eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTIR-y rozjadą polskie drogi
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 66

  • 41. Data: 2011-02-03 12:52:54
    Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    J.F. napisal:
    > Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ?

    Przeładowanie o 4,7%

    Destrukcja drogi zwiększona o 32%.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek


  • 42. Data: 2011-02-03 13:40:01
    Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi
    Od: Zakomar <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-03 11:04, PaPi pisze:
    >> A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i
    >> niech dorzucaja chocby po 500zl, byle czesto.
    >
    > Po 500zl ?
    > Smieszny jestes :-) Mandat za przeladowanie to powinno byc kilka tysiecy
    > zlotych - bo tej skali degradacje moze spowodowac przejazd jednego
    > przeladowanego samochodu.

    Aktualnie kary potrafią sięgnąć kilkudziesięciu tysięcy złotych. Z rok
    temu zaprzyjaźniony przewoźnik z 2 kontenerami na ramie, przeładowany
    ponad 30 ton dostał karę około pln 80.000.

    liczą każdy kg nadwagi i ilość kilometrów pokonanych (z listu przewozowego).

    --
    Pozdrawiam
    Zakomar


  • 43. Data: 2011-02-03 13:55:57
    Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2011 11:52:54 +0000 (UTC), Jacek_P wrote:
    >J.F. napisal:
    >> Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ?
    >Przeładowanie o 4,7%
    >
    >Destrukcja drogi zwiększona o 32%.

    Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t,
    to nawet przy tej przeladowanej ciezarowce bylaby ze trzy razy
    trwalsza niz normalnie.

    To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x
    drozej ?

    J.



  • 44. Data: 2011-02-03 13:57:40
    Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2011 12:43:56 +0100, Tomek wrote:
    >> I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza
    >> wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc
    >> drog jest u nas do d*
    >>
    >Wlasne? Wiekszosc jest w leasingu...

    Mowisz ? I co te banki robia z nimi po trzech latach - na zlom czy za
    granice sprzedaja ?
    Bo wlasciciel jak rozumiem tego szrota juz nie chce ?

    J.


  • 45. Data: 2011-02-03 14:03:51
    Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Feb 2011 11:04:01 +0100, PaPi wrote:
    >> A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i
    >> niech dorzucaja chocby po 500zl, byle czesto.
    >
    >Po 500zl ?
    >Smieszny jestes :-) Mandat za przeladowanie to powinno byc kilka tysiecy
    >zlotych - bo tej skali degradacje moze spowodowac przejazd jednego
    >przeladowanego samochodu.

    Wiesz jak to mowia - nieuchronnosc.

    Jak codziennie zaplaci 500zl, a moze nawet co 50km, to szybko zacznie
    sam sprawdzac wage przy zaladunku.
    A dwoch ludzi z waga na sluzbie to chyba nie tak drogo jak na koszt
    miejskich drog ?

    J.



  • 46. Data: 2011-02-03 14:09:05
    Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Feb 2011 11:02:29 +0100, PaPi wrote:
    >>> Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleźli
    >>> takiej wagi aby zdjęcia były prawomocne. Była jakiś czas waga która
    >>> wyświetlała kierowcom przekroczenie ale nie miała sensu.
    >>
    >> Bo zwazenie pojazdu w czasie jazdy jest trudne, a u nas niemozliwe.
    >> Tylko celnicy tak potrafia, bo na nich nie ma bata :-)
    >
    >No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991
    >roku. Widzialem wtedy automat z waga przed wjazdem na autostrade i na most.

    A kasy tam od razu nie inkasowal ?
    Oczywiscie mozna i tak, tylko ze wtedy przepusci jedna ciezarowke co
    30 sekund. Jak wystarczy to swietnie, jak nie to trzeba bedzie pojsc w
    koszty - trzy stanowiska, cztery - na A4 jest chyba 8 a i to za malo,
    choc na same ciezarowki wystarczy mniej :-)

    I po co te koszta, zeby sie przekonac ze nikt nie przeciaza ?
    Bo jak juz bedzie automat, to nie beda przeciazac :-)

    J.



