  • 531. Data: 2004-02-22 17:24:32
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 21 luty 2004 roku,
    kiedy to Andrzej Resztak posłał(a) w świat wiadomość
    <c18nb0$d3r$1@news.lublin.pl>

    > Poniewaz dostaję pytania od zdezorientowanych użytkowników czy to prawda,
    > to prostuję tutaj. Nie, to nieprawda. To TPSA wycinała(degradowała)
    > ruch komercyjny i edukacyjny z LubMANu.
    http://www.bg.umcs.lublin.pl/lubman.htm
    "Sieci akademickie zaczęły wykorzystywać fakt bezpłatnego, bezumownego
    dostępu do internetu TP, przesyłając dodatkowo ruch komercyjny".

    "Zagwarantowanie sieci Lubman i innym sieciom akademickim, które poza
    ruchem naukowym generują także duży ruch komercyjny, może się odbyć tylko
    na komercyjnych zasadach - tak jak w przypadku innych klientów TP".

    BTW, pod Operą widzę, że transfer z Lubmana mam na poziomie 25 kB/s - czyli
    spory wyjasniono?

    http://www.lubman.pl/aktualnosci/index.shtml#1
    "Z dniem 1 lutego 2004 r. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
    powierza obsługę pozaakademickiej części sieci LubMAN powołanej przez
    siebie spółce prawa handlowego LubMAN UMCS Sp. z o.o., realizując tym samym
    postulat zwiększenia elastyczności działania operatora sieci w realiach
    rynku oraz poszerzenia oferty usług i zwiększenia jej atrakcyjności".

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 532. Data: 2004-02-22 18:56:57
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl> wrote:
    > Kiedy dojdzie jeszcze kilka setek tysięcy Neostrad to TP będzie mogła
    > powiedzieć o sobie: Jam jest polski Internet.

    ... a mi to wisi. Dopóki TPSA nie będzie przycinała moich IP na łączu
    zagranicznym, to będę wychodził tak, jak jest taniej. Jak będzie taniej
    podłączyć się do TPSA bezpośrednio, to się podepnę. Jak nie, to będzie
    biegało przez zagranicę.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 533. Data: 2004-02-22 20:10:21
    Od: "TomJab szt. 1" <t...@s...no>

    Piotr KUCHARSKI wrote:

> [...]
    > zagranicznym, to będę wychodził tak, jak jest taniej. Jak będzie taniej
    > podłączyć się do TPSA bezpośrednio, to się podepnę. Jak nie, to będzie

    I myslisz tak nie tylko ty, kazdy ksiegowy dowolnego ISP w Polsce !=
    TPSA podpowie takie rozwiazanie. Niestety TelePies (a dokladniej jego
    szefostwo) wciaz mysli ze jest Ministerstwem ds. Telefonow PRL i ono wie
    najlepiej co jest dobre dla klientow TPSA oraz dla innych ISP.

    Takie zachowanie TelePsa nie jest jednak problemem - problemem jest
    calkowity brak reakcji przez Urzedy Panstwowe ktore maja stac na stazy
    ladu telekomunikacyjnego w tym kraju. A wystarczyla by kara dla kazdego
    ISP stosujacego takie metody jak TelePies obecnie - powiedzmy 1
    euro/sekunde do momentu zdjecia filtrow, juz po miesiacu komornik moglby
    zajac router i zdjac filtry :) A reszta zajelaby sie niewidzialna reka
    rynku - lacznie z "przewietrzeniem" TelePsa.

    Ciekawe ile poslow udaloby sie zachecic do zgloszenia interpelacji o
    likwidacje URTiPu jako calkowicie zbednej instytucji (wszak 60 milionow
    (2003r.) piechota nie chodzi, a taki ruch ladnie by sie wpisal w pomysly
    Hausnera). Niestety obawiam sie ze wiekszosc parlamentu (jak i
    pracownikow URTiPu i niektorzy dziennikarze) to czlonkowie "partii TPSA"
    lub jej sympatycy :( wiec po razy kolejny wyglada ze sami z tym porzadku
    nie zrobimy.
    Na szczescie TelePies do spolki z Kulczykiem sa "za chudzi w uszach"
    zeby kupic Komisje Europejska, a ta ma argumenty i potrafila ich uzyc do
    wiekszych dinozaurow niz TelePies - wiec wyglada na to ze i tym razem
    bedzie sie dzialo, tylko dinozaur musi sie znalesc w zasiegu KE :)))

    Jesli komus przyjdzie do glowy ze ten post nie pasuje do tematyki grupy
    to spiesze doniesc ze odnosi sie on do 8 warstwy modelu ISO/OSI, w
    ktorej to warstwie wystepuje problem na styku TPNET-POL34 od pewnego
    czasu :)

    > p.

