  • 31. Data: 2016-04-05 18:26:25
    Temat: Re: TME... czegoś tu nie rozumiem...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:ne0kjq$8r9$1@node2.news.atman.pl...

    > No to masz: do sterowania ciśnieniem, "high reliability".
    > Popatrz ile R15 potrafi kosztować (fakt, trochę pradu potrafi przez styki
    > dać), a ma "tylko" 12 000 przełączeń na godzinę, a ten ma 180 000.

    Przełączeń, to mi tak dużo nie trzeba...

    > Czy to wystarczy żeby uzasadnić cenę? Nie wiem, ale wcale by mnie to nie
    > zdziwiło.
    > Może zamiast takiego czegoś weź po dwa IM06 zwyczajnie albo podobne.

    Jeszcze zobaczę, jak ostatecznie to rozwiążę, może jakieś subminiaturowe
    1PDT x4, może kontaktrony, nie przyjąłem jeszcze ostatecznie, jakimi
    przekaźnikami się posłużę. Będę jednak dążyć do tego, aby wszystkie
    przekaźniki były jednakowe, aby nie zgadywać, jaki muszę kupić, gdy jakiś
    padnie (czego raczej nie przewiduję).

    > Możesz je po obu stronach płytki wlutować (są wersje SMD - używam takich).
    > Bardzo zacne przekaźniki. Chyba dwa były padnięte z jakichś

    No, sympatycznie wyglądają.

    > 3000 i to od razu po wlutowaniu. A może jeden? Pozostałe po prostu
    > działają (tylko diody mają na stykach dodane żeby obciążenie indukcyjne
    > przełączały).

    Moje będą przełączały cewki innych...

    > Tylko ich ceny mocno zależą od dostawcy.

    Polskie znalazłem po ok. 15 złotych sztuka, a potrzebny mi hurt po ok. 8.5,
    w Farnellu. Dalej nie szukam, bo teraz i tak... no...

    > Relpol ostanio też pokazywał jakieś maleństwa tego rodzaju.

    Zajrzałem, ale informacyjnie ich strona jest dla mnie nikłej wartości.
    Trochę, jakby mi po stole chodził gawron ze sraczką (odchowałem kiedyś
    takiego malucha u śp. Babci) i gdzie pruknie, to dokładnie kopiujemy i
    robimy z tego stronę WWW... Jak we współczesnym budownictwie. Relpol kusi,
    ale chciałem wybadać czy i jakie 4PDT mają... nie udało się tego
    jednoznacznie określić. Może spróbuję 2PDT, ale to mi powiększy objętość i
    koszt układu. Jak trzeba, to trzeba, choć wolałbym uniknąć dzielenia funkcji
    jednego przekaźnika na dwa... Zobaczymy.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 32. Data: 2016-04-05 18:33:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-04-05 o 16:02, ACMM-033 pisze:

> [...]
    >000.

    >Czy to wystarczy żeby uzasadnić cenę? Nie wiem, ale wcale by mnie to

    To by moglo uzasadnic, jesli ktos potrzebuje naprawde szybki
    przekaznik.
    Przy czym raczej taki, co przelacza w 20ms, niz te 180 tys/h, bo 10
    mln przelaczen to sie wyczerpie po 55 h pracy :-)
    Czyli powiedzmy dwa kanaly mierzone szybko po sobie co minute.
    Albo przelaczenie zasilania w UPS.

    Tylko - do szybkich pomiarow to bym uzyl kontaktronow (czasy rzedu
    1ms).
    Do UPS to z kolei za slaby.

    Dalej idac - on wyglada jak MT12. Byc moze te 20ms osiaga sie w tej
    konstrukcji bez trudu.

    TE robi podobne ale DPDT
    http://www.tme.eu/pl/details/v23047a1024a501/przekaz
    niki-elektromagn-miniaturowe/te-connectivity/1-13932
    58-5/
    http://www.tme.eu/pl/details/rp421012/przekazniki-el
    ektromagn-miniaturowe/te-connectivity/6-1393234-7/

    ten tanszy ma czasy ponizej 10ms, ten drozszy - nie wiadomo.
    I mozliwosc pracy 1200/min ... no, to tylko 72 tys/h.

    A czemu drozszy - tez nie bardzo widze :-)
    Na oko konstrukcja bardzo podobna.

    Oprocz tego TE robi mase przekaznikow DPDT jeszcze mniejszych i
    jeszcze tanszych.

    No ale jest jeszcze ten
    http://www.tme.eu/pl/details/v23054d1020f104/przekaz
    niki-elektromagn-miniaturowe/te-connectivity/9-13938
    12-3/

    Zalet w dokumentacji jakos nie widze. Nawet wolnieszy, choc niby 50
    przelaczen/s wyrabia.
    IMO - przestali produkowac, a maja swietne zastosowanie i odbiorcy
    placa bez plakania.
    A moze po prostu trzeba do nich zadzwonic, spytac sie czemu tak drogo
    i ile naprawde bedzie 1000 kosztowal.

    J.

  • 33. Data: 2016-04-05 19:01:29
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-04-05 o 13:19, sundayman pisze:
    > Ale jak patrzę na ceny gdzie indziej, to jest jeszcze drożej :
    >
    > http://www.digikey.ca/product-detail/en/te-connectiv
    ity-potter-brumfield-relays/7-1393808-3/7-1393808-3-
    ND/2398272

    > http://pl.mouser.com/ProductDetail/TE-Connectivity-A
    xicom/7-1393808-3/?qs=FT0qJ7ezHL829AAd8Fcfkg%3D%3D

    > znaczy, to kosmiczny przekaźnik jest...

    Może do pomiarówki. Jakieś ekstremalnie małe termosiły.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 34. Data: 2016-04-06 08:32:46
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-04-05 o 18:26, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > Przełączeń, to mi tak dużo nie trzeba...

    To znaczy że za dobry przekaźnik... I za drogi.

> [...]
    >
    > Polskie znalazłem po ok. 15 złotych sztuka, a potrzebny mi hurt po ok.
    > 8.5, w Farnellu. Dalej nie szukam, bo teraz i tak... no...

    Gdzieś miałem zrobioną listę tego, co w zamian można użyć.

> [...]
    > i koszt układu. Jak trzeba, to trzeba, choć wolałbym uniknąć dzielenia
    > funkcji jednego przekaźnika na dwa... Zobaczymy.

    RSM850... W TME droższe niż IM06, większe, a nic w zamian nie dają. Póki
    co poczekam. Tej samej wielkości są tu:
    https://www.maritex.com.pl/pl/przekaznik-smt-2-biego
    wy-2a/NGPS5V-i-23831-c-21509

    Pozdrawiam

    DD

  • 35. Data: 2016-04-06 08:43:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]

    > Może zamiast takiego czegoś weź po dwa IM06 zwyczajnie albo podobne.
    > Możesz je po obu stronach płytki wlutować (są wersje SMD - używam takich).

    Zajrzałem do pdf-a który ma Farnell.
    Nie znajduję (ale może za słabo szukam) jednoznacznej informacji, że może
    pracować dla małych prądów.
    Podają wprawdzie jakąś wytrzymałość dla I<10mA, ale z rysunku by wynikało,
    że zalecany prąd >100mA.
    Wiesz coś o minimalnym prądzie styków?

    Właśnie ze względu na możliwość pracy od 1mA używam RSM822N bo nie wiem jak
    ktoś obciąży moje wyjścia.
    Uczuliłem się na to, gdy jakaś firma wykonała mechanikę (silniczki, krzywki,
    mikroswitche (standardowe)) do której my wstawialiśmy sterowanie. Po roku
    wymieniali wszystkie mikroswitche na pracujące od 1mA.
    P.G.

  • 36. Data: 2016-04-06 10:50:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
    > RSM850... W TME droższe niż IM06, większe, a nic w zamian nie dają. Póki
    > co poczekam. Tej samej wielkości są tu:
    > https://www.maritex.com.pl/pl/przekaznik-smt-2-biego
    wy-2a/NGPS5V-i-23831-c-21509

    Widzę, że prezentują się interesująco...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 37. Data: 2016-04-07 08:31:44
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-04-06 o 08:43, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > Zajrzałem do pdf-a który ma Farnell.

    Farnell ma przynajmniej 3 różne wersje pdf-a ;)
    W tym starą - dużą.

> [...]
    > może pracować dla małych prądów.
    > Podają wprawdzie jakąś wytrzymałość dla I<10mA, ale z rysunku by

    To są naprawdę fajne przekaźniki. Możesz sprawdzić np tu:

    http://www.te.com/usa-en/product-2-1462037-3.html#pd
    p-docs-features

    Czemu tego w pdf-ie nie ma wprost - nie wiem. Gdzieś tam się tłumaczą że
    to jest funkcja różnych parametrów i tak naprawdę to trudno podać
    konkretną wartość... Ale dla innych przekaźników potrafią podać
    konkretną wartość w pdf-ie.
    W każdym razie mają styki pokryte jakimś świństwem, bo inaczej to by
    inne prądy były podane. To jest zupełnie inna klasa przekaźników niż te
    popularne u nas... Długo się zastanawiałem nad nimi i pola mam
    przygotowane również pod G6S Omrona, ale IM06 są fajniejsze, szczególnie
    że jest wersja 5A, chociaż na oczy nie widziałem (wydaje mi się, że
    gdzieś kiedyś ktoś mi oferował, ale za jakieś ciężkie pieniądze). Pola
    pod te większe przygotowałem na wszelki wypadek, bo miałem wątpliwości
    czy te maleństwa będą w stanie faktycznie przepuścić takie prądy...
    Teraz już nie mam.
    Axicom/TE też robi odpowiedniki (przynajmniej w sensie rozstawu nóg)
    G6S (V23079 albo P2), ale minimum to 10mA.
    Omron też nie podaje minimalnego prądu, ale sądząc z materiału styków to
    jednak trochę tego powinno być.

> [...]
    > krzywki, mikroswitche (standardowe)) do której my wstawialiśmy
    > sterowanie. Po roku wymieniali wszystkie mikroswitche na pracujące od 1mA.

    Ciekawe... to nie prościej było podnieść prąd?

    Pozdrawiam

    DD

  • 38. Data: 2016-04-07 09:53:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ciekawe... to nie prościej było podnieść prąd?

    I tak największą robotę mieli z rozwiercaniem zanitowanych stalowych obudów
    :). A czy potem mieliby zmieniać jakieś oporniki, czy mikroprzełączniki to
    już drobiazg.

    Wymóg był taki, że 50 urządzeń ma w przypadku zaniku zasilania pracować
    (przy założeniu 10 uruchomień silniczków/dobę w każdym) 48h.
    A ja sobie dodatkowo założyłem, że nie będę wymagał baterii kilku
    akumulatorów samochodowych tylko zmieszczę się w jednym 7Ah i to przy
    założeniu, że po kilku latach będzie miał połowę pojemności. Najwięcej się
    naszukałem stabilizatora 5V o małym Iq bo początkowo XC6216D50 wydał mi się
    za drogi, ale nic innego nie znalazłem. Iq stabilizatora (x 50) było głównym
    stałym upływem (uśpiony procesor brał chyba mniej).
    Ogólnie stale pobierany prąd na urządzenie liczył się w uA a nie mA.
    Dlatego prąd testujący styki był 1mA i puszczany tylko wtedy, gdy trzeba, a
    tam gdzie trzeba cały czas to puszczany na kilka us co kilka ms. P.G.

  • 39. Data: 2016-04-14 22:35:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
    >Przeszukuję sieć, pod kątem możliwości nabycia dużej, ok. 250-300
    >sztuk przekaźników w układzie 4PDT, możliwie najmniejszych, możliwie
    >najtańszych, prądy przełączane będą nikłe, może do 100-200 mA.

    Tak apropos - przyuwazylem gdzies w sklepie - Fujitsu, FRL-costam,
    warto by sprawdzic dostepnosc i cene w hurcie.

    A google pokazuje

    http://www.ebay.com/itm/LOT-OF-FUJITSU-4PDT-VDC-COIL
    -RELAYS-a-/361447162212
    http://www.ebay.com/itm/Potter-and-Brumfield-4PDT-Ic
    e-Cube-Relay-24-VDC-Coil-KHP17D11/201432492443
    Potter & Broomfield

    http://www.infoelektronika.home.pl/sklep/pl/p/DS4E-S
    -DC5V-Przekaznik-elektromagnetyczny-4PDT/29939

    Czyli - przekazniki 4PDT sa, nawet niedrogie.

    Ciekawe wiec o co tu chodzi:
    http://www.tme.eu/pl/details/v23154d0720c410/przekaz
    niki-elektromagn-miniaturowe/te-connectivity/7-13938
    08-3/

    Koncowka serii, czy faktycznie jakies super ...

    J.

  • 40. Data: 2016-04-15 23:58:31
    Temat: Re: TME... czego? tu nie rozumiem...
    Od: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>

    ACMM-033 <v...@i...pl> wrote:

> [...]
    > Elementy inne ni? przeka?niki i przyciski tylko tam, gdzie przeka?nik nie
    > zrobi tego, co chc?, np. ograniczenie pr?du diodce LED, sama diodka, czy
    > ?ar?wka, je?li si? uda, to licznik te? na przeka?nikach, a wy?wietlanie
    > ruch?w mo?e na ma?ych ?ar?wkach?. Pod?wietlenie przycisk?w chc? powt?rzy? na
    > wi?kszej planszy wi?kszymi lampkami.
    > A czemu a? tyle ich? Bo lubi?, jak klapi? (Poza tym, nie wiem, czy nie b?d?
    > oszcz?dniejsze pr?dowo, ni? TTLe). Jak mia?em zrobione zadania i mi si?
    > chcia?o spa? na centrali, to laz?em tam, gdzie przeka?niki najbardziej

    Jak rozmiem chcesz pokazac ile elementow mozna oszczedzic uzywajac
    Arduino. Co do poboru mocy to standartowy TTL to srednio 10mW
    na bramke. Ale nie wiem gdzie to kupic, w popularnych miejscach
    jest LS-TTL ze srednia 2mW na bramke i HC ktory ma pomijalnie
    maly statyczny pobor mocy. Liczac ze przekaznik srednio
    zastapi dwie bramki, to ciezko Ci bedzie wygrac ze standartowym
    TTL. Te przekazniki od ktorych zaczeles watek maja cewke cos
    kolo 700mW a potrzebowalbys kolo 40mW (zakladajac ze przecietnie
    polowa jest wlaczona) zeby dorownac standartowemu TTL. No a
    z HC to nie masz szans.

    Fajnie ze chce Ci sie cos robic, ale nie ma sie co oszukiwac
    ze przekazniki oszczedza prad.

    --
    Waldek Hebisch