  • 331. Data: 2004-02-18 00:01:35
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: Andrzej Karpinski <k...@f...xyz.lublin.pl>

    > Na jakiej podstawie sądzisz, że to samo pasmo, za które TPSA żądała od POL34
    > nieakceptowalnej ceny, ta sama TPSA sprzeda np. ATMANowi na tyle taniej, że
    > ATMAN będzie mógł sprzedać je POL34 za akceptowalne przez POL34 pieniądze i
    > jeszcze na tym zarobić? Sugerujesz, że TPSA ma inne ceny dla POL34 (zaporowe),
    > a inne dla komercyjnych operatorów?

    Nie znam oferty jaka dostaly MANy, ale smiem twierdzic, ze poziom cen
    byl pewnie identyczny jak dla ATMANu. Ilosc pasma oczywiscie w jakims
    stopniu wplywa na cene kazdego Mbit. Nie spodziewam sie, by POL34
    mialo jakas specjalnie gorsza oferte, bo niby dlaczego? :-)

    k.

  • 332. Data: 2004-02-18 00:08:24
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Janusz - Vahanara wrote:
    > Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    > kiedy to Adam Paluch posłał(a) w świat wiadomość
    > <c0tu6l$174k$1@news2.ipartners.pl>

    > Aż chciałem sprawdzić ofertą z Sosnowca.
    >
    > Ale... nawet oferty "Sieci osiedlowe" nie poznałem.
    > Wasza strona osiągnęła mistrzostwo świata. Nie działa pod Operą,
    > Mozillą oraz po IE 6.

    ze jak ???? cholera, to ja moze mam jakas dziwna mozille ??? chwile temu
    wchodzilem przez IE5, IE 5,5 i IE 6 i dzialalo .... no coz przekaze i
    zobaczymy
    a jak jest zainteresowanie to zapraszam bezposrednio na www.ssm.bluu.net

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 333. Data: 2004-02-18 00:08:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <s...@s...e-wro.net>, Tomasz Paszkowski wrote:

    > 1:10 to jest baardzo malo, tym bardziej w skali jakiej TPSA robi neostrade.
    > Moim zdaniem w maksymalnym peeku pracuje 30% populacji wszystkich neostrad.
    > Dokladajac do tego fakt, ze wiekszosc to l00kanie na onet.pl,wp.pl to
    > mozna ryzykowac ze overbooking moze byc jescze wiekszy i nikt tego nie
    > zauwazy.

    Hmmm, chyba zbyt pochopnie pomijasz te powiedzmy 30%, które ciągnie
    osiołkami tyle, że aż się miedź rozgrzewa. Znam osoby (i to wcale nie
    są dzieciaki, które dopiero co dostały peceta na urodziny), które wrzucają
    wszystko, co tylko się pojawi na różnych osloskopach. Argument - przecież
    skoro się może ściągać,, to czemu ma się nie ściągać. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 334. Data: 2004-02-18 00:10:41
    Od: Krzysztof Ceglinski <k...@i...com.pl>

    Konrad Plich wrote:

    > Oczekuje poważnych propozycji na podłączenie tego serwera do sieci łączem 50
    > Mb/s i płacenie mi za mój content jakieś skromne 300 PLN/Mb. A... i żeby mi
    > było dobre podłączenie do wszystkich userów w Polsce !!!

    Mam propozycje na inna zabawe - proponuje sprobowac podlaczyc taki
    'content' do internetu i tu mamy 3 mozliwosci:

    1. Placimy pewnemu wiodacemu operatorowi niech nawet bedzie 2000PLN za 1
    Mbps

    2. Kupujemy dwa lacza i lacze za kilkaset PLN za 1Mbps i do tego pewna
    czesc lacza do wiodacego operatora za 2kPLN za Mbps

    3. Kupujemy usluge kolokacji u sasiadow czechow, niemcow czy tez po
    prostu lacze od operatora miedzynarodowego - za kazdy Mbps placimy nie
    wiecej niz 1kPLN

    Efekt jest taki ze opcje

    1. = bankructwo z definicji
    2. = byc moze uda sie przezyc po wprowadzeniu platnosci za co tylko sie
    da i zalaniu witryny reklamami.
    3. = Hmm za granica mozna znacznie taniej = najrozsadniejsza
    ekonomicznie opcja - no chyba ze pewien operator zorientuje sie ze nie
    wykupiono bezposredniego styku z nim = zdegraduje ruch z zagranicy....

    Przeciez nikt tu chyba nie mysli na serio o tym zeby ISP doplacal
    dostawcy tresci - chodzi 'tylko' o to zeby pozwolil mu rozsadnie zyc co
    i ISP powinno w dluzszym okresie czasu przyniesc odpowiednio wieksze zyski.

    Wiem narzekam na wspaniala TP, ktora dla mojego dobra zmusza ISP do
    kupowania najdrozszych lacz od siebie bezposrednio nie dopuszczajac do
    tranzytowania ruchu przez dzialajacego w Polsce operatora
    miedzynarodowego (wszyscy wiemy ze pakiety przechodzace przez tego
    operatora nie wychodza poza granice naszego kraju).

    Sorry z mojegu punktu widzenia cala ta dyskusja jest o tyle dziwna /
    smieszna ze byc moze faktycznie POL34 powinien cos placic wg TP bo ....
    (tu wstawic dowolne tlumaczenie choc IMO nie istnieje takie, ktore broni
    2k PLN) jednak skoro stronom sie to nie oplaca i nie sa w stanie
    uzgodnic nic lepszego to IMO to co sie stalo (puszczenie ruchu przez
    zagranice) jest najlepsza mozliwa opcja.

    Skoro nie oplaca sie wymieniac ruchem to obie strony placa swoim
    operatorom. POL34 jest jak sadze ~zadowolony bo ma lacze w
    rozsadniejszej cenie, no moze tylko TP jest mniej szczesliwe ze zamiast
    kasowac te swoje 2kPLN per 1Mbps musi placic te kilkaset PLN za 1Mbps
    Telii....

    I nie ma tu o co plakac i pomstowac - osobiscie jako internaute bardzo
    Cieszy mnie to ze ktorys z duzych ISP w tym kraju mial w koncu odwage
    dokonac takiego kroku - moze kiedys TP zauwazy ze lepiej zarobic mniej
    niz placic innemu ISP i wtedy nagle internet bedzie mogl sie stac
    tanszym....

    pozdrawiam
    --
    Krzysztof Ceglinski

  • 335. Data: 2004-02-18 00:10:43
    Od: f...@i...pl

    On Wed, 18 Feb 2004, Tomasz Paszkowski wrote:

    > 1:10 to jest baardzo malo, tym bardziej w skali jakiej TPSA robi neostrade.

    Nikogo tutaj nie oskarzam o nadmierny overbooking tylko pisalem ogolnie
    o blednych zalozeniach, ze overbooking bedzie lepszy niz jego brak.

> [...]
    > Dokladajac do tego fakt, ze wiekszosc to l00kanie na onet.pl,wp.pl to
    > mozna ryzykowac ze overbooking moze byc jescze wiekszy i nikt tego nie

    Byc moze, nie mam dostepu do danych wiec nie bede sie sprzeczal.

    > Co do e-wro to w szkielecie jest tylko 1Gb/s przy 4000 tysiacach abonentow
    > podlaczonych 100Mb/s overbooking wyhcodzi 1:400 ;/ Jednak szkielet
    > ma jescze baaaaaaaardzo duze zapasy w pasmie.

    No jakto ? 1:400 i duzy zapas ?

    > Smiem twierdzic, ze nie. Chodzi mi o pelna tablice BGP bez AS5617.

    No jakto pelna czy niepelna ? ;>>
    A tak powaznie: wiem co pisze, jednak wiecej napisac nie moge ;>

    Wojtek

  • 336. Data: 2004-02-18 00:14:09
    Od: Krzysztof Ceglinski <k...@i...com.pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:

    > Tyle, ze zakup hurtowy przy cenach ~ 200 zl za 1Mb/s nie zaczyna sie
    > przy 10Mb/s u innych operatorow.

    Jesli tylko nie bierzesz lacza do TP to IMO za tyle juz sie zaczyna u
    conajmniej kilku duzych ISP.

    --
    Krzysztof Ceglinski

  • 337. Data: 2004-02-18 00:22:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004 00:44:05 +0100, Konrad Plich wrote:
> [...]
    >niedrogą macierz, pakuje w to kilkanaście dysków, robie mirrory różnych
    >ftpów itp. Po dwóch miesiącach wydałem max 100 tys. PLN a serwer ma content
    >interesujący na jakieś 30 Mb/s. (sprawdzone w praktyce). Po roku 100 Mb/s
    >murowane.
    >Mam content a teraz prosze mi za niego zapłacić !!!
    >Oczekuje poważnych propozycji na podłączenie tego serwera do sieci łączem 50
    >Mb/s i płacenie mi za mój content jakieś skromne 300 PLN/Mb. A... i żeby mi
    >było dobre podłączenie do wszystkich userów w Polsce !!!

    No to teraz pociagnijmy dalej eksperyment .. na serwerku sa rozebrane
    panie, i sa klienci ktorzy to lubia. Moga wpisac w dialup TPSA,
    ale moga zigzag czy energis. Zadzwonia tam, gdzie bedzie szybciej
    chodzic, i beda sie slinic po 10gr/min.
    Jestes operatorem sieci z dialupami .. oferujesz szybkie lacze czy nie
    ?

    J.

  • 338. Data: 2004-02-18 00:24:15
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <P...@i...pl> f...@i...pl
    napisał(a):

    > No jakto ? 1:400 i duzy zapas ?

    To bylo sumarycznie, dla porownania. Inaczej liczy sie lacza dla operatorow
    inaczej dla end userow. Pol34 gdyby policzylo sumaryczna przepustowosc
    portow przypietych do szkieletu ten overbooking wyszedl by zapewne 1:10000
    albo wiecej.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 339. Data: 2004-02-18 00:28:06
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-18 00:23,Użytkownik Marcin Markowski napisał:

    > I tu sie mylisz. Sadzisz, ze gdyby PCSS mial zabronione pchanie sie stykiem
    > Teli do TPNET to by to robil? oraz, ze Telia by na to pozwolila?

    A gdzie napisalem ze ma zabronione? nie rozumiem tylko dlaczego ruch edu
    nie idzie bramka(darmowa) do tpnetu. Ktos sie obrazil na ta bramke? Po
    prostu dobra karta przetargowa tylko jeszcze raz powtorze na zasoby i
    rozwoj sieci EDU loza podatnicy.

    > Bo TPNET zdegradowal ruch na stym styku i nie dalo sie dobic do niego?

    Ruch com czy edu 'zdegradowal'(super okreslenie) tpnet? a moze niechec
    pozmana do jego pozialu odbil sie na jednym i drugim ?

    > Odnosnie tego co teraz dzieje sie nie bylo jeszcze, ale na poczatku stycznia
    > dostali kare 4mln za utrudnianie wymiany ruchu miedzyoperatorskiego.

    link poprosze, a czy czasem nie dotyczylo to polaczen telefonicznych ?

    > Nie wiem czy zauwazyles, ale MANy nie robia takich uslug jak neo+, etc. wiec
    > dlaczego wspominasz to w tym watku?

    Jednak chyba jestem fanem, i ciesze sie cywilizowanym dostepem do netu

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |

  • 340. Data: 2004-02-18 00:32:16
    Od: Fredo <j...@p...onet.pl>

    Konrad Plich wrote:

    > Mam content a teraz prosze mi za niego zapłacić !!!
    Czyż kupowanie łącza do internetu nie jest w pewnym sensie płaceniem
    za content ?
    No bo niby co nim głównie biega.
    Skoro taki serwer ftp daje te 100Mb ruchu, a wczesniej go nie bylo to
    znaczy ze content przybywał do nas przez inne łącza.
    Szczególnie przez takie za które trzeba płacić. To chyba logiczne jest,
    że bardziej się opłaca mieć dostęp do takiego serwera ftp bez opłat za ruch.

    Oczywiście bardzo komfortową sytuacją jest ta w której content przybywał
    do nas łączami za które nam jeszcze płacą. I nie dziwię się tpnetowi, że
    nie chce tej sytuacji zmieniać.

    Domyślam się też, że "opłaca się" tpnetowi poszerzyć łącze zagraniczne
    (400-500zł za Mb) i niech sobie userzy szukaja contentu za granicą, niż
    zrobić peering po Polsce za free i nie kasować już 1900 zł za Mb.

    Pozdrawiam.
    Fredo