-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: kocyk <k...@Z...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: TDM 850 vs B12 S
Date: Mon, 10 Aug 2009 11:09:16 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 259
Message-ID: <h5oo3q$vkn$1@news.onet.pl>
References: <h597r5$74i$1@inews.gazeta.pl> <h5982e$8dc$1@inews.gazeta.pl>
<h5elvh$qpl$1@news.onet.pl>
<d...@r...googlegroups.com>
<h5gti7$ob6$1@news.onet.pl>
<1...@o...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 77-253-58-190.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1249895355 32407 77.253.58.190 (10 Aug 2009 09:09:15 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 10 Aug 2009 09:09:15 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
In-Reply-To: <1...@o...googlegroups.com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:607054
[ ukryj nagłówki ]zbyhoo wrote:
> On 7 Sie, 11:51, kocyk <k...@Z...pl> wrote:
>> Ja, ja tak uwazam.
>
> wolno Ci. I masz sporo racji. Jednak odnoszac heble B12 do TDM 850
> (Rychoo pisal o roku ok 2000) to nie ma znaczacych roznic przy
> codziennej eksploatacji.
Hura, mamy flejma! No, flejmika, bo ja jednak pisze wylacznie o 900.
>> Znaczy nie rozumiem, co to jest to niewiadomo co? To samo, co w kazdym
>> plytkowym motocyklu.
>
> Czyli wiecej niz w srubkowym. A juz na pewno dobrze jest zaopatrzyc
> sie w naciskacz szklanek by wyjac plytke. Przy srubkach wystarcza
> niewielkie kleszcze badz peseta. Masz srubki - idziesz do garazu i
> robisz samodzielnie bez kosztow. Plytek tez nie musisz szukac.
> Odwieczny spor - radziej i drozej plytki czy czesciej i sporo taniej
> srubki?
Wiesz, wiekszosc ludzi zwyczajnie wstawia moto do warsztatu i woli to
robic rzadziej niz czesciej, wsio. Mnie osobiscie, choc umiem i lubie
grzebac, podobalo sie w yamahach ze nie musze zagladac.
>> XX tez nie ma. Mnostwo motocykli nie ma. Sa akcesotyjne za normlane
>> pieniadze, a i bez mozna sobie poradzic.
>
> Tak, nie ma. Pewnie, ze mozna sobie poradzic podstawiajac klocek,
> przetaczajac moto itp tylko po co skoro mozna miec centralke i
> smarowac lancuch jak bialy czlowiek? Podkreslam, ze chodzi o codzienna
> eksploatacje, o jakiej pisal kolega Rychoo. W takiej brak centralnej
> podstawki JEST uciazliwy.
Nie no, nie robmy jaj, przechylasz drynde na kosie i smarujesz, a mniej
uciazliwy to jest wal;)
Ew. za cene podstawki kupujesz scotoilera i masz z bani. Albo,
zakladajac jezdzenie kilkaset km od domu smarujesz w garazu na podstawce
motodetail za 20 ojro, hehe.
>> W zadnym motocyklu nie wyjmuje aku na zime, ale jak sobie przypominam w
>> tdmie wyjmowal sie zupelnie zwyczajnie.
>
> Podalem za kumplem, niegdys posiadaczem i uzytkownikiem 4TX. A aku na
> zime? Nie kazdy moze miec ogrzewany garaz lub majac nieogrzewany
> wymieniac aku gdy padnie. Wole wyjac i sie cieszyc jego dlugim zyciem.
> A ty mozesz nawet oleju nie zmieniac jesli Ci sie nie chce
Na zime nie zmieniam;) Od razu cie uprzedze, zebys nie zmienial
bandziora na nowoczesniejszy, bo wydlubanie aku w 14 czy juz wogole w
fjr to jest makabra. Poza tym dzis nie ma juz takich aku jak kiedys,
moja pierwsza yuasa wytrzymala 10 lat, moja ostatnia - 3.
