  • 21. Data: 2008-10-24 11:36:25
    Temat: Re: TPSA nullroutuje nie swoje IP
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@...pl> writes:

    > Malware, kontroler botneta pewnie cos z tego

    Znaczy ja sie domyslam z wczeniejszych postow, ze w tym konkretnym
    przypadku nie chodzilo o nazwanie kogos grubasem na ircu, tylko o
    serwer irca sluzacy do sterowania botnetem, tylko po prostu jakos
    slowo "content" mi do tego nie pasowalo 8-).

    MJ

  • 22. Data: 2008-10-24 20:17:08
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    Konrad Plich wrote:

    > Obrona uzytkowników sieci przed zagro?eniami zwi?zanymi z sieciami botnet to
    > jest obrona a nie terroryzm.

    Nurtuje mnie jedna kwestia. TP nadaje dość licznej grupie swoich klientów
    dynamiczne IP. Z tych dynamicznych IP łączą się m.in. abuserzy, którzy
    rozrabiają na IRC. Admini serwerów IRC dwoją się i troją, by ich wycinać,
    ale to jak rzucanie się z motyką na słońce. Zamiast wyciąć całą neostradę,
    zaciskają zęby i obsługują każdy incydent indywidualnie i doraźnie, bo nie
    chcą wylewać dziecka z kąpielą. W ramach podziękowań TP nullroutuje IP
    serwerów ircd[*1], bo przecież to one są źródłem dzikich botnetów, a nie
    dzieci neostrady. Gdzie tu sens? Gdzie logika? Choćbym nie wiem jak się
    starał tego nie powiedzieć, na usta ciśnie mi się słowo: hipokryzja.

    Oczywiście to tylko jeden z wielu przypadków, w których Cygan zawinił,
    a kowala powiesili.

    Mam pytanie, jak najbardziej szczere. Co stoi na przeszkodzie, by TP
    nadawała stałe adresy IP klientom? Dlaczego tak bardzo utrudniacie
    (nie odbierz tego personalnie) innym usuwanie abuserów z sieci, a sami
    lekką ręką wycinacie innych, niekoniecznie bezpośrednio winnych,
    w obrębie swojego ASa?

    A może misją TP jest jednak utworzenie dużego intranetu i odcięcie
    się od innych operatorów? Tylko, że wtedy gros abuserii znajdzie sobie
    inny target, wewnątrz sieci i problem nadal pozostanie nierozwiązany.

    Czy ktoś z CERT-u mógłby porozmawiać na ten temat z rozumiejącymi
    techniczne kwestie (czyt. nie biurokratami) ludźmi z TP, by ci potem
    przetłumaczyli problem wyższym warstwom? I czy ci techniczni ludzie
    z TP w ogóle zechcą podjąć ryzyko wyjaśnienia istoty problemu swoim
    przełożonym?

    Alternatywą jest chyba tylko bojkot klientów TP i głosowanie nogami.

    [*1] Żeby nie było gołosłownie, podaję kilka przykładów:

    BGP routing table entry for 149.156.124.222/32, version 346112830
    Paths: (1 available, best #1, not advertised to EBGP peer)
    Not advertised to any peer
    3402
    80.50.231.205 from 80.50.231.205 (213.25.2.10)
    Origin IGP, localpref 100, valid, internal, best
    Community: 5617:997 5617:3322 no-export
    Originator: 213.25.2.238, Cluster list: 91.0.2.1, 22.0.0.4, 22.0.3.1

    BGP routing table entry for 212.182.63.110/32, version 346109232
[...]

    BGP routing table entry for 150.254.6.206/32, version 346110028
[...]

    BGP routing table entry for 213.17.153.11/32, version 346111095
[...]
    Originator: 213.25.2.238, Cluster list: 91.0.2.1, 22.0.0.3, 22.0.3.1

    BGP routing table entry for 213.146.63.33/32, version 346110405
[...]

    ASN3402 = MAPS

    Dlaczego zatem na http://lg.tpnet.pl/zasady_bgp.html podajecie
    namiar na CERT, skoro blackholing karmicie prefiksami z MAPS?

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 23. Data: 2008-10-24 22:24:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemek Jaroszewski <p...@c...pl> writes:

    > Sugerujesz, że każdy ma obowiązek umożliwiać dostęp do wszystkiego, co
    > ktoś w Internecie wrzuci? Wiem, wsadzę kij w mrowisko, ale jeśli ktoś
    > umieści dziecięcą pornografię to należy każdemu ułatwić dostęp do
    > niej? A może ktoś nie życzy sobie żeby jego klienci mieli dostęp do
    > kontrolerów botnetów? A może RBN powinien szczęśliwie istnieć i
    > kwitnąć? Czujesz, że granica cierpliwości jeśli nawet trudna do
    > ustalenia to gdzieś jednak istnieje? Może lepiej sprzątać na swoim
    > podwórku tak, żeby być po jej właściwej stronie?

    Taaak, jasne. Jeszcze terroryzm i Sep 11, 2001.

    Przeciez to jest bardzo proste: firma ma klientow. Z klientami
    podpisuje umowy. Dostarcza im dostep do sieci - nie do wybranego przez
    siebie fragmentu sieci chyba?

    Sprawa z dziecieca pornografia itp. jest rowniez bardzo prosta - od
    tego sa prokuratorzy, policja i sądy. Byc moze niekoniecznie w Polsce,
    przyznaje. Wrzucanie kogos w czarna dziure jest mniej wiecej tym
    samym, co ignorowanie produkcji i sprzedazy dzieciecej pornografii,
    jesli tylko nie widac jej na polce w kiosku.

    Latwo byc prokuratorem i sedzia w jednej osobie?

    Zupelnie czym innym sa same ataki (trwajace w danej chwili) i tu nie
    mam takich watpliwosci. Swoja droga, co ma *CERT do dzieciecej
    pornografii to nie mam zielonego pojecia.

    To nie jest tak ze ja tu widze zla wole, nie - podejrzewam dobre
    intencje, tyle ze - jak to mowia - dobrymi intencjami jest pieklo
    wybrukowane :-(
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2008-10-25 06:27:32
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Fri, 24 Oct 2008 22:17:08 +0200, Marcin Kulas napisał:
> [...]

    Na początek zblokowałbym SMTP z neostrad.

    [...]

> [...]
    > (nie odbierz tego personalnie) innym usuwanie abuserów z sieci, a sami
    > lekką ręką wycinacie innych, niekoniecznie bezpośrednio winnych,

    Nie wiesz ? To jasne, warstwa 9 modelu ISO/OSI *). Z tych samych przyczyn dla
    których BGP jest płatne w &fTP, taka polityka - trzeba zepsuć usługe żeby ktoś
    kupił droższą.

    *) pieniądze :-)
    --
    begin 755 signature.exe
    [tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 25. Data: 2008-10-25 08:28:28
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Nauczyli sie blackholingu :) zawsze mozesz zlozyc reklamacje

    nie można złożyć reklamacji, na wesołej linii wzbraniają się przed tym
    jak tylko mogą "bo przecież Internet Panu działa, może jakieś prace są
    przeprowadzane na routerze"

    dno i wodorosty, jak ja się ciesze że są szanse na przyszły rok uwolnić
    się z sieci tpnet :)

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 26. Data: 2008-10-25 08:33:35
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Coz nikt nie gwarantuje routingu do wszystkich sieci.
    > Musisz znalesc klienta w TPSA ktory zlozy reklamacje

    nie chcą przyjmować reklamacji, trzeba na piśmie :(

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 27. Data: 2008-10-25 08:42:57
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Przemek Jaroszewski wrote:

    > Aha, no i żeby nie było... Z całego LeaseWebu nullroutowane było/jest
    > kilka bardzo konkretnych i umotywowanych hostów :>

    ciekawe co jest przyczyną nullroutowania polskich serworów ircnetu ?

    może jakiś oficjalny komunikat w tej sprawie ?

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 28. Data: 2008-10-25 08:48:54
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Verox wrote:

    > Nie wiesz ? To jasne, warstwa 9 modelu ISO/OSI *). Z tych samych przyczyn dla
    > których BGP jest płatne w &fTP, taka polityka - trzeba zepsuć usługe żeby ktoś
    > kupił droższą.

    problem w tym, że ostatnio wśród klientów końcowych słyszę opinie, że
    dynamiczne IP jest lepsze od statycznego "bo można za darmo z rapida
    ściągać"

    więc jak to w końcu jest ? dynamiczne IP jest lepsze czy gorsze od
    statycznego dla klientów końcowych ?

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 29. Data: 2008-10-25 10:10:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    futszaK <f...@g...com> writes:

> [...]
    > ściągać"
    >
    > więc jak to w końcu jest ? dynamiczne IP jest lepsze czy gorsze od

    Wniosek jest prosty: dynamiczne IP jest lepsze dla wszelkiej masci
    abuserow, i gorsze dla normalnych userow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2008-10-25 10:11:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Verox <a...@b...veroxsystems.com> writes:

    > Na początek zblokowałbym SMTP z neostrad.

    Cokolwiek bez sensu, jesli ktos nie chce przyjmowac poczty z neostrad
    (i np. z wszelkich dialupow itd) to przeciez nie musi.
    --
    Krzysztof Halasa