  • 61. Data: 2011-02-04 10:05:53
    Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi
    Od: Zakomar <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-03 18:33, Jacek_P pisze:

    > Jesteś pewny, że nie jest to ściema? Bo właśnie ten poziom kar
    > kwestionował NSA jako 'nieludzki'. Oficjalnie było to wyrażone
    > typowym prawniczym slangiem.

    jestem pewien

    Zakomar

  • 62. Data: 2011-02-04 10:15:16
    Od: Zakomar <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-03 23:58, PMG pisze:

    > To pewnie ten sam przewoźnik co ma mercedesa wartego 10 mln euro. Suma
    > kar pieniężnych nałożonych podczas jednej kontroli nie może przekroczyć
    > 15 tys zł w przypadku kontroli na drodze

    kara nie jest nakładana 'na drodze' a w drodze decyzji administracyjnej.
    Przeładowany kierowca często nie wie jaką karę otrzyma, a dopiero
    przewoźnik otrzymuje stosownego dokumenty.

    Poczytaj sobie ustawę o Drogach Publicznych z 21.03.1985 z późniejszymi
    zmianami. Kwota jest kalkulowana w zależności od przekroczonych limtów
    (przekroczenie DMC i nacisków na osi się sumują!) i ilości pokonanych
    kilometrów.

    Zakomar

  • 63. Data: 2011-02-04 10:26:25
    Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
    Od: Zakomar <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-03 23:26, to pisze:
    > begin Zakomar

    > Nic nie poupada, może można mniej wozić, ale za niższe są koszty pracy,
    > serwisowania ciężarówek itp.

    Jeżeli samochody zamiast 24t miałyby wozić po 10t (jak to wcześniej
    napisałeś) to policz sobie w skali gospodarki jakie to są wydatki. O ile
    musiałaby podrożeć żywność i inne artykuły.

    > Jeśli tak jest to oczywiście głupota.

    Takich kwiatków jest więcej. W cywilizowanych krajach do wożenia
    ładunków ponadnormatywnych czy ciężkich kontenerów stosuje się barki
    rzeczne. Polska mimo posiadania wg niektórych speców najlepszego w
    Europie układu rzecznego, kompletnie tego nie wykorzystuje. Zaniedbane
    są inwestycje w Odrę i Wisłę. Wisła to w ogóle woła o pomstę do nieba. Z
    kolei sytuacja na Odrze pogarsza się z roku na rok.

    Dalej kolej. Totalny brak infrastruktury w porównaniu do krajów wyżej
    rozwiniętych i co gorsza brak widoków na inwestycje. Wszystkim marzą się
    "tiry na tory" ale nikt nie mówi, że w naszej sytuacji jest to
    niewykonalne. Z portów w Gdańsku i Gdyni tak na prawdę regularnie
    (codziennie) chodzą tylko pociągi do Sławkowa (PCC). Niestety żeby to
    miało ręce i nogi takich regularnych połączeń w inne regiony kraju
    musiałoby być znacznie więcej.

    Dwa powyższe sprawiają (nie zapominając o braku infrastruktury
    drogowej), że myślenie o rozwoju gospodarki morskiej to mrzonki. Kolejne
    rządy nie zrobiły NIC. Mamy w Gdańsku terminal kontenerowy, który
    aspiruje do bycia hubem na Bałtyku i w rejonie Europy
    Środkowo-Wschodniej. Niestety bez rozwiniętego systemu transportu
    rzecznego, kolejowego i drogowego można o tym zapomnieć. Ludzie będą
    dalej bez pracy.

    Zakomar

  • 64. Data: 2011-02-05 00:03:17
    Od: PMG <p...@p...pl>

    W dniu 2011-02-04 10:15, Zakomar pisze:

    > kara nie jest nakładana 'na drodze' a w drodze decyzji
    > administracyjnej. Przeładowany kierowca często nie wie jaką karę
    > otrzyma, a dopiero przewoźnik otrzymuje stosownego dokumenty.

    Dokładnie powinno być tak: kara jest nakładana decyzją administracyjną,
    na skutek kontroli przeprowadzonej na drodze. Nie napisałem, że kara
    jest nakładana na drodze.

> [...]
    > przekroczonych limtów (przekroczenie DMC i nacisków na osi się
    > sumują!) i ilości pokonanych kilometrów.

    Tak się składa, że znam tą ustawę i tak się składa, że wykonuje m.in.
    transport ponadnormatywny. Niestety składa się też tak, że zostałem
    ukarany za kretyna kierowcę do spółki z pilotem. Skończyło się
    zezwolenie a oni jechali dalej zestawem przeładowanym 35t i 2 metry za
    długim. Kara wyszła o ile pamiętam ok 13 tys. (przekroczona masa,
    naciski, długość).

    Na podstawie cytowanej przez Ciebie ustawy wylicz mi proszę skąd się
    wzięło to 80 tys.?

  • 65. Data: 2011-02-06 20:10:21
    Od: Zakomar <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-05 00:03, PMG pisze:

> [...]
    > zezwolenie a oni jechali dalej zestawem przeładowanym 35t i 2 metry za
    > długim. Kara wyszła o ile pamiętam ok 13 tys. (przekroczona masa,

    Pytanie podstawowe - o 35t była przekroczona DMC, a o ile były
    przekroczone naciski na osie? Przy naczepach pod transport
    ponadgabarytowy akurat nacisk na osie nie musiał być mocno przekroczony.
    A według rzeczonej ustawy to właśnie przekroczenie nacisku na osie jest
    najbardziej bolesne.

    > Na podstawie cytowanej przez Ciebie ustawy wylicz mi proszę skąd się
    > wzięło to 80 tys.?

    Napiszę jeszcze raz. Kara wynika nie tylko z samego przeważenia czy
    przekroczenia rozmiarów ale również z pokonanego dystansu. Przy jej
    ustaleniu masz więc tyle czynników, że dokładnej kary nie sposób
    policzyć _dokładnie_. Kierowca wiózł 2 kontenery 20' z kamieniem. Z
    reguły jeden tak kontener już jest przeładowany. Dodatkowo często
    dokumenty pokazują 25t, a rzeczywista waga ładunku bywa znacznie wyższa
    (i do 30t). Lekko licząc miał więc 50t ładunku + 4,5t tara 2 x 20' +
    waga zestawu (z 16-17t). Wagę całkowitą masz już więc ponad 70t (w
    zależności od ilości osi czy daty rejestracji pojazdu DMC może wynosić
    dla transportu intermodalnego 40-44t). Do tego dystans - Gdynia -
    Kraków. Nie mam natomiast wiedzy ilu osiowy był ciągnik, a przy liczeniu
    kary byłaby to bardzo ważna informacja.

    Zakomar

  • 66. Data: 2011-02-10 21:25:29
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Feb 2011 11:02:29 +0100, PaPi <...@...3> wrote:

    >No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991
    >roku. Widzialem wtedy automat z waga przed wjazdem na autostrade i na most.

    Taka waga była kiedyś przed Mszczonowem, jadąc w stronę Warszawy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280