    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <60241e97$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <602427d8$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <60258592$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: TOP261EN nie startuje
    Date: Fri, 12 Feb 2021 13:40:48 +0100

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 10.02.2021 19:37, Mirek wrote:
    >Jak już znowu do tego zaglądnąłem, to poświęciłem się i rozrysowałem
    >kawałek schematu:
    >http://www.imagebam.com/image/905ded1369758268
    >Napięcia takie jak zmierzyłem.

    >Na pinie C są oscylacje 4,8-5.9V, ale na drenie nic się nie dzieje.
    >Na pinie V mam jakieś 2,8V. Co jeszcze potrzeba? Uszkodzony klucz?
    >Scalak jest nowy, włączałem przez żarówkę 100W - lekko tylko
    >rozbłyskuje przy ładowaniu się kondensatora.

    Sadzac po datashicie - wlacza sie soft start.
    Na drenie chyba jednak cos dzieje, przynajmniej sporadycznie, skoro
    zarowka blyska, a 5.5V w ukladzie jest.

    "When the CONTROL pin voltage VC reaches
    approximately 5.8 V, the control circuitry is activated and the
    soft-start begins. The soft-start circuit gradually increases the
    drain peak current and switching frequency from a low starting
    value to the maximum drain peak current at the full frequency
    over approximately 17 ms.

    If no external feedback/supply
    current is fed into the CONTROL pin by the end of the soft-start,
    the high voltage current source is turned off and the CONTROL
    pin will start discharging in response to the supply current
    drawn by the control circuitry.

    If the power supply is designed
    properly, and no fault condition such as open loop or shorted
    output exists, the feedback loop will close, providing external
    CONTROL pin current, before the CONTROL pin voltage has
    had a chance to discharge to the lower threshold voltage of
    approximately 4.8 V (internal supply undervoltage lockout
    threshold)."

    Wyglada to na prawidlowe zachowanie, tylko jakby ten srodkowy
    transoptor nie dzialal.

    Moze uszkodzenie w obwodzie zasilanym?

    Bo transoptor ... one sie raczej nie psuja ...

    Testowo - dolutuj dwa kable do rezystora 100k czy nozek 3/4
    transoptora, podlacz jakis potencjometr - przy mniejszym oporze
    powinno ruszyc, nawet z jakims sladem stabilizacji napiecia.

    Tylko ostroznie z dotykaniem - bo do sieci podlaczony.

    J.