  • Data: 2009-01-06 12:11:41
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 11:53:59 +0100, b...@n...pl napisał(a):

    > Polityka wycinania kolejnych portów, blackholingu to jest dobra na krótką metę. W
    dłuższym czasie
    > okaże się, że wykonano masę niepotrzebnej pracy. Już zetknąłem się z wirusami,
    które korzystają z
    > konta pocztowego usera. Pobierają dane z outlooka i ślą przez konto
    > spam.
    Oczywiscie masz racje, po zablokowaniu wyjscia bezposrednio do MXow
    spamerzy nie beda mieli wyjscia jak krasc tozsamosci i ustawienia
    serwerow poczty wychadzacej, jednak jakosciowo to inny mechanizm, znacznie
    latwiejszy do kontroli. Ten spam przejdzie przez serwer submisji dostawcy i
    tam moze byc przeanalizowany i przyciety.

    Z ciekawostek zamiast/oprocz ciecia 25/tcp mozna rozwazyc filtrowanie
    zapytan DNS tnace zapytania o MXy. Outtluk majac wpisany serwer poczty
    wychodzacej bedzie sie pytal o rekord A.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski