  • 11. Data: 2002-12-20 11:17:30
    Temat: Re: TP SA - jak to jest
    Od: "WoLF" <w...@w...org>

    Użytkownik "Pearl" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:atseka$4sm$1@news.tpi.pl...

    > Jednak w wielu przypadkach chyba tędy. Robiłem próby na dialery. Jest
    sporo
    > stron, na których bez względu na to, czy wciśniesz TAK, czy NIE dialer się
    > instaluje.

    Niemozliwe ! :-o
    Podaj chociaz kilka takich adresow, jesli tak jest naprawde, oglosze sie
    superlamerem publicznie, na tej grupie !

    > Nie zawsze działa natychmiastowo, ale czeka w \Windows,
    > \Windows\System lub \Temporary Internet Files do ponownego uruchomienia
    > komputera.

    Niemozliwe !
    Czyli po zainstalowaniu nie startuje wogóle, tylko czeka na restart i potem
    startuje podstepnie ?
    Prosba o dowód i moje oswiadczenie j.w.

    > Należy również sprawdzić, czy połączenia są niedłuższe niż 15 minut.
    > Obowiązkiem TP jest rozłączanie połączeń 0700 po upływie 15 min. Jeśli
    > połączenie jednorazowe jest dłuższe, tzn. że za pozostały czas nie
    > powinniście płacić.

    Niemozliwe !
    Jeśli TPSA ma obowiazek rozłączyć _po_ 15 min to połaczenia musza byc
    dłuzsze nic 15 min :o)
    A juz pomijajac sprzecznosć logiczna, to ta informacja jest taką samą bzdurą
    jak i wszystkie powyższe, i dlatego:
    Prosba o dowód i moje oswiadczenie j.w.

    :o)

    --
    WoLF
    http://www.warezarchive.org

  • 12. Data: 2002-12-20 14:38:02
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WoLF" <w...@w...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > Podaj chociaz kilka takich adresow, jesli tak jest naprawde, oglosze sie
    > superlamerem publicznie, na tej grupie !

    Nie podam, bo robiłem to w lecie, poza tym głupotą byłoby zapamiętywanie
    tych adresów, tym bardziej, że cel miałem inny.

    > Niemozliwe !
    > Czyli po zainstalowaniu nie startuje wogóle, tylko czeka na restart i
    potem
    > startuje podstepnie ?
    > Prosba o dowód i moje oswiadczenie j.w.

    Tak trudno pojąć, że uruchomienie ładuje się do Autostartu?

> [...]
    > dłuzsze nic 15 min :o)
    > A juz pomijajac sprzecznosć logiczna, to ta informacja jest taką samą

    Musisz popracować nad logiką. Jeśli na rachunku są połączenia dłuższe niż 15
    min., tzn., że połączenia nie rozłączono automatycznie. Jeśli są niedłuższe
    niż 15 min., tzn., że rozłączyliśmy się sami lub nas rozłączyła
    Telekomunikacja.
    KPW?

    Moja pomyłka dotyczy tylko maksymalnego czasu. Zamiast 15 min. powinno być
    30 min.
    15 min. dotyczy usług 0-700, natomiast 30 min. dotyczy dialerów.
    Jednak nie zmienia to w żaden sposób logiki mojego zapisu.

    Czas połączenia do usług audioteksowych jest ograniczony. Zgodnie z
    podpisaną umową ograniczenie czasu połączenia jest obowiązkiem usługodawcy.
    Maksymalna długość połączeń jest różna na danych taryfach i jest
    przedstawiona w dokumencie Taryfy i wynosi:

    45 minut dla usług transmisji danych (taryfa 1)
    30 minut dla dialerów (taryfa 5)
    10 minut (taryfa 8)
    15 minut w przypadku usług 0-700 i 20 minut w przypadku usług 0-701 dla
    pozostałych taryf

    Po określonym czasie połączenie powinno być rozłączone i aby dalej korzystać
    z wybranego serwisu, trzeba ponownie wybrać dany numer.

    Więcej informacji na:

    1: Audioteks - najczęściej zadawane pytania. Co to są Usługi Audioteksowe?
    W jaki sposób mogą być świadczone Usługi Audioteksowe? Co to jest infiks?
    Co należy zrobić, by...
    http://www.telekomunikacja.pl/biznes/df/audioteks/fa
    q.php

    2: Audioteks - najczęściej zadawane pytania. Co to są Usługi Audioteksowe?
    W jaki sposób mogą być świadczone Usługi Audioteksowe? Co to jest infiks?
    Co należy zrobić, by...
    http://www.telekomunikacja.pl/biznes/msp/audioteks/f
    aq.php

    3: Audioteks Audioteks to usługi o dwojakim charakterze: informacyjnym
    (0-701) rozrywkowym (0-700) Są one dostępne dla Abonentów telefonii
    stacjonarnej. Zasadą w realizacji tych usług jest podwyższona (w...
    http://www.telekomunikacja.pl/biznes/df/audioteks/in
    dex.php

    4: Audioteks Audioteks to usługi o dwojakim charakterze: informacyjnym
    (0-701) rozrywkowym (0-700) Są one dostępne dla Abonentów telefonii
    stacjonarnej. Zasadą w realizacji tych usług jest podwyższona (w...
    http://www.telekomunikacja.pl/biznes/msp/audioteks/i
    ndex.php

    --
    Pozdrawiam niedowiarku.
    Perła

  • 13. Data: 2002-12-20 14:38:06
    Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl>

    Kris wrote:

    > Nie potrafię też powiedzieć co się dzieje po wyjściu z takiej strony - wg
    > mnie do końca sesji bije licznik jak dla 0700...
    > Może ktoś z tym już miał doczynienia? Jak walczyć?

    Proponuję lekturę:
    http://www.telefonia.skonet.pl/modules.php?name=News
    &file=article&sid=50

    --
    TOM
    TS635-RIPE LAN/MAN BAFH

  • 14. Data: 2002-12-23 18:36:31
    Od: "WoLF" <w...@w...org>

    Użytkownik "Pearl" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:atv3fu$jbe$1@news.tpi.pl...

    > Nie podam, bo robiłem to w lecie, poza tym głupotą byłoby zapamiętywanie
    > tych adresów, tym bardziej, że cel miałem inny.

    Nie jest mozliwe "samoinstalowanie" sie programów bez wiedzy uzytkownika
    tylko poprzez wyswietlenie strony www
    (pomijam pewny dziury zabezpieczen pewnych wersji IE, bo to nie dotyczy tych
    przypadków)

    > potem
    >
    > Tak trudno pojąć, że uruchomienie ładuje się do Autostartu?

    Nie, to ze po uruchomieniu program moze rozne rzeczy poprzestawiac to
    oczywiste.
    Niemozliwym jest ze znalazleś taki dialer który po uruchomieniu się nie
    łaczy, a tylko robi wpis do autostartu i nie łaczy, i czeka na restart by po
    nim sie podstepnie bez pytania o zgode łaczyć z 0700

> [...]
    niedłuższe
    > niż 15 min., tzn., że rozłączyliśmy się sami lub nas rozłączyła

    Zrozumialem tylko ze masz problemy ze zrozumieniem znaczenia słow
    "Obowiązkiem TP jest rozłączanie połączeń 0700 po upływie 15 min"
    mylisz "po" z "przed" :o)

    > Moja pomyłka dotyczy tylko maksymalnego czasu. Zamiast 15 min. powinno być
    > 30 min.

    O !
    I dlatego tez wolałem: "Niemozliwe !" :o)

    > Pozdrawiam niedowiarku.

    pozostaję w szacunku, ciagle nie zmieniony
    :o)

  • 15. Data: 2002-12-23 18:38:50
    Od: QLogic <e...@...stopce>

    Cz, 19 gru 2002 08:27:20 GMT osobnik "Adam Szendzielorz"
    <a...@N...konta.pl> wstukal:

    > Dialer, bo tak nazywa sie ten maly programik, ktory zmienia ustawienia
    > polaczenia
    > dial-up'u w Twoim systemie (podmieniajac istniejacy numer 0202122 na
    > 0700...)
    > jest uruchamiany przez Ciebie, z pelna (przynajmniej teoretycznie)
    > swiadomoscia, co robi i czym moze to sie skonczyc.

    Nie koniecznie. Stronę można tak spreparować żeby automatycznie (poprzez
    dziury w przeglądarkach) uruchomiła program (co prawda z określonej
    lokalizacji, ale zawsze)

    QLogic
    cdr[at]o2[dot]pl

  • 16. Data: 2002-12-23 18:38:57
    Od: QLogic <e...@...stopce>

    Pt, 20 gru 2002 14:38:02 GMT osobnik "Pearl"

    > Nie podam, bo robiłem to w lecie, poza tym głupotą byłoby
    > zapamiętywanie tych adresów, tym bardziej, że cel miałem inny.

    To coś Ci się zdawało, albo to guziczki na stronie, czy gdzieś w popupie
    Yes/No i tylko wtedy mogły oba działać tak samo, ale przecież żeby coś
    ściągnąć musisz wyrazić zgodę na to (chyba, że sobie włączyłem automatyczne
    ściąganie).