  • 47. Data: 2011-02-03 14:13:16
    Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
    Od: PaPi <...@...3>

    >> Destrukcja drogi zwiększona o 32%.
    >
    > Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t,
    > to nawet przy tej przeladowanej ciezarowce bylaby ze trzy razy
    > trwalsza niz normalnie.


    Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takie
    pojazdy ?

    > To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x
    > drozej ?

    Nie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu.
    Drogi projektuje sie i wykonuje pod jezdzace zgodnie z prawem pojazdy w
    Polsce a nie pod te, ktore prawo lamia.


  • 48. Data: 2011-02-03 14:34:34
    Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Feb 2011 14:13:16 +0100, PaPi wrote:
    >>> Destrukcja drogi zwiększona o 32%.
    >> Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t,
    >> to nawet przy tej przeladowanej ciezarowce bylaby ze trzy razy
    >> trwalsza niz normalnie.
    >
    >Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takie
    >pojazdy ?

    Zeby nie psuly co dwa lata :-)

    >> To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x
    >> drozej ?
    >Nie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu.

    To moze jednak byloby z sensem, skoro taka droga jest tylko troche
    drozsza, a starcza na wielokrotnie dluzej, nawet dla dopuszczalnych
    ladunkow ?

    J.


  • 49. Data: 2011-02-03 14:47:53
    Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
    Od: PaPi <...@...3>

    >> Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takie
    >> pojazdy ?
    >
    > Zeby nie psuly co dwa lata :-)

    Dlaczego zatem w Polsce nie projektuje sie drog pod predkosci projektowe
    250 km/h ?
    Dlaczego nie projektuje sie drog nie na 50 a na 75 ton ?

    >>> To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x
    >>> drozej ?
    >> Nie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu.
    >
    > To moze jednak byloby z sensem, skoro taka droga jest tylko troche
    > drozsza, a starcza na wielokrotnie dluzej, nawet dla dopuszczalnych
    > ladunkow ?

    Podejscie zupelnie bez sensu. Jak wszedzie sa jakies wartosci graniczne.
    I to wartosci graniczne dopuszczalne prawem stanowia o tym jak wymiaruje
    sie dany projekt.
    Dlatego drog nie projektuje sie po to by poruszac sie po nich
    bezpiecznie na calym odcinku z predkoscia 250 km/h.


  • 50. Data: 2011-02-03 15:06:12
    Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Feb 2011 14:47:53 +0100, PaPi wrote:
    >>> Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takie
    >>> pojazdy ?
    >> Zeby nie psuly co dwa lata :-)
    >Dlaczego zatem w Polsce nie projektuje sie drog pod predkosci projektowe
    >250 km/h ?

    No, dlaczego to nie wiem. Ale tym to niech sie moze Trybunal Stanu
    zajmie i odpowiedni minister niech sie tlumaczy dlaczego :-)

    >Dlaczego nie projektuje sie drog nie na 50 a na 75 ton ?

    No bo wtedy starczylyby na tysiac lat, a to chyba za dlugo :-)

    >> To moze jednak byloby z sensem, skoro taka droga jest tylko troche
    >> drozsza, a starcza na wielokrotnie dluzej, nawet dla dopuszczalnych
    >> ladunkow ?
    >
    >Podejscie zupelnie bez sensu. Jak wszedzie sa jakies wartosci graniczne.
    >I to wartosci graniczne dopuszczalne prawem stanowia o tym jak wymiaruje
    >sie dany projekt.

    A potem nie ma zapasu na zmiany w prawie, np nie mozna podniesc
    predkosci, bo drogi zle zaprojektowane :-P

    Na szczescie ta predkosc projektowa to jakies nieporozumienie :-)

    J.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: