  • 321. Data: 2004-02-17 23:18:16
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: jarek <j...@f...address.from.pl>

    Janusz - Vahanara wrote:
    > Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    > kiedy to jarek posłał(a) w świat wiadomość
    > <2...@h...net81.citysat.com.pl>

    > Po południu może chcieć podłączyć na godzinę notebooka.

    A czy ktos mu tego zabrania, wiekszosc modemow i tak przez USB
    podlaczona wiec nie ma zadnych problemow, a jak sa to moze zadzwonic do
    admina i zapytac co i jak zrobic. Klient zadowolony bo ma stale IP.

    > ROTFL miesiąca.
    Co w tym smiesznego ze admin pilnuje porzadku w sieci bo nie kumam?

    Jarek

  • 322. Data: 2004-02-17 23:22:58
    Od: f...@i...pl

    On Tue, 17 Feb 2004, Tomasz Paszkowski wrote:

    > I moim zdaniem to jest sendo sporu. Tez jestem zdania, ze do lacz 10Mb/s za
    > 2950 zl dla komercji w MANach dokladamy my podtanicy.

    2950 zl za 10Mbps to wychodzi +/- 148zl zza 512kbps
    No wiec jak ?
    NEO za 149 jest OK, ale juz dostep przez MAN'a za te same pieniadze nie ?
    Badz konsekwentny.
    Zwlaszcza, ze przy zakupie "hurtowym" kazda rzecz/usluga jest tansza,
    w tym wypadku o poltora zlotego !!! No chyba ze jestes poznaniakiem
    (ale nie jestes)

    Wojtek

  • 323. Data: 2004-02-17 23:23:30
    Od: Marcin Markowski <m...@r...pl>

    On 2004-02-17, gtk@adm <x...@g...pl> wrote:
    [...]
    > Do tpnetu ruch od manu wchodzi przez telie, a to czy z edu bezposrednio
    > z manu wychodzi do telii a com do telii idzie przez GTS to zadna roznica.

    I tu sie mylisz. Sadzisz, ze gdyby PCSS mial zabronione pchanie sie stykiem
    Teli do TPNET to by to robil? oraz, ze Telia by na to pozwolila?

    [...]
    > Ja nadal nie rozumiem dlaczego ruch edu, ktory nie jest wlasnoscia manu
    > jest kierowany przez telie a nie na bezplatny styk z tpnetem.

    Bo TPNET zdegradowal ruch na stym styku i nie dalo sie dobic do niego?

    [...]
    > A jest wyrok sadu, ze w tym przypadku tpsa stosuje praktyki
    > monopolistyczne?

    Odnosnie tego co teraz dzieje sie nie bylo jeszcze, ale na poczatku stycznia
    dostali kare 4mln za utrudnianie wymiany ruchu miedzyoperatorskiego.

    > Fanem moze nie ale zaden inny operator nie chcial mi dostarczyc netu
    > 512kb/s za 150 zl miesiecznie. Mieszkem na terenie gesto zaludnionym. Z
    > uslugi neostrada jestem zadowolony w 100%.

    Nie wiem czy zauwazyles, ale MANy nie robia takich uslug jak neo+, etc. wiec
    dlaczego wspominasz to w tym watku?

    --
    Marcin markowski

  • 324. Data: 2004-02-17 23:27:54
    Od: Marcin Markowski <m...@r...pl>

    On 2004-02-17, gtk@adm <x...@g...pl> wrote:
    > A jaki to jest procent wszystkich uzytkownikow tpsa ?
    Nie wiem jaki procent, ale to dziala na zasadzie lancuszka.
    Wlasciciel strony sam problemy z dostepem do swojej strony, a co
    za tym idzie inni uzytkownicy tej strony na laczach TPNET tez maja
    pretensje.

    --
    Marcin Markowski

  • 325. Data: 2004-02-17 23:34:41
    Od: Marcin Markowski <m...@r...pl>

    On 2004-02-17, Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl> wrote:
    > Że tobie ślą, to zrozumiałe. Ale chyba klną, bo nie mają dostępu do TPNET?
    > Albo, że z TPNETu nie wchodzą i zaczynają uciekać do innych sieci?
    Sla bo sa uzytkownikami uslug TPNETu.

    PS Jako end-user uslugi TPNET pewnie nie wiesz, ze MANy stosuja inne ceny na
    lacza odsprzedawane dalej?

    --
    Marcin Markowski

  • 326. Data: 2004-02-17 23:44:05
    Od: "Konrad Plich" <k...@n...piotrkow.tpsa.pl>

    Użytkownik "Szymon Sokół" <s...@b...operator.from.hell.pl> napisał w
    wiadomości news:c0u01h.3vvd3nv.1@sloth.hell.pl...

    > - tzn. MANy mają skorzystać z oferty ATMANa, GTS i TelEnergo? Z oferty
    *na
    > co*? Na połączenie użytkowników *TPNET* z zasobami klientów MANów? Cały
    czas
    > mówimy o tym, że są użytkownicy TPNET, którzy chcą mieć dostęp do MANów.
    Co

    Kolejny list obracający sie wokół magicznego zawołania "dostajesz dostęp do
    zasobów - płać"
    Proponuje zainteresowanym następujący eksperyment myślowy:
    Jutro zakładam firemkę, kupuję router C4500, starego Suna 450 + jakąś
    niedrogą macierz, pakuje w to kilkanaście dysków, robie mirrory różnych
    ftpów itp. Po dwóch miesiącach wydałem max 100 tys. PLN a serwer ma content
    interesujący na jakieś 30 Mb/s. (sprawdzone w praktyce). Po roku 100 Mb/s
    murowane.
    Mam content a teraz prosze mi za niego zapłacić !!!

