  • Data: 2010-01-10 11:09:26
    Temat: Re: TAMRON 17-50 jakie najlepsze ustawienia?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Jan., 22:27, "m0w" <c...@g...pl> wrote:
> [...]
    50mm-f28-sp-xr-di-...

> [...]
    > dotyczy to calego kadru. Uzywajac bocznych punktów AF zaden obiekt w zadanej
    > odleglosci nie byl ostry. Ostrosc byla ustawiana kilkadziesiat centymetrów
    > dalej. Testy robilem na plaskiej karcie. Z centralnym punktem caly obraz
    > jest ostry. Z mierzeniem jakimkolwiek bocznym punktem AF, caly obraz jest
    > zupelnie nieostry (porównywalem z jakims starym zoomem nikona i tamten przy
    > kazdym pomiarze ma idealnie ostro). W praktyce oznaczalo to, ze moglem
    > uzywac tylko srodkowego punktu AF i przekadrowywac. Troche slabo jak na

    sugerowlabym jeden maly test , gdyby obiektyw wrocil z naprawy bez
    poprawy.
    n 80d o ile pamietam nie ma sensowrow bocznych krzyzowych.
    postaraj sie tak obrocic aparatem wzdloz osi podluznej obiektywu aby
    sensor byl ulozny prostopadle do lini testowj na kotra ostrzyz ,
    ewentualnie zastosuj jako cel linie krzzyowe , tak bys mial pewnosc
    ze sensor pracuje prostopadle do mierzonej lini.
    pomiar nie odbywa sie na zasadzie pomiaru kontrastu a roznicy faz.
    uklad pomiarowy analizuje te roznice i na jej podstwie w stanie
    nieostrym wylicza przyszla pozycje soczewki ostrzacej. w trakcie
    nastawinia obliczenia sa korygowane . Ale ta soczewka zajmuje z gory
    wyliczona pozycje .

    w kazdym razie przypadlosc jesli ten problem nie wystepuje z innymi
    obiektywami jest ciekawa.