> [...]
    > niż 15 min., tzn., że połączenia nie rozłączono automatycznie. Jeśli
    > są niedłuższe niż 15 min., tzn., że rozłączyliśmy się sami lub nas

    Automat, to automat. Jak ma 15 min to rozłącza po 15, a nie po 27.

    Aha, i tnij cytaty...

    QLogic
    cdr[at]o2[dot]pl

  • 17. Data: 2002-12-23 21:58:28
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    WoLF pisze:
    >Nie jest mozliwe "samoinstalowanie" sie programów bez wiedzy uzytkownika
    >tylko poprzez wyswietlenie strony www

    Jest możliwe. Jeśli raz zainstalujesz dialera to potem wchodząc na tą
    samą stronę lub stronę, na której jest dialer tej samej firmy
    zainstaluje się on bez pytania o zgodę. Oczywiście pod IE.

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 18. Data: 2002-12-24 08:22:41
    Od: "Andrzej 'Kaszpir' Kaźmirowski" <k...@W...waw.pl>

    > Proponuję lekturę:
    > http://www.telefonia.skonet.pl/modules.php?name=News
    &file=article&sid=50

    A ja - http://www.nowemedia.home.pl/uwaga_dialery.htm

    -- Kaszpir

  • 19. Data: 2002-12-29 21:54:37
    Od: "WoLF" <w...@w...org>

    Użytkownik "Andrzej 'Kaszpir' KaĽmirowski" <k...@W...waw.pl>
    napisał w wiadomości news:au8101$7sh$1@news.tpi.pl...

    > A ja - http://www.nowemedia.home.pl/uwaga_dialery.htm

    "Inaczej prezentować się będzie stan faktyczny, gdy internauta świadomie
    nawiąże połączenie, lecz nieświadomie uruchomi dialer."

    Nie ma takiej mozliwosci, bez wiedzy (więc i zgody) uzytkownika nie jest to
    mozliwe.

    A nawiasem mówiąc, poruszanie sie w Internecie IMHO wymaga rownie istotnych
    umiejetnosci co np jazda samochodem, bo i w jednym i w drugim przypadku brak
    pewnych wiadomosci i podstawowej praktyki moze spowodowac zdarzenia przykre
    zarówno dla uzytkownika jak i dla osób postronnych.

    A kto sie wypuszcza w internet bez takich podstaw, zawsze moze gdzies w jego
    otchłaniach natknać sie na cos niespodziewanego i nie zawsze miłego :o)

  • 20. Data: 2002-12-30 12:53:24
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako "WoLF" <w...@w...org> w artykule
    <news:aun8m8$p7i$2@news.tpi.pl> pisze:
> [...]
    > nawiąże połączenie, lecz nieświadomie uruchomi dialer."
    >

    > Nie ma takiej mozliwosci, bez wiedzy (więc i zgody) uzytkownika nie jest

    Wiedza i zgoda użytkownika sprowadza się do kliknięcia na obrazek/tekst
    "Click here to start download..." w celu osiągnięcia pożądanego dlań
    rezultatu (ściągnięcia dużego obrazka z panienką / pliku mp3 / cracka itp.),
    a że skrypt podpięty pod link ściąga i instaluje dialera...

> [...]
    > przypadku brak pewnych wiadomosci i podstawowej praktyki moze spowodowac
    > zdarzenia przykre zarówno dla uzytkownika jak i dla osób postronnych.

    Oczywiście, najlepiej podejść paranoicznie[1] i ustawić maksymalny poziom
    zabezpieczeń w swoim Internet Explorerze.

    > A kto sie wypuszcza w internet bez takich podstaw, zawsze moze gdzies w
    > jego otchłaniach natknać sie na cos niespodziewanego i nie zawsze miłego
    > :o)

    Ale nawet mając takie podstawy i ustawiając monitowanie o uruchomienie
    każdego skryptu czy kontrolki Activex bez podglądu źródeł nie da rady
    stwiedzić, co dany skrypt właściwie robi - czy ściąga właściwy plik i tylko
    to, czy też może ściąga dialera.
    Uruchamianie skryptów w debuggerze chyba nie należy do podstawowych
    umiejętności nawet zaawansowanego użytkownika.

    [1] Tymczasem rzeczywistą paranoją jest to, że prawie wszyscy idą na
    komercję i podczepiają skrypty/kontrolki pod niemal każdy link. W skrajnym
    przypadku co klik to kilka nowych okien z reklamami, a zamykanie ich
    powoduje otwarcie kilku kolejnych. Wkrótce chyba wrócimy do internetu
    text-only...

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (z->h w adresie z nagłówka)
    http://www.harbour.pl.eu.org/clipper/clipper_mini_fa