    Oczekuje poważnych propozycji na podłączenie tego serwera do sieci łączem 50
    Mb/s i płacenie mi za mój content jakieś skromne 300 PLN/Mb. A... i żeby mi
    było dobre podłączenie do wszystkich userów w Polsce !!!

    Co miesiąc kasuje oferenta na średnio 300PLN x 40M=12 000 PLN. i po roku
    gładko spłacam kredyt. Żeby mi sie nie nudziło czekanie dokładam troche
    reklam. Po roku serwer ma już 100 Mb/s ruchu i taki jest to cenny content że
    pewnie operator z łatwością sam zaproponuje podwyżkę żebym tylko nie
    odszedł.
    No to łaskawie zostawiam serwer, a sam jadę w ciepłe kraje.

    Od miłosników contentu oczekuje poważnych propozycji :-)

    KP

  • 327. Data: 2004-02-17 23:46:21
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <P...@i...pl> f...@i...pl
    napisał(a):

    > 2950 zl za 10Mbps to wychodzi +/- 148zl zza 512kbps

    NEO i lacze kupione w MANie to dwie zuplenie rozne uslugi.

    > No wiec jak ?
    > NEO za 149 jest OK, ale juz dostep przez MAN'a za te same pieniadze nie ?
    > Badz konsekwentny.

    Tyle ze TPSA na 10Mb/s (oczywiscie usredniajac globalnie) upycha przynajmniej
    200 klientow co daje 29800 zl. Tymczasem MAN sprzedajac 10Mb/s np: allegro
    zarabia 2950 zl a lacze zapewne przez wiekszosc czasu pracuje osylujac
    przy maksymalnych widelkach przepustowosci.

    > Zwlaszcza, ze przy zakupie "hurtowym" kazda rzecz/usluga jest tansza,
    > w tym wypadku o poltora zlotego !!! No chyba ze jestes poznaniakiem
    > (ale nie jestes)

    Tyle, ze zakup hurtowy przy cenach ~ 200 zl za 1Mb/s nie zaczyna sie
    przy 10Mb/s u innych operatorow.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 328. Data: 2004-02-17 23:47:44
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-18 00:17,Użytkownik Szymon Sokół napisał:

    > Na jakiej podstawie sądzisz, że to samo pasmo, za które TPSA żądała od POL34
    > nieakceptowalnej ceny, ta sama TPSA sprzeda np. ATMANowi na tyle taniej, że
    > ATMAN będzie mógł sprzedać je POL34 za akceptowalne przez POL34 pieniądze i
    > jeszcze na tym zarobić? Sugerujesz, że TPSA ma inne ceny dla POL34 (zaporowe),
    > a inne dla komercyjnych operatorów?

    Nie wiedzisz zaleznosci ceny ze wzgledu na ilosc ?

    Bardzo duza hurtowna kupuje n*tirow mleka miesiecznie od producenta.
    Malutka hurtowania u producenta nie dostanie takiej samej ceny jak ta
    duza gdy bedzie chciala kupic pol tira tego mleka.

    Skoro niektorzy isp wybieraja oferte tranzytu do tpnetu atmana, tzn ze
    musi byc ona korzystniejsza niz bezposrednio w tpsa. Watpie zeby w
    biznesie jakas niechec do tpsa miala przelozenie, wybiera sie oferte
    korzystniejsza.

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |

  • 329. Data: 2004-02-17 23:50:42
    Od: f...@i...pl

    napisał(a):

    > NEO i lacze kupione w MANie to dwie zuplenie rozne uslugi.

    Zgadza sie bo ta w MANie bedzie symetryczna czyli lepsza ?

> [...]
    > zarabia 2950 zl a lacze zapewne przez wiekszosc czasu pracuje osylujac
    > przy maksymalnych widelkach przepustowosci.

    Oj nieladnie .... czyli zugerujesz ze powinno sie overbokking'owac tak
    bardzo jak tylko sie da ? No to mam tylko nadzieje ze w e-wro tak nie
    jest.

    Zaczyna sie, uwierz mi.

    Wojtek

  • 330. Data: 2004-02-18 00:01:32
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <P...@i...pl> f...@i...pl
    napisał(a):

    > Zgadza sie bo ta w MANie bedzie symetryczna czyli lepsza ?

    tak

    > Oj nieladnie .... czyli zugerujesz ze powinno sie overbokking'owac tak
    > bardzo jak tylko sie da ? No to mam tylko nadzieje ze w e-wro tak nie
    > jest.

    1:10 to jest baardzo malo, tym bardziej w skali jakiej TPSA robi neostrade.
    Moim zdaniem w maksymalnym peeku pracuje 30% populacji wszystkich neostrad.
    Dokladajac do tego fakt, ze wiekszosc to l00kanie na onet.pl,wp.pl to
    mozna ryzykowac ze overbooking moze byc jescze wiekszy i nikt tego nie
    zauwazy.

    Co do e-wro to w szkielecie jest tylko 1Gb/s przy 4000 tysiacach abonentow
    podlaczonych 100Mb/s overbooking wyhcodzi 1:400 ;/ Jednak szkielet
    ma jescze baaaaaaaardzo duze zapasy w pasmie.

    > Zaczyna sie, uwierz mi.

    Smiem twierdzic, ze nie. Chodzi mi o pelna tablice BGP bez AS5617.

    --
    Tomasz Paszkowski