  • 11. Data: 2008-10-23 13:02:36
    Temat: Re: TPSA nullroutuje nie swoje IP
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Konrad Plich wrote:
    > O p?aceniu nie s?ysza?em :-) Zwykle wystarcza napisaae do a...@t...pl i
    > obiecaae ?e zagro?enie usta?o.

    Sprawa wyjaśniona, ale niestety oglądając samo bgp/communities człowiek
    nie dojdzie do tego, że to było jakiekolwiek nadużycie, że było
    jakiekolwiek zagrożenie - po prostu nic nie wie. Widzi tylko, że ktoś
    gdzieś zablokował jego IP. Sugeruję lepsze opisanie community 5617:997,
    tak by było widać, że to automatyczna blokada, która minie, a jak nie
    minie, to pisać do Andrzeja Buse.
    A skojarzyłem to z organizacjami dokarmiającymi głodujących artystów, bo
    najczęściej mamy takie przypadki, że oni blokują IP. Bo tak.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 12. Data: 2008-10-24 05:59:11
    Od: "Konrad Plich" <konradpl@wytnij_piotrkow.tpsa.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
    napisał w wiadomości news:gdpslc$l9i$1@news.onet.pl...

> [...]
    > gdzieś zablokował jego IP. Sugeruję lepsze opisanie community 5617:997,
    > tak by było widać, że to automatyczna blokada, która minie, a jak nie

    Słuszna uwaga. Poprawiliśmy opis na http://lg.tpnet.pl/zasady_bgp.html

    Konrad Plich

  • 13. Data: 2008-10-24 07:18:06
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Konrad Plich" <konradpl@wytnij_piotrkow.tpsa.pl> writes:

    > Słuszna uwaga. Poprawiliśmy opis na http://lg.tpnet.pl/zasady_bgp.html

    To jest ten poprawiony opis?

    ---
    5617:997 - blackholing community - klienci BGP rozgłaszający
    pojedynczy AS mogą go ustwiać samodzielnie dla tras \32 peerów. W
    przypadku zaistnienia wątpliwości co do podjętych działań, prosimy o
    kontakt z zespołem TP CERT
    ---

    Ja tego tekstu nie rozumiem w ogóle.

    Przecież powinno być napisane, że routing jest PRZEZ WAS wrzucany w tę
    czarną dziurę z powodów takich a takich, a nie zdanie sugerujące, że
    to klienci sobie sami ustawiają. Co to jest "\32 peerów"?

    Poza tym powinien być jakiś sposób odpytania, dlaczego akurat ten
    adres został zablokowany.

    MJ

  • 14. Data: 2008-10-24 10:26:50
    Od: Przemek Jaroszewski <p...@c...pl>

    futszaK pisze:

    > przy obecnym stanie techniki piractwo było, jest i będzie, czy się to
    > komuś podoba czy nie, zaś różnego rodzaju działania tych od antypiractwa
    > wydają się zwyczajnie śmieszne

    Nie samym piractwem LeaseWeb stoi :) Jeżeli tak Pana Grzegorza boli
    nullroutowanie LeaseWebu, zapraszamy do CERT Polska - tutaj historia tej
    hostowni jest dużo dłuższa i ciekawsza. Zresztą jej kopia powinna
    znajdować się na skrzynce "abuse" do której chyba powinien Pan mieć
    dostęp, zachęcam do lektury.
    Terroryzmem i zorganizowaną przestępczością jest w wielu przypadkach
    content na tych serwerach a nie odcinanie się od niego.

    Przemek

  • 15. Data: 2008-10-24 10:31:39
    Od: Przemek Jaroszewski <p...@c...pl>

    Grzegorz Janoszka pisze:

    > Ale ja nie jestem klientem TPSA, a oni blokują mój adres. Sugerujesz, że
    > mam zadzwonić na błękitną i przez 90 minut tłumaczyć pani, że
    > znullroutowali mój IP rozgłaszając prefiks /32 po swojej sieci? :)

    Sugerujesz, że każdy ma obowiązek umożliwiać dostęp do wszystkiego, co
    ktoś w Internecie wrzuci? Wiem, wsadzę kij w mrowisko, ale jeśli ktoś
    umieści dziecięcą pornografię to należy każdemu ułatwić dostęp do niej?
    A może ktoś nie życzy sobie żeby jego klienci mieli dostęp do
    kontrolerów botnetów? A może RBN powinien szczęśliwie istnieć i kwitnąć?
    Czujesz, że granica cierpliwości jeśli nawet trudna do ustalenia to
    gdzieś jednak istnieje? Może lepiej sprzątać na swoim podwórku tak, żeby
    być po jej właściwej stronie?

    Przemek

  • 16. Data: 2008-10-24 11:09:46
    Od: Przemek Jaroszewski <p...@c...pl>

    Przemek Jaroszewski pisze:

    > Nie samym piractwem LeaseWeb stoi :) Jeżeli tak Pana Grzegorza boli
    > nullroutowanie LeaseWebu, zapraszamy do CERT Polska - tutaj historia tej
    > hostowni jest dużo dłuższa i ciekawsza.

    Aha, no i żeby nie było... Z całego LeaseWebu nullroutowane było/jest
    kilka bardzo konkretnych i umotywowanych hostów :>

    Przemek

  • 17. Data: 2008-10-24 11:09:51
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Fri, 2008-10-24 at 12:26 +0200, Przemek Jaroszewski wrote:

> [...]
    > Terroryzmem i zorganizowaną przestępczością jest w wielu przypadkach
    > content na tych serwerach a nie odcinanie się od niego.

    A dla mniej zorientowanych dodam, że nie chodzi tu o filmy leżące w
    katalogu udostępnianym w jakiejś sieci p2p tylko o sprawy znacznie
    grubsze.
    I należy zdecydowanie pochwalić politykę ISP chroniącego swoich klientów
    (a także innych przed swoimi klientami).

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek Zapała

  • 18. Data: 2008-10-24 11:13:02
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Fri, 2008-10-24 at 13:09 +0200, Przemek Jaroszewski wrote:
    > Aha, no i żeby nie było... Z całego LeaseWebu nullroutowane było/jest
    > kilka bardzo konkretnych i umotywowanych hostów :>

    Nasuwa się pytanie, czemu LeaseWeb się nimi skutecznie nie zajął.

    --
    Jacek

  • 19. Data: 2008-10-24 11:14:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jacek Zapala <j...@i...pl> writes:

    > A dla mniej zorientowanych dodam, że nie chodzi tu o filmy leżące w
    > katalogu udostępnianym w jakiejś sieci p2p tylko o sprawy znacznie
    > grubsze.

    Mianowicie?

    MJ

  • 20. Data: 2008-10-24 11:32:24
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Mianowicie?

    Malware, kontroler botneta pewnie cos z tego

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/