>> Zeby zyskac przeswit? Procedura jest taka sama, jak w kazdym
>> samochodzie. A sucha miska ma kupe zalet. Np mozna jezdzic bez problemu
>> z polowa oleju.
>
> No to jest bez watpienia zaleta :-) Zaraz zaczna jezdzic z polowa
> oleju by koszty obnizyc...
Eee, wiesz ze nie o to chodzi.
> W poczciwym olejaku zerkasz w okienko i juz wiesz ile masz. W TDM
> sprawdza sie poziom do 30 sek po zatrzymaniu silnika (podane za
> tdm.pl) Troche malo jest tego czasu... Przy wymianie trzeba tez
> pamietac o poluzowaniu srubki w glowicy, w olejaku nic takiego robic
> nie trza.
W 900 masz bagnet, jak w aucie, tylko 5cm. Zatrzymujesz sie, czekasz
chwile, wyjmujesz, patrzysz, wkladasz. Wsio. Do tego stan nie jest
specjalnie istotny, jak pisalem.
Natomiast kwestia wymiany, co ile sie wymienia olej w b12? nie co 6kkm
czasem? To ja wole wymieniac dwa razy rzadzej, za cene poluzowania
srubki, co zajmuje jakies 4 sekundy.
> Nie przekonasz mnie, ze uklad smarowania w TDM jest bardziej
> przyjazny w codziennej eksploatacji. Na pewno nowoczesniejszy, tylko
> po co komu takie zaawansowanie, jesli nie smiga sie w maks.
> zlozeniach?
Do latania na gumie, hehe.
> Argument przeswitu tez slaby jest na asfalcie, przyznaj...
Akurat w tdm nie jest, taki przeswit to rewelacja. W codziennym uzytkowaniu.
>>> - dokuczliwe w TDM szarpanie lancuchem ponizej 3 krpm, natychmiast
>>> trzeba redukowac jak sie zapomni o zmianie biegu.
>> Dokladnie tak, jak w kazdej fauce. Dokuczliwe to pojecie wzgledne,
>> przejedz sie ktmem.
>
> Teraz zrob konkurs co najbardziej szarpie napedem. R4, w tym wypadku
> B12 - NIE SZARPIE.
No zgoda, ale to nie jest pozytywna czy negatywna cecha danego modelu
motocykla, tylko typoszeregu silnikow.
>> Nie bardzo rozumiem takie pretensje, ze
>> motocykl z silnikiem innym niz r4 nie zachowuje sie jak r4.
>
> Wrazenia z uzytkowania, o ktore pytal kolega Rychoo. Widzisz tu jakies
> pretensje? Skoro wolisz silnik wymagajacy czestej redukcji biegu, to
> Twoja wola. Ja wybieram cos bardziej przyjaznego.
Nudnego, nudnego;)
> Dodac warto, ze
> pulsujacy moment singli czy fauek szybciej wyciaga lancuch. Napiszesz
> mi, ze z blota tez szybciej wyciaga?
Napisze ci, ze to urban legend, chcesz? Przynajmniej w przypadku tdm.
>>> Przy Yamasze B12
>>> jedzie jak pedzony elektrycznie,
>> Wlasnie, ciesze sie ze wspomiales o tej wadzie B12.
>
> j/w. Jedni wola efektowny kop w tylek przy pewnych obrotach, inni
> efektywne oddawanie momentu na kolo. Zdaje sie czesto dazy sie do
> plaskiego przebiegu krzywej momentu obr - podkreslam znow - w
> pojazdach uzytkowych (o takie pytano), nie stricte sportowych
Zdaje sie, ze odkurzacze sa do sprzatania, a czinkueczento dla emerytow;)
Poza tym plaski przebieg momentu nie ma tu nic do rzeczy, tdm ma wlasnie
taki przebieg. Nie ma zadnego kopa w tylek. Jest inna charakerystyka i
zakres obrotow uzytecznych. Moge sie jednak zgodzic, ze trzeba to lubic.
>>> ma niesamowity zakres uzytecznych
>>> obrotow. Korek czy inna parada to tylko operowanie gazem, żadnego
>>> polsprzegla, zadnego szarpania. Na jedynce w korku nawet gazu nie
>>> dotykasz a moto rusza plynnie. Sprobuj zrobic to samo w TDM hehe
>> Tu sie zgodze po raz pierwszy, wtryskowy motocykl wymaga polsprzegla w
>> korku.
>
> ufff :-)
Ale to znowu nie wada tdm, tylko specyfika rodzaju zasilania.
>>> - spalanie TDM na tym samym poziomie co B12 - przy podobnym stylu
>>> jazdy. Kumpla 4TX palila miedzy 5,4 a 6, moj B12 bierze dokladnie tyle
>>> samo. Porownaj sobie teraz elastycznosc i osiagi w obu sprzetach. W
>>> razie czego (tor?) proste zabiegi i mozesz miec z B12 120 KM. Tylko po
>>> co?
>> A powiedz mi co daja osiagi w turystyce? Bo ja nie wiem. Malo tego,
>> obecnie szukam do turystyki motocykla o osiagach tdm, jako zupelnie
>> wystarczajacych.
>
> Znow sie zgadzamy. Sam sie zastanawiam po co komu ta pogon za moca?
Zeby nie bylo tak elektrycznie? Zeby sie cos dzialo? I z mylnego
przekonania, ze zeby sie dzialo wiecej potrzeba mocy wiecej.
>>> - kazdy B12 ma wskaznik poziomu paliwa + kranik z rezerwa.
>> Kranik? Mamy 21 wiek.
>
> I coraz wiecej pojazdow, w ktorych nie mozna zarowki w reflektorze
> wymienic poza serwisem. Uwazasz, ze to przyjazny uzytkownikowi
> kierunek rozwoju?
Uwazam, ze jest postep i postep. Pompa paliwa i wskaznik jego stanu to
postep pozytywny. Kranik to archaizm, ale jak chcesz mozesz mi chwile
poudowadniac jakim swietnym rozwiazaniem jest odciecie paliwa w czasie
wyprzedzania w winklu by poinformowac wlasciciela o przejsciu na rezerwe.
>> Masz komputer. 900 to wtryskowy motocykl.
>
> Bylo wyzej - kolega Rychoo pisal o TDM ok. roku 2000, wiec
> zdecydowanie blizej do 850
Etam, wtedy by nie bylo flejma.
>>> - generalnie obsluga serwisowa B12 to proscizna, w porownaniu do TDM.
>> Bzdura, obsluga tdm sprowadza sie do zmiany oleju.
>
> oooo takich sprzetow jeszcze nie wymyslili :-) Szczegolnie jak maja
> lancuch w ukladzie napedowym - patrz watek o centralce
No w b12 jest potrzebna, bo wazy 50kg za duzo. W tdmie nie jest.
Obsluga tdm przez jakies 30tys km sprowadza sie do wymiany oleju, i to
jest fakt. No chyba, ze dla ciebie psikanie na lancuch to jest obsluga,
no to wtedy nie. Trzeba tez kola pompowac, i wypada czasem umyc;)
>>> Chocby wymiana uszczelniaczy zawieszenia - rury widelca rozkrecasz
>>> jedna nakretka od dolu i masz obie czesci w reku. W TDM bardzo trudno
>>> poradzic sobie bez klucza rurowego do blokowania nakretki wewnatrz
>>> lagi. Niby drobiazg, ale jak sobie je wszystkie poskladalem, to juz
>>> wiem, ze nie chce TDM. Chociaz tak bardzo podoba mi sie pozycja
>>> kierowcy i ogolna uniwersalnosc. I dwa wydechy ;-)
>> LOL, co ty gadasz! Zawieszenie w b12 sie da tak rozlozyc, bo jest
>> PRYMITYWNE jak w gs500. Zaden cartridge nie rozklada sie latwo, bo jest
>> zlozony i znacznie lepszy. Pierwszy raz widze zeby ktos z archaicznego
>> zawieszenia bez jakiejkolwiek regulacji robil zalete bo sie dobrze
>> rozklada, heheh.
>> A nawiasem mowiac uszczelniacze wymienia sie bez rozkladania zawieszen.
>
> No coz, odpalam, wsiadam i jade. Typowe codzienne latanie. Jak
> wymienialem uszczelniacze to mi sie spodobalo ze tak szybko i latwo.
> Chcesz zaawansowane? Kup se, wolno Ci, USD czy co tam. Tylko ile razy
> wykorzystasz pelnie jego mozliwosci jezdzac po zwyklych drogach?
Zawsze, codziennie. Nie zaczynajmy tego tematu, bo zawieszenie b12 jest
zle nawet jak na klasyczne, nie musi stawac do walki z cartridgami z
regulacja. Zas niedocenianie regulacji graniczy z ignorancja;)
> Nigdzie nie napisalem o wyzszosci zawiasu B12 nad TDM, tylko o
> prostszej jego obsludze.
A dwusow jaki prosty w obsludze, wogole nie trzeba zaworow regulowac!
> Czytaj ze zrozumieniem. Zreszta ani TDM, ani
> B12 nie sluza do zapieprzania po torze, nie czarujmy sie
Aha. A motocykl jak nie sluzy do zapieprzania na torze to moze miec
zawieszenie z karocy.
>> Dawno nie czytalem tak tendencyjnego posta, hehe. Faktycznie posiadaczom
>> b12 cos sie w glowach robi:) Zapomniales za to wymienic powazniejszych i
>> prawdziwych wad tego motocykla.
>
> Swiatla? Soczewka TDM tez nie powala na kolana.
900 ma wielolustra, poza tym mowilem o wadach tdm:)
> Zreszta nie zrobilem
> zestawienia wad i zalet, glownie odnioslem sie do zarzutow o wysokich
> kosztach obslugi. Dobrze, ze nie ma kar za brak obiektywizmu bobym
> mogl oberwac :-)
Spoko, cos wymysle. Bedziesz musial za kare wypic piwo imbirowe duszkiem!
>> I na koniec disclaimer - pisalem wylacznie o tdm900, mimo tematu. A ty o
>> ostatnim b12, wiec pasuje.
>
> A widzisz. nie da sie porownywac wprost starego olejaka z gaznikami i
> prostym zawieszeniem do TDM 900, a robiles to wiele razy.
No wiem, jak chcesz inaczej flejmowac?
> Kto jest tendencyjny?
Ty:)
> Zreszta ostatni B12 mial nadwozie 1.25 wiec chociaz
> swiatla juz lepsze. Reszta to faktycznie dalej stary grat :-) Tylko
> widac ciagle jest zapotrzebowanie na proste i trwale pojazdy, ktore sa
> zwyczajnie tansze w eksploatacji.
No wlasnie, i dlatego sie troche uczepilem, b12 nie jest tanszy w
eksploatacji, a wiele wad tdm jakie wymieniles nie bylo wadami modelu,
tylko ograniczeniami zastosowanych technologii, majacych w zamian inne
zalety. Poplynales juz zupelnie na zawieszeniach, tutaj mam naprawde
zastrzezenia, nie mozna probowac udowadniac, ze gorsze jest lepsze, bo
jest prostsze.
> Ladnej pogody zycze na weekend :-)
A dziekuje, byla doskonala, a motocykl ktorym latalem spowodowalby u
ciebie siwizne, hehe. Zacytuje tomusia gs: "kurwa, tym sie nie da
jezdzic!". To najlepszy motocykl, jaki mialem. Bardziej hardcorowa
wersja tdmy zreszta;)
K.14.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.08.09 09:11 kocyk
- 10.08.09 09:18 kocyk
- 10.08.09 10:25 masti
- 11.08.09 14:33 zbyhoo
- 12.08.09 09:45 kocyk
- 13.08.09 08:41 zbigi
Najnowsze wątki z tej grupy
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
- Re: Kluby MC, barwy i ustalenia - pare wyjasnien (bardzo dlugie) -- total offtopic
- Covid Covidem, ale co z Różańskowiskiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=