    TomJab

  • 534. Data: 2004-02-22 22:44:10
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Janusz - Vahanara" <v...@o...gapp.pl> napisał w wiadomości
    <CIACH>
    > IMO TPI przekroczyła masę krytyczną i prze do przodu jak taran.
    > Nie widzę żadnej firmy, która mogłaby się jej przeciwstawić.
    > A na głowy rozgorączkowane oczekiwaniem na uwolnienie ostatniej mili
    > proponuję zimny okład.
    > Cóż z tego, że nawet dostaną dostęp do "miedzianej pary"?
    > Routery, DSLAMy, modemy... To wszystko kosztuje, a ceny Neo będą wtedy
    > niższe, niż dziś.
    <CIACH>

    powiem tak, gdybym dostal dostep do miedzi telepsa za rozsadna kwote
    to bylbym w stanie zaproponowac cos a'la neo z tym ze w wiekszym zakresie
    256,512,1M,2M
    za rozsadna kwote

    jednak teraz jak mam zaplacic 70 do 80 zl za kawalek kabla ....
    to ile musialoby z abonamentu isc na lacze a ile na miedz ?
    (zakladajc np 129 zl brtutto za 512k) ?

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 535. Data: 2004-02-23 08:24:30
    Od: Andrzej Bobyk <A...@m...lublin.pl>

    Janusz - Vahanara wrote:

> [...]
    > postulat zwiększenia elastyczności działania operatora sieci w realiach
    > rynku oraz poszerzenia oferty usług i zwiększenia jej atrakcyjności".

    LubMAN UMCS od 24 sierpnia kupował łącze do TPSA (nie bezpośrednio wprawdzie)
    dla swoich użytkowników komercyjnych. Argument TPSA jest więc zupełnie nie
    trafiony (artykuł w GW pochodzi z 23.12.2003 r.). Dodam, że wcześniej (do końca
    lutego 2003 r.) LubMAN UMCS kupował łacze bezpośrednio od TPSA (4 x E1), zaś w
    okresie marzec - sierpień 2003 wykorzystywał bramkę w Łodzi, która jest
    oficjalną bramką POL34 - TPSA, opłacaną przez MAN Łódź i na której TPSA
    zezwoliła na ruch komercyjny.
    --
    Andrzej Bobyk, LubMAN UMCS, http://www.lubman.pl
    Pl. M. Curie-Skłodowskiej 1, 20-031 Lublin, Poland

  • 536. Data: 2004-02-23 08:55:12
    Od: m...@m...torun.pl (Piotr Klaban)

    In article <i...@v...pl>, Janusz - Vahanara wrote:

    > No, to jestem zdziwiony.
    > Kiedy UPC zakładało mi kablówkę od razu dostałem na końcu kabla rozdzielacz
    > sygnału.

    Jak ja podpisalem umowe z Petrusem poza ich siedziba, to:
    - zdziwilem sie, ze koszt gniazdka to 50 EUR (teraz zastosowali
    przelicznik 1 EUR = 10 PLN, albo koszty im wzrosly dwukrotnie,
    pewnie przez to, ze internet musza instalowac ...)
    - nie dostalem kopii umowy, ktora podpisalem, chociaz Energetyka
    swoja kopie umowy mi przyslala poczta; nie dostalem takiej umowy
    nawet, gdy o nia prosilem podczas aktywacji sygnalu;
    - nie dostalem informacji, ze moge odstapic od umowy w ciagu
    10 dni, czego wymagalo prawo przy podpisywaniu umow poza siedziba ...

    Moze UPC jest dobre, moze Aster jest dobre. Petrus tez jest dobry,
    na moje potrzeby obecnie wystarczy. Tylko po co wprowadzaja oplate
    500 pln za rezygnacje z ich uslug? [pytanie retoryczne].

    EOT

    --
    Piotr Klaban

  • 537. Data: 2004-02-23 14:16:15
    Od: Miroslaw Luc <m...@n...pl>

    gtk@adm <x...@g...pl> wrote:
    : Dnia 2004-02-20 09:16,Użytkownik OGONek~ napisał:

    :> Ja dokladnie na wlasnym przykladzie wiem jaka oferte dostalem od TPSA
    :> jak musialem przelaczyc kabelek z jednej szafy do drugiej.

    : Musiales ? To jakas kara byla? Zla oferta, wybrales inna, w czym problem?

    Zeby sie przepiac do kogos innego, musial przepiac kabelek. A problem byl
    taki, ze Tepsa nie chciala przepiac kabelka. Troche jasniejsze?

    -Mirek

  • 539. Data: 2004-02-23 15:29:39
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 23 luty 2004 roku,
    kiedy to Piotr Klaban posłał(a) w świat wiadomość
    <s...@o...man.torun.pl>

> [...]
    > przelicznik 1 EUR = 10 PLN, albo koszty im wzrosly dwukrotnie,
    > pewnie przez to, ze internet musza instalowac ...)
    W katowickim UPC zainstalowali za złotówkę.

    > Moze UPC jest dobre, moze Aster jest dobre. Petrus tez jest dobry,
    > na moje potrzeby obecnie wystarczy.
    Zrezygnowałem z UPC na rzecz anteny.

    > Tylko po co wprowadzaja oplate
    > 500 pln za rezygnacje z ich uslug? [pytanie retoryczne].
    Przestraszyli się, co się działo w katowickim UPC?
    Wg Wyborczej UPC straciła ok. 60% abonentów.
    Wierzyć, nie wierzyć, ale...
    Abonantów trafił szlag, a oliwy do ognia dolewała m.oin. Wyborcza, kiedy UPC
    zdecydowało, że ostatniego Mundialu na Śląsku transmitować nie będzie (wycięła
    niemieckie niekodowane stacje), a na przykład abonenci w łodzi (IIRC) mecze oglądać
    będą (rzeczniczka na interwencję GW odpowiedziała w stylu, "że nie, bo nie").
    Talerzy w okolicy pojawiło się tyle, że wygląda to tak, jakby Marsjanie atakowali.

    Późną jesienią UPC wysłało akwizytorów z "nową, tańsza ofertą" i propozycją ponownego
    przyłączenia. O naiwni, chyba, żeby teraz zestawy satelitarne odkupywali. :-)

    Do mnie przyszedł taki mało kumaty facet i namawiał na powrót do sieci.
    Mało kumaty, bo kiedy niczego nie wskórał, to przy mnie wyciągnął długą listę i przy
    moim nazwisku postawił znaczek.
    Moja ulica nie jest zbyt długa, same bloki dwu, trzypiętrowe, a sąsiednie uliczki
    jeszcze krótsze. Kiedy zapuściłem mu żurawia, to zobaczyłem, że jestem na trzeciej z
    kolei kartce. :-)
    Dzięki genialnym pomysłom i arogancji UPC lokalny rynek TV Sat zanotował wyraźne
    ożywienie.

  • 538. Data: 2004-02-23 15:29:39
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 23 luty 2004 roku,
    kiedy to Andrzej Bobyk posłał(a) w świat wiadomość
    <c1cdbv$vgs$1@news.lublin.pl>

    > LubMAN UMCS od 24 sierpnia kupował łącze do TPSA (nie bezpośrednio wprawdzie)
    > dla swoich użytkowników komercyjnych. Argument TPSA jest więc zupełnie nie
    > trafiony (artykuł w GW pochodzi z 23.12.2003 r.).

    Twierdzisz, że to były pomówienia? Nie sądzę. Pewnie diabeł jak zwykle
    tkwił w szczegółach.

    BTW, na dziś transfer Neo - LubMAN mam na dobrym poziomie.

  • 540. Data: 2004-02-23 15:29:49
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 22 luty 2004 roku,
    kiedy to TomJab szt. 1 posłał(a) w świat wiadomość
    <c1b245$3em$1@sunflower.man.poznan.pl>

> [...]
    > zeby kupic Komisje Europejska
    (...)
    > Jesli komus przyjdzie do glowy ze ten post nie pasuje do tematyki grupy

    FUT alt.pl.radiomaryja.masoneria.otacza.nas