.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@t...ceti.pl>
    <5phcdkexnaw$.syp09mhcxzu7$.dlg@40tude.net>
    Reply-To: j...@c...pl
    NNTP-Posting-Host: tau.ceti.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: alfa.ceti.pl 1260055492 47863 62.121.128.11 (5 Dec 2009 23:24:52 GMT)
    X-Complaints-To: a...@t...ceti.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 5 Dec 2009 23:24:52 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:91507
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 4 Dec 2009 20:56:47 +0100, Sylwester Zarębski napisał(a):
    > Dnia Fri, 4 Dec 2009 19:20:39 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
    >
    >> Dnia Fri, 4 Dec 2009 19:02:35 +0100, Sylwester Zarębski napisał(a):
    >>> Dnia Thu, 3 Dec 2009 20:57:01 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
    >>> [...]
    >>>> TPSA w żaden sposób nie uniemożliwiła swoim klientom
    >>>> wysyłania poczty
    >>> Jednak uniemożliwiła, rozmawiałem z wieloma osobami w ostatnich dniach,
    >>> które nie miały bladego pojęcia czemu nie działa im wysyłka poczty.
    >> Mogą zacząć czytać to co przychodzi pocztą :)
    >> A jeśli nie są upośledzeni umysłowo, to zadzwonią do firmy która
    >> udostępnia im pocztę i dowiedzą się co mają zmienić w ustawieniach.
    > Obrażasz innych ludzi bez powodu. Gratuluję kultury.

    Przepraszam - gdzie obrażam? Chyba logiczne jest, że jeśli jakaś usługa
    przestaje mi działać to się zgłaszam do dostawcy tej usługi... Jeśli ktoś
    jest ignorantem do tego stopnia że wyrzuca do śmieci bez czytania informacje
    od operatora internetu i olewa powiadomienia o zmianie ustawień programów
    pocztowych od operatora skrzynki mailowej to sam jest sobie winien.

    > Część nie bardzo wie, gdzie ma dzwonić, a sprawy informatyczne są dla
    > niektórych zbyt skomplikowane, by udzielać porad przez telefon.

    To niech łaskawie czytają to co do nich przychodzi.

    >> I - last but not least - i tak większość z nich używa webmaili.
    > Bzdury.

    Udowodnij :)

    >>> Część z nich w obawach przed dalszymi problemami zastanawia się nad
    >>> zmianą dostawcy.
    >> Ta, z pewnością... Obawiają się pogwałcenia swoich praw do wolności słowa.
    > Nie, po prostu myślą, że TP popsuła im Internet. Oni nie muszą się znać,
    > nie muszą wiedzieć co to jest port 25 czy 587. Kuzyn szwagra ustawił im
    > pocztę i ma działać. Przestało, wniosek prosty: TP zepsuła. Jeśli raz
    > zepsuła celowo, może to zrobić ponownie. Niektórzy nie mają problemów z
    > wnioskowaniem i nie tworzą teorii spiskowych.

    Bzzt, wrong. Pierwsze co myślą to "znowu mi zepsuli pocztę" i dzwonią do
    providera poczty. A ten im spokojnie w szczegółach wyjaśnia co mają zrobić.
    Chyba że potrafią czytać i informacje o tych nowych ustawieniach zobaczyli
    w mailach od tegożoperatora.

    >>> Optymalne rozwiązanie jest wtedy, gdy bierze się za każdego spamera z
    >>> osobna i mu przywala.
    >> Nie, to jest rozwiązanie idealne. Idealne mają to do siebie że są nierealne.
    >> A tepsa właśnie wybrała optymalne - nie ucierpiał nikt poza spamerami.
    > I tu się mylisz, ilość telefonów do różnych infolinii świadczy, że
    > ucierpieli także ludzie niewinni.

    Nie ucierpieli. Po prostu jeśli byli na tyle tępi że zignorowali wszystkie
    powiadomienia, to w końcu musieli wykonać jeden telefon.

    >>> W tej chwili jedyne co zrobiła to poszła po
    >>> najmniejszej linii oporu, co świadczy co najwyżej o bezsilności TP.
    >> Wybrała jedyne sensowne i realizowalne rozwiązanie.
    > Nie jedyne, a co najwyżej łatwe. Jedyna zaleta.

    Bzdura. Właśnie to rozwiązanie ma bardzo dużo zalet w porównaniu do
    wszelkich innych czynności które operator mógłby podjąc (w dodatku angażując
    niepotrzebnie dużo większe środki).

    > Nie wciskaj tu kitów, że nie dało się inaczej,

    Nie dało się inaczej.

    > bo jakoś operatorzy typu AOL mogą, jak się ich
    > przymusi. Tepsy nikt nie dusi, więc ma w nosie.

    Tepsę najwyraźniej ktoś przydusił, skoro wykonała ten ruch. I bardzo dobrze
    że taki - wolałbyś np. proxowanie ruchu SMTP z wymuszonym greylistingiem? :)

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    I don't want something I need. I want something I want.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: