eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleTDM 850 vs B12 SRe: TDM 850 vs B12 S
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: kocyk <k...@Z...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: TDM 850 vs B12 S
    Date: Mon, 10 Aug 2009 11:09:16 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 259
    Message-ID: <h5oo3q$vkn$1@news.onet.pl>
    References: <h597r5$74i$1@inews.gazeta.pl> <h5982e$8dc$1@inews.gazeta.pl>
    <h5elvh$qpl$1@news.onet.pl>
    <d...@r...googlegroups.com>
    <h5gti7$ob6$1@news.onet.pl>
    <1...@o...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-58-190.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1249895355 32407 77.253.58.190 (10 Aug 2009 09:09:15 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 10 Aug 2009 09:09:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
    In-Reply-To: <1...@o...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:607054
    [ ukryj nagłówki ]

    zbyhoo wrote:
    > On 7 Sie, 11:51, kocyk <k...@Z...pl> wrote:
    >> Ja, ja tak uwazam.
    >
    > wolno Ci. I masz sporo racji. Jednak odnoszac heble B12 do TDM 850
    > (Rychoo pisal o roku ok 2000) to nie ma znaczacych roznic przy
    > codziennej eksploatacji.

    Hura, mamy flejma! No, flejmika, bo ja jednak pisze wylacznie o 900.

    >> Znaczy nie rozumiem, co to jest to niewiadomo co? To samo, co w kazdym
    >> plytkowym motocyklu.
    >
    > Czyli wiecej niz w srubkowym. A juz na pewno dobrze jest zaopatrzyc
    > sie w naciskacz szklanek by wyjac plytke. Przy srubkach wystarcza
    > niewielkie kleszcze badz peseta. Masz srubki - idziesz do garazu i
    > robisz samodzielnie bez kosztow. Plytek tez nie musisz szukac.
    > Odwieczny spor - radziej i drozej plytki czy czesciej i sporo taniej
    > srubki?

    Wiesz, wiekszosc ludzi zwyczajnie wstawia moto do warsztatu i woli to
    robic rzadziej niz czesciej, wsio. Mnie osobiscie, choc umiem i lubie
    grzebac, podobalo sie w yamahach ze nie musze zagladac.

    >> XX tez nie ma. Mnostwo motocykli nie ma. Sa akcesotyjne za normlane
    >> pieniadze, a i bez mozna sobie poradzic.
    >
    > Tak, nie ma. Pewnie, ze mozna sobie poradzic podstawiajac klocek,
    > przetaczajac moto itp tylko po co skoro mozna miec centralke i
    > smarowac lancuch jak bialy czlowiek? Podkreslam, ze chodzi o codzienna
    > eksploatacje, o jakiej pisal kolega Rychoo. W takiej brak centralnej
    > podstawki JEST uciazliwy.

    Nie no, nie robmy jaj, przechylasz drynde na kosie i smarujesz, a mniej
    uciazliwy to jest wal;)
    Ew. za cene podstawki kupujesz scotoilera i masz z bani. Albo,
    zakladajac jezdzenie kilkaset km od domu smarujesz w garazu na podstawce
    motodetail za 20 ojro, hehe.

    >> W zadnym motocyklu nie wyjmuje aku na zime, ale jak sobie przypominam w
    >> tdmie wyjmowal sie zupelnie zwyczajnie.
    >
    > Podalem za kumplem, niegdys posiadaczem i uzytkownikiem 4TX. A aku na
    > zime? Nie kazdy moze miec ogrzewany garaz lub majac nieogrzewany
    > wymieniac aku gdy padnie. Wole wyjac i sie cieszyc jego dlugim zyciem.
    > A ty mozesz nawet oleju nie zmieniac jesli Ci sie nie chce

    Na zime nie zmieniam;) Od razu cie uprzedze, zebys nie zmienial
    bandziora na nowoczesniejszy, bo wydlubanie aku w 14 czy juz wogole w
    fjr to jest makabra. Poza tym dzis nie ma juz takich aku jak kiedys,
    moja pierwsza yuasa wytrzymala 10 lat, moja ostatnia - 3.

    >> Zeby zyskac przeswit? Procedura jest taka sama, jak w kazdym
    >> samochodzie. A sucha miska ma kupe zalet. Np mozna jezdzic bez problemu
    >> z polowa oleju.
    >
    > No to jest bez watpienia zaleta :-) Zaraz zaczna jezdzic z polowa
    > oleju by koszty obnizyc...

    Eee, wiesz ze nie o to chodzi.

    > W poczciwym olejaku zerkasz w okienko i juz wiesz ile masz. W TDM
    > sprawdza sie poziom do 30 sek po zatrzymaniu silnika (podane za
    > tdm.pl) Troche malo jest tego czasu... Przy wymianie trzeba tez
    > pamietac o poluzowaniu srubki w glowicy, w olejaku nic takiego robic
    > nie trza.

    W 900 masz bagnet, jak w aucie, tylko 5cm. Zatrzymujesz sie, czekasz
    chwile, wyjmujesz, patrzysz, wkladasz. Wsio. Do tego stan nie jest
    specjalnie istotny, jak pisalem.
    Natomiast kwestia wymiany, co ile sie wymienia olej w b12? nie co 6kkm
    czasem? To ja wole wymieniac dwa razy rzadzej, za cene poluzowania
    srubki, co zajmuje jakies 4 sekundy.

    > Nie przekonasz mnie, ze uklad smarowania w TDM jest bardziej
    > przyjazny w codziennej eksploatacji. Na pewno nowoczesniejszy, tylko
    > po co komu takie zaawansowanie, jesli nie smiga sie w maks.
    > zlozeniach?

    Do latania na gumie, hehe.

    > Argument przeswitu tez slaby jest na asfalcie, przyznaj...

    Akurat w tdm nie jest, taki przeswit to rewelacja. W codziennym uzytkowaniu.

    >>> - dokuczliwe w TDM szarpanie lancuchem ponizej 3 krpm, natychmiast
    >>> trzeba redukowac jak sie zapomni o zmianie biegu.
    >> Dokladnie tak, jak w kazdej fauce. Dokuczliwe to pojecie wzgledne,
    >> przejedz sie ktmem.
    >
    > Teraz zrob konkurs co najbardziej szarpie napedem. R4, w tym wypadku
    > B12 - NIE SZARPIE.

    No zgoda, ale to nie jest pozytywna czy negatywna cecha danego modelu
    motocykla, tylko typoszeregu silnikow.

    >> Nie bardzo rozumiem takie pretensje, ze
    >> motocykl z silnikiem innym niz r4 nie zachowuje sie jak r4.
    >
    > Wrazenia z uzytkowania, o ktore pytal kolega Rychoo. Widzisz tu jakies
    > pretensje? Skoro wolisz silnik wymagajacy czestej redukcji biegu, to
    > Twoja wola. Ja wybieram cos bardziej przyjaznego.

    Nudnego, nudnego;)

    > Dodac warto, ze
    > pulsujacy moment singli czy fauek szybciej wyciaga lancuch. Napiszesz
    > mi, ze z blota tez szybciej wyciaga?

    Napisze ci, ze to urban legend, chcesz? Przynajmniej w przypadku tdm.

    >>> Przy Yamasze B12
    >>> jedzie jak pedzony elektrycznie,
    >> Wlasnie, ciesze sie ze wspomiales o tej wadzie B12.
    >
    > j/w. Jedni wola efektowny kop w tylek przy pewnych obrotach, inni
    > efektywne oddawanie momentu na kolo. Zdaje sie czesto dazy sie do
    > plaskiego przebiegu krzywej momentu obr - podkreslam znow - w
    > pojazdach uzytkowych (o takie pytano), nie stricte sportowych

    Zdaje sie, ze odkurzacze sa do sprzatania, a czinkueczento dla emerytow;)
    Poza tym plaski przebieg momentu nie ma tu nic do rzeczy, tdm ma wlasnie
    taki przebieg. Nie ma zadnego kopa w tylek. Jest inna charakerystyka i
    zakres obrotow uzytecznych. Moge sie jednak zgodzic, ze trzeba to lubic.

    >>> ma niesamowity zakres uzytecznych
    >>> obrotow. Korek czy inna parada to tylko operowanie gazem, żadnego
    >>> polsprzegla, zadnego szarpania. Na jedynce w korku nawet gazu nie
    >>> dotykasz a moto rusza plynnie. Sprobuj zrobic to samo w TDM hehe
    >> Tu sie zgodze po raz pierwszy, wtryskowy motocykl wymaga polsprzegla w
    >> korku.
    >
    > ufff :-)

    Ale to znowu nie wada tdm, tylko specyfika rodzaju zasilania.

    >>> - spalanie TDM na tym samym poziomie co B12 - przy podobnym stylu
    >>> jazdy. Kumpla 4TX palila miedzy 5,4 a 6, moj B12 bierze dokladnie tyle
    >>> samo. Porownaj sobie teraz elastycznosc i osiagi w obu sprzetach. W
    >>> razie czego (tor?) proste zabiegi i mozesz miec z B12 120 KM. Tylko po
    >>> co?
    >> A powiedz mi co daja osiagi w turystyce? Bo ja nie wiem. Malo tego,
    >> obecnie szukam do turystyki motocykla o osiagach tdm, jako zupelnie
    >> wystarczajacych.
    >
    > Znow sie zgadzamy. Sam sie zastanawiam po co komu ta pogon za moca?

    Zeby nie bylo tak elektrycznie? Zeby sie cos dzialo? I z mylnego
    przekonania, ze zeby sie dzialo wiecej potrzeba mocy wiecej.

    >>> - kazdy B12 ma wskaznik poziomu paliwa + kranik z rezerwa.
    >> Kranik? Mamy 21 wiek.
    >
    > I coraz wiecej pojazdow, w ktorych nie mozna zarowki w reflektorze
    > wymienic poza serwisem. Uwazasz, ze to przyjazny uzytkownikowi
    > kierunek rozwoju?

    Uwazam, ze jest postep i postep. Pompa paliwa i wskaznik jego stanu to
    postep pozytywny. Kranik to archaizm, ale jak chcesz mozesz mi chwile
    poudowadniac jakim swietnym rozwiazaniem jest odciecie paliwa w czasie
    wyprzedzania w winklu by poinformowac wlasciciela o przejsciu na rezerwe.

    >> Masz komputer. 900 to wtryskowy motocykl.
    >
    > Bylo wyzej - kolega Rychoo pisal o TDM ok. roku 2000, wiec
    > zdecydowanie blizej do 850

    Etam, wtedy by nie bylo flejma.

    >>> - generalnie obsluga serwisowa B12 to proscizna, w porownaniu do TDM.
    >> Bzdura, obsluga tdm sprowadza sie do zmiany oleju.
    >
    > oooo takich sprzetow jeszcze nie wymyslili :-) Szczegolnie jak maja
    > lancuch w ukladzie napedowym - patrz watek o centralce

    No w b12 jest potrzebna, bo wazy 50kg za duzo. W tdmie nie jest.
    Obsluga tdm przez jakies 30tys km sprowadza sie do wymiany oleju, i to
    jest fakt. No chyba, ze dla ciebie psikanie na lancuch to jest obsluga,
    no to wtedy nie. Trzeba tez kola pompowac, i wypada czasem umyc;)

