  • 31. Data: 2008-10-25 10:24:49
    Temat: Re: TPSA nullroutuje nie swoje IP
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Cokolwiek bez sensu, jesli ktos nie chce przyjmowac poczty z neostrad
    > (i np. z wszelkich dialupow itd) to przeciez nie musi.

    Chyba nikt nie przyjmuje w tej chwili poczty z dynamicznych IP, poza
    uwierzytelnionymi klientami.

    wer

  • 32. Data: 2008-10-25 10:29:56
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Wniosek jest prosty: dynamiczne IP jest lepsze dla wszelkiej masci
    > abuserow, i gorsze dla normalnych userow.

    dlaczego gorsze ?
    bo się dzierżawa kończy raz na jakiś czas ?

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 33. Data: 2008-10-25 10:43:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    futszaK <f...@g...com> writes:

    > dlaczego gorsze ?
    > bo się dzierżawa kończy raz na jakiś czas ?

    Oczywiscie, bo np. zmiana adresu wiaze sie z zerwaniem wszystkich
    istniejacych polaczen np. TCP, i nie mozna do takiej neostrady dostac
    sie z zewnatrz (np. przez SSH, SMTP itd) bez kombinowania.

    Ale za to abuserzy sie ciesza, bo zdecydowanie trudniej jest ich
    namierzyc, a czesto jest to po prostu nierealne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2008-10-25 12:34:50
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Marcin Kulas <0...@...jabbed.org> wrote:

    > Mam pytanie, jak najbardziej szczere. Co stoi na przeszkodzie, by TP
    > nadawała stałe adresy IP klientom? Dlaczego tak bardzo utrudniacie

    Już widzę płacz właścicieli wszelakiej maści firm hostingowych i wylewane
    żale na polipa... :)

    --
    ŁT

  • 35. Data: 2008-10-25 21:30:21
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Jacek Zapala wrote:

    > Nasuwa się pytanie, czemu LeaseWeb się nimi skutecznie nie zajął.

    Jak masz kilkanaście tysięcy maszyn, z których wiele ma różnych
    właścicieli, którzy jeszcze nie są bezpośrednio klientami, bo obsługuje
    się wielu resellerów, to ciężko skutecznie zadbać o każdy incydent.
    Zresztą najczęściej sami nullroutujemy w naszej sieci podejrzane IP do
    czasu wyjaśnienia, więc nawet nie zauważamy wtedy ewentualnej blokady u
    innych operatorów.
    Natomiast niepokoją mnie wszelkiego rodzaju automatyczne skrypty, które
    wykrywają serwery botnetów i je automatycznie blokują. Jak wiadomo
    algorytmy nie są doskonałe, a potem odkręcanie blokady jest skomplikowane.
    Mieliśmy przypadek, że Telecom Italia zablokował jakiś IP. I to nie z
    powodu ddos/botnet/cokolwiek, tylko że tam sąd wydał jakiś wyrok
    nakazujący blokowanie czegoś, a ktoś przygotowujący listę hostów do
    zablokowania się walnął (literówka?) i zablokował nie ten IP. Wiecie,
    jak ciężko odkręca się takie przypadki?
    Innym razem jakaś sieć zablokowała cały prefiks naszego klienta. Ładnie
    odpisali, że nie mają pojęcia, dlaczego jest zablokowany, ale że blokady
    nie ściągną, bo jak ktoś ją założył, to widocznie jest potrzebna.

    Jak masz jakieś konkretne przypadki działań niezgodnych z holenderskim
    prawem, o których zgłoszenia zostały zignorowane przez firmę, to daj
    znać. Pornografia dziecięca znika błyskawicznie, ale trudno blokować
    klienta, za to że jego maszyna być może wysłała dwa pakiety w świat.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 36. Data: 2008-10-25 21:33:39
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Przemek Jaroszewski wrote:
    > Sugerujesz, że każdy ma obowiązek umożliwiać dostęp do wszystkiego, co
    > ktoś w Internecie wrzuci? Wiem, wsadzę kij w mrowisko, ale jeśli ktoś
    > umieści dziecięcą pornografię to należy każdemu ułatwić dostęp do niej?

    Wiesz, kupując dostęp do internetu, kupujesz dostęp do internetu, a nie
    tylko do treści, które się operatorowi podobają. Zresztą, gdyby istniało
    zapotrzebowanie społeczne na "czysty internet", to by firmy miały taką
    usługę, prawda?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 37. Data: 2008-10-25 21:38:44
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    futszaK wrote:
    > dno i wodorosty, jak ja się ciesze że są szanse na przyszły rok uwolnić
    > się z sieci tpnet :)

    Wiesz, narzekać na swoje podwórko każdy potrafi. Ja np. byłem
    zaszokowany tym, że w Holandii dłużej się czeka na zestawienie internetu
    od KPN niż w PL od TPSA. A reklamowanie i odkręcanie czegoś jest chyba
    nawet gorsze niż na błękitnej linii, w szczególności, jak masz internet
    od jednej firmy, po drucie drugiej. Pomijam kwestie ogromnej przepaści w
    infrastrukturze i tego, że KPN peeruje się ;-) ale mimo wszystko z
    daleka widać, że TPSA taka zła nie jest z punktu widzenia przeciętnego
    klienta.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 38. Data: 2008-10-25 22:45:54
    Od: a...@g...com

    On 25 Paź, 08:27, Verox <a...@b...veroxsystems.com>
    wrote:

    > Na początek zblokowałbym SMTP z neostrad.
    >
    > [...]
    >
    > Nie wiesz ? To jasne, warstwa 9 modelu ISO/OSI *). Z tych samych przyczyn dla
    > których BGP jest płatne w &fTP, taka polityka - trzeba zepsuć usługe żeby ktoś
    > kupił droższą.
    >
    > *) pieniądze :-)
    > --
    > begin 755 signature.exe
    > [tomek <at> kalety <dot> net]                               vy 73! de SP9UOB
    > Proud to be 100 percent microsoft free.                            op. Tomek

    Nie do końca rozumiem twój punkt widzenia z jednej strony mowa o
    ochronie ludzi (nie koniecznie Klientów TP) przed zagrożeniami z a
    drugiej mowa o płatnym BGP.
    Czy w związku z tym uważasz że należny wszystkim pozwolić na bycie
    kontrolowanym prze BotNet?
    Cy na prawdę uważacie że w imię dostępu i wolności słowa należy
    poświęcić 90% nieświadomego społeczeństwa i pozwolić im na podłączenie
    niezabezpieczonych Windows do Internetu?
    Zastanówmy się czy działania ISP na rzecz bezpieczeństw na prawdę są
    negatywne za nim dopuścimy się krytyki. Ludzi którzy wiedzą z jakimi
    zagrożeniami wiąże się dostęp no netu i czytają np. to forum jest
    jedynie ~10% czy wiec należy tak negatywnie oceniać działania ISP?

  • 39. Data: 2008-10-26 06:42:38
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Grzegorz Janoszka wrote:

    > Wiesz, narzekać na swoje podwórko każdy potrafi.

    ja nie narzekam, jako prowadzący firme sprzedającą usługi konkurencyjne
    wobec TPSA (a właściwie to TPSA sprzedaje na moim terenie usługi
    konkurencyjne wobec mich, bo w wielu miejscach byłem pierwszy) tylko
    stwierdzam fakt. gdybym mógł się od TPSA odtentegować to bym się już
    odtentegował chociażby dla zasady, niezależnie od faktu, że są poprostu
    drodzy

    > Ja np. byłem
    > zaszokowany tym, że w Holandii dłużej się czeka na zestawienie internetu
    > od KPN niż w PL od TPSA. A reklamowanie i odkręcanie czegoś jest chyba
    > nawet gorsze niż na błękitnej linii

    czego oczekujesz od kraju, w którym narkotyki są legalne :P

    tonący brzytwy się łapie...

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 40. Data: 2008-10-26 13:29:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "b...@n...pl" <b...@n...pl> writes:

    > Chyba nikt nie przyjmuje w tej chwili poczty z dynamicznych IP, poza
    > uwierzytelnionymi klientami.

    To taki zart, jak rozumiem.

    Chyba ze nikt = jakies tam "portale".
    --