    >>> Chocby wymiana uszczelniaczy zawieszenia - rury widelca rozkrecasz
    >>> jedna nakretka od dolu i masz obie czesci w reku. W TDM bardzo trudno
    >>> poradzic sobie bez klucza rurowego do blokowania nakretki wewnatrz
    >>> lagi. Niby drobiazg, ale jak sobie je wszystkie poskladalem, to juz
    >>> wiem, ze nie chce TDM. Chociaz tak bardzo podoba mi sie pozycja
    >>> kierowcy i ogolna uniwersalnosc. I dwa wydechy ;-)
    >> LOL, co ty gadasz! Zawieszenie w b12 sie da tak rozlozyc, bo jest
    >> PRYMITYWNE jak w gs500. Zaden cartridge nie rozklada sie latwo, bo jest
    >> zlozony i znacznie lepszy. Pierwszy raz widze zeby ktos z archaicznego
    >> zawieszenia bez jakiejkolwiek regulacji robil zalete bo sie dobrze
    >> rozklada, heheh.
    >> A nawiasem mowiac uszczelniacze wymienia sie bez rozkladania zawieszen.
    >
    > No coz, odpalam, wsiadam i jade. Typowe codzienne latanie. Jak
    > wymienialem uszczelniacze to mi sie spodobalo ze tak szybko i latwo.
    > Chcesz zaawansowane? Kup se, wolno Ci, USD czy co tam. Tylko ile razy
    > wykorzystasz pelnie jego mozliwosci jezdzac po zwyklych drogach?

    Zawsze, codziennie. Nie zaczynajmy tego tematu, bo zawieszenie b12 jest
    zle nawet jak na klasyczne, nie musi stawac do walki z cartridgami z
    regulacja. Zas niedocenianie regulacji graniczy z ignorancja;)

    > Nigdzie nie napisalem o wyzszosci zawiasu B12 nad TDM, tylko o
    > prostszej jego obsludze.

    A dwusow jaki prosty w obsludze, wogole nie trzeba zaworow regulowac!

    > Czytaj ze zrozumieniem. Zreszta ani TDM, ani
    > B12 nie sluza do zapieprzania po torze, nie czarujmy sie

    Aha. A motocykl jak nie sluzy do zapieprzania na torze to moze miec
    zawieszenie z karocy.

    >> Dawno nie czytalem tak tendencyjnego posta, hehe. Faktycznie posiadaczom
    >> b12 cos sie w glowach robi:) Zapomniales za to wymienic powazniejszych i
    >> prawdziwych wad tego motocykla.
    >
    > Swiatla? Soczewka TDM tez nie powala na kolana.

    900 ma wielolustra, poza tym mowilem o wadach tdm:)

    > Zreszta nie zrobilem
    > zestawienia wad i zalet, glownie odnioslem sie do zarzutow o wysokich
    > kosztach obslugi. Dobrze, ze nie ma kar za brak obiektywizmu bobym
    > mogl oberwac :-)

    Spoko, cos wymysle. Bedziesz musial za kare wypic piwo imbirowe duszkiem!

    >> I na koniec disclaimer - pisalem wylacznie o tdm900, mimo tematu. A ty o
    >> ostatnim b12, wiec pasuje.
    >
    > A widzisz. nie da sie porownywac wprost starego olejaka z gaznikami i
    > prostym zawieszeniem do TDM 900, a robiles to wiele razy.

    No wiem, jak chcesz inaczej flejmowac?

    > Kto jest tendencyjny?

    Ty:)

    > Zreszta ostatni B12 mial nadwozie 1.25 wiec chociaz
    > swiatla juz lepsze. Reszta to faktycznie dalej stary grat :-) Tylko
    > widac ciagle jest zapotrzebowanie na proste i trwale pojazdy, ktore sa
    > zwyczajnie tansze w eksploatacji.

    No wlasnie, i dlatego sie troche uczepilem, b12 nie jest tanszy w
    eksploatacji, a wiele wad tdm jakie wymieniles nie bylo wadami modelu,
    tylko ograniczeniami zastosowanych technologii, majacych w zamian inne
    zalety. Poplynales juz zupelnie na zawieszeniach, tutaj mam naprawde
    zastrzezenia, nie mozna probowac udowadniac, ze gorsze jest lepsze, bo
    jest prostsze.

    > Ladnej pogody zycze na weekend :-)

    A dziekuje, byla doskonala, a motocykl ktorym latalem spowodowalby u
    ciebie siwizne, hehe. Zacytuje tomusia gs: "kurwa, tym sie nie da
    jezdzic!". To najlepszy motocykl, jaki mialem. Bardziej hardcorowa
    wersja tdmy zreszta;)
    K